Automoto

Prvi "nastup" oktanskog cirkusa

Goran Markuš • utorak, 09.03.2010.
Prvi "nastup" oktanskog cirkusa

Nakon što smo izvrtjeli pregršt analiza i predviđanja te čuli mali milijun mogućih ishoda nečeg što još nije ni počelo stigli smo do kraja. Naime, još nas svega četiri dana dijele od starta nove F1 sezone, možda i najizjednačenije u dugoj povijesti ovog sporta...

VN Bahreina

Ime staze: Sakhir

Broj krugova: 49

Dužina kruga: 6,299 km

Dužina staze: 308,299 km

Najbrži krug: 1:30.252 min – Michael Schumacher (2004.)

Raspored:
Petak, 12. ožujka: 1. trening – 08:00 h
Petak, 12. ožujka: 2. trening – 12:00 h
Subota, 13. ožujka: Trening – 9:00 h
Subota, 13. ožujka: Kvalifikacije – 12:00 h
Nedjelja, 14. ožujka: Utrka – 13:00 h

Kako bi se staza pripremila za prvu azijsku utrku još 2004. godine organizatori su odmah po potpisu s Berniejem Ecclestoneom pune dvije godine ranije krenuli s izgradnjom kako bi još jedno "čudo" Hermana Tilkea na vrijeme bilo spremno. Iskoristivši više od 12 tisuća tona većinom velškog kamenja izgrađen je prekrasan kompleks koji sadrži ni manje ni više nego čak pet mogućih izgleda staze.

Ove sezone, prvi puta nakon 2006. godine sezona će biti otvorena upravo u Bahreinu što bi za razliku od Australije manje-više trebalo osigurati suhu i barem vremenski gledano mirnu utrku. Međutim, s druge strane nekolicina ravnica s čak 23 zavoja i najmanje tri odlična mjesta za pretjecanje trebala bi nam osigurati pregršt napetosti već prvog "radnog" F1 vikenda.

Krug stazom s Felipeom Massom

"Zbilja volim VN Bahreina. Sama staza, ali i sve oko nje zaista izgleda fantastično, a ljudi koji nas dolaze pratiti pravi su automoto zaljubljenici. Uvijek se prisjetim kako je ovo mjesto izgledalo 2003. godine kad sam prvi puta došao vidjeti kako radovi napreduju i svaki se puta iznova čudim što se sve usred pustinje može izgraditi", poručio je aktualni F1 prvak, Jenson Button.

Međutim, bez obzira što aktualni prvak, Button u novu sezonu ulazi u novom bolidu bez pogovora najviše medijske pažnje još će jednom privući njegova stara momčad, Mercedes GP u čijem ćemo bolidu ponovno vidjeti sedmerostrukog F1 prvaka, Michaela Schumachera: "Konačno počinje! Osjećam se kao malo dijete na božićno jutro. Dugo se zakuhavalo, no sve je to sad iza nas."

Dosadašnji pobjednici

2009. Jenson Button (Brawn GP)
2008. Felipe Massa (Ferrari)
2007. Felipe Massa (Ferrari)
2006. Fernando Alonso (Renault)
2005. Fernando Alonso (Renault)
2004. Michael Schumacher (Ferrari)

Međutim, iako bi mnogi Schumacherovi obožavatelji upravo svog aduta htjeli vidjeti ispred ostatka društva na cilju VN Bahreina Norberg Haug upozorava kako njihova momčad ne računa čak niti na podij: "Mišljenja sam da se u Bahreinu nećemo naći na podiju, no kako će sezona odmicati sigurno ćemo biti sve bliže samom vrhu. Imali smo nekoliko problema, a kako će najnoviji dijelovi biti spremni tek dva dana prije prve utrke računamo i s 'dječjim bolestima', no s vremenom sve će sjesti na svoje mjesto."

Za razliku od Mercedes GP-a u Red Bullu puno su veća očekivanja. "Prošle sezone do samog smo kraja bili u borbi za naslov kako u konstruktorskom tako i u vozačkom prvenstvu stoga je naš cilj ove sezone vrlo jednostavan - otići do kraja. Prošle sezone nešto lošiji start stajao nas je ostvarenja naših ciljeva zbog čega ove godine krećemo izuzetno oštro već od prvih trkaćih metara na Sakhiru", poručio je odličan Sebastian Vettel.

Nakon jedne od najgorih Ferrarijevih sezona u povijesti momčadi "propetog konjića" uspjeh je krajnje potreban, a ako se pita novopridošlog Fernanda Alonsa on je jednostavno i neupitan: "Bez ikakve rasprave ovo je daleko najbolji bolid koji sam ikad imao. Naši glavni konkurenti, Red Bull, McLaren i Mercedes GP sve karte su već pokazali, dok mi svoje još uvijek skrivamo."

Za kraj svakako vrijedi spomenuti i BMW Sauber, momčad koju izuzetno štedljivo korištenje guma pretvara u prikrivene ovosezonske favorite. "Uspoređujući podatke četiri najbrže momčadi potrošnja guma na kratke staze prilično je izjednačena, no Sauber je najkonzistentniji i to je njihova velika šansa", poručio je Bridgestoneov direktor za razvoj moto-guma, Hirohide Hamashima.

Sve u svemu niti na trenutak nije upitno kako nas očekuje još jedna uzbudljiva, a možda i najizjednačenija F1 sezona u povijesti. Previše je nepoznanica da bi dovoljno kvalitetno predvidjeli eventualni ishod, no već nakon prvih azijskih kilometara puno će toga biti jasnije.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoFormula 1Video
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • danchy10.03.2010. u 13:55
    za svaku novu sezonu se uvijek govori da je najizjednačenija dosad :D malo mi je to smiješno
    danchy
  • Obrisan korisnik10.03.2010. u 09:54
    Woo, jos samo par dana!
    Obrisan korisnik