Automoto

Sjajan Vettel i leteći Webber

Goran Markuš • nedjelja, 27.06.2010.
Sjajan Vettel i leteći Webber
Foto: EPA

Sedma pobjeda za Vettela, dvojbena kazna za Hamiltona, upitnici nad devetoricom vozača, katastrofa za Ferrari, ali i zaista senzacionalan let Marka Webbera samo su djelić onoga u čemu smo, usprkos mnogim predviđanjima, mogli uživati za vrijeme ovogodišnje VN Europe...

Nakon neshvatljivo lošeg starta Mark Webber sve je izgubio "zahvaljujući" jednom od naizgled najgorih izleta još od onog BMW-a Roberta Kubice. Nakon što je sigurnosni automobil unio potpunu pomutnju priča ipak nije završena, a šlag za kraj pripremio nam je mladi Kamui Kobayashi koji je u posljednjem zavoju prošao pokraj Toro Rossa za odlično sedmo mjesto u konačnom poretku.

Apsolutni gubitnik starta iskusan je Red Bullov Mark Webber kojeg već u prvom zavoju zaobilazi Lewis Hamilton samo da bi do kraja kruga Australac pao na tek izuzetno slabo 11. mjesto. Međutim, nakon prolaska pokraj Webbera Hamilton je nastavio ganjati vodećeg Sebastiana Vettela, dolazi do dodira, no oba bolida nastavljaju utrku.

Odličan potez na samom startu odradio je i dvojac iz Ferrarija, a posebice dvostruki svjetski prvak, Fernando Alonso koji je odmah nakon prolaska pokraj Webbera oštro krenuo i na McLaren Lewisa Hamiltona, no ispred se ipak nije uspio probiti. Izuzetno uspješan start je i iza Michaela Schumachera koji se s 15. probio sve do 11. pozicije.

"Hamilton gubi dijelove s prednjeg dijela bolida", javili su Alonsu koji se nakon dobivene informacije još čvršće zalijepio za McLarenov bolid. Već u osmom krugu najveći gubitnik starta, Mark Webber, kao prvi ulazi u boks i da sve bude još gore za Australca zbog problema oko zamjene prednje lijeve gume gubi nove vrlo vrijedne sekunde.

I tada se dogodio naizgled najgori sudar još od onog teškog izleta tada BMW-ovog Poljaka, Roberta Kubice. Naime, gubitnik dana, iskusni Webber stigao je do mladog Heikkija Kovalainena i kod pokušaja prolaska udario je u stražnji dio Lotusa, Red Bull je poletio u zrak, gornji dio udara u asfalt, odbija se i izlijeće sve do gumenih pregrada. Na sreću, Mark je odmah izašao s bolida i time pokazao da većih posljedica ipak nema.

S druge strane ulazak sigurnosnog unio je potpuno rasulo. Naime, momci poput Jensona Buttona, Rubensa Barrichella, ali i vodećeg dvojca Vettel - Hamilton uspjeli su dovoljno brzo zamijeniti svoje gume i vratiti se blizu samog vrha, a apsolutni gubitnici momci su iz Ferrariju koji su se vratili na deseto (Alonso) odnosno 17. (Felipe Massa) mjesto.

Već kod novog restarta utrke Vettel radi veliku grešku, no Hamilton nije bio dovoljno blizu da uspije iskoristiti grešku Red Bullovog vozača. Nažalost, izuzev vrlo brzog i očekivanog probijanja Alonsa do devete odnosno Schumachera do 17. pozicije većih uzbuđenja u narednim krugovima ipak nije bilo.

"Nastavite razgovarati s Charliem. To je sve što morate raditi", prilično oštro poručio je Alonso Ferrarijevom boksu čime je zapravo indirektno sugerirao na neku nejasnu situaciju zbog koje je Ferrari vjerojatno i izgubio doticaj sa samim vrhom grida samo da bi nakon nekoliko minuta stigla informacija kako suci proučavaju cijelu situaciju oko niti manje niti više već drugoplasiranog Lewisa Hamiltona.

Nakon malo raspravljanja McLaren je obaviješten o kazni prolaska kroz bokseve za njihovog Lewisa Hamiltona, a usporena snimka izlaska sigurnosnog automobila otkrila je i pravi uzrok. Naime, u trenucima kad je safety car izlazio na stazu Hamilton se našao paralelno i odlučio je da neće prikočiti već samo produžiti što je Alonso, naravno, odmah primijetio i prijavio sucima.

Ipak, dogodilo se ono čemu su se svi obožavatelji McLarena vjerojatno i nadali. Naime, još uvijek trećeplasirani Kamui Kobayashi dovoljno je kočio društvo iza Hamiltona da se mladi Lewis i nakon odrade kazne vrati tamo gdje je bio i prije cijele zavrzlame, na odlično drugo mjesto.

"Što je s Hamiltonom", pitao je Alonso, a Ferrari odgovara: "Bio je drugi i ostao je drugi. Ovo uopće nije fer, no mi sad ne možemo utjecati na tu odluku. Moramo se orijentirati na sebe i našu utrku."

Nakon poduže procesije Adrian Sutil prvi je reagirao konačno se uspjevši probiti ispred Sébastien Buemija, a svoju priliku odmah je dobio i Alonso u očito značajno bržem Ferrariju. Međutim, nakon što u nekoliko navrata nije uspio proći pokraj Toro Rossa Fernando je malo usporio i nastavio s vožnjom od oko dvije sekunde iza osmoplasiranog Buemija.

Međutim, tada dolazi još jedna prilično čudna, no zanimljiva informacija. Naime, suci su poručili kako je čak devet vozača pod istragom zbog prespore vožnje kod ulaska sigurnosnog automobila na stazu, odluka koja bi potpuno izmijenila izgled konačnog poretka VN Europe.

Iako je drugoplasirani Hamilton u narednih nekoliko krugova uspio velikim koracima smanjivati zaostatak za Vettelom kad je stigao unutar osam sekundi Sebastian je ubacio u višu brzinu i već krug kasnije postavio novo najbrže vrijeme dana.

Četiri kruga prije kraja boks je konačno posjetio i jedan od najvećih iznenađenja, mladi Kamui Kobayashi koji se vratio na deveto mjesto osiguravši nove bodove svojem Sauberu. Međutim, s puno bržim bolidom i boljim gumama Kobayashi se odmah prilijepio za Alonsa natjeravši Španjolca da se još jednom pokuša probiti ispred sedmoplasiranog Buemija.

Ipak, dogodilo se nešto potpuno suprotno. Mala greška kod pokušaja pretjecanja Buemija Alonsa je stajala ponešto vremena što je danas izuzetno motiviran Japanac znao iskoristiti i kod ulaska u oštar desni zavoj uspijeva se probiti ispred nesretnog Fernanda. Međutim, Kobayashi nam je pripremio i šlag za sam kraj utrke kada u doslovce posljednjem zavoju prolazi pokraj Buemija i zauzima sedmo mjesto osiguravši još više bodova svojem Sauberu.

Nakon tjedan dana pauze na rasporedu je VN Velike Britanije.

VN Europe, rezultat utrke:
1. Sebastian Vettel (NJEM/Red Bull)
2. Lewis Hamilton (VBR/McLaren)
3. Jenson Button (VBR/McLaren)
4. Rubens Barrichello (BRA/Williams)
5. Robert Kubica (POLJ/Renault)
6. Adrian Sutil (NJEM/Force India)
7. Kamui Kobayashi (JAP/BMW Sauber)
8. Sébastien Buemi (ŠVI/Toro Rosso)
9. Fernando Alonso (ŠPA/Ferrari)
10. Pedro de la Rosa (ŠPA/BMW Sauber)
11. Vitalij Petrov (RUS/Renault)
12. Nico Rosberg (NJEM/Mercedes)
13. Vitantonio Liuzzi (ITA/Force India)
14. Felipe Massa (BRA/Ferrari)
15. Jaime Alguersuari (ŠPA/Toro Rosso)
16. Michael Schumacher (NJEM/Mercedes)
17. Lucas di Grassi (BRA/Virgin)
18. Timo Glock (NJEM/Virgin)
19. Karun Chandhok (IND/HRT)
20. Bruno Senna (BRA/HRT)
21. Jarno Trulli (ITA/Lotus)

Nisu završili:
Nico Hülkenberg (NJEM/Williams) - odustao
Heikki Kovalainen (FIN/Lotus) - sudar
Mark Webber (AUS/Red Bull) - sudar

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoFormula 1
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik27.06.2010. u 23:22
    jpm ocigledno nisi gledo utrku i ono sto je safety car uradio za oba ferarija,a sta je uradio Hamilton,mada ja mislim da je on bio ok,goru stvar su napravili ona 9-torica kooji su namjerno usporili kak bi uspjeli uc u boks
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik27.06.2010. u 17:52
    red bul daje krila Webberu
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik27.06.2010. u 17:11
    Alonso je smecar.
    Obrisan korisnik