Automoto

Nije lako biti režiser

Piše:Lovro Štrbinić • ponedjeljak, 18.04.2011.
Nije lako biti režiser
Foto: EPA

Dvije utrke bile su za nama, a dvije dominantne pobjede Vettela sugerirale su da nikakva nova pravila ne mogu pridonijeti zanimljivosti borbe za prvaka. No, sve skeptike je demantirala VN Kine, a na njoj i McLaren koji je dokazao da ima snage boriti se s Red Bullom za prvu poziciju. Ostale momčadi do iduće utrke će ipak morati nešto više poraditi na svojim bolidima, ukoliko imaju veće ambicije od dosadašnjih rezultata.

Utrka na stazi u Šangaju po nekima je vratila vjeru da ovaj sport može ponuditi mnogo više od onog što smo gledali posljednjih sezone, dok je po drugima, ipak malobrojnijima, sav ovaj cirkus umjetno izazvan novim pravilima. KERS i posebice DRS instrumenti su kojima su pretjecanja uvelike olakšana, ali su po nekima znatno izgubila na svom značaju. Nekad se po desetak krugova čekalo jedno pretjecanje i promatralo vozačko nadmudrivanje, a zatim se u sljedećim krugovima na desetke puta u snimkama analizirao svaki dio pojedinog vozačkog manevra.

Martin Whitmarsh, šef McLarena: "Mislim da se danas moglo vidjeti da Formula 1 može pružiti spektakularnu, brzu, neizvjesnu i dramatičnu utrku. Ovo je bila jedna od najuzbudljivijih utrka koje sam vidio. Velika je nagrada vidjeti da je naš sport u takvom stanju, a da je McLaren sposoban pobjeđivati. Današnji uspjeh bit će velika potpora svima u mojom momčadi i samo će nas dodatno motivirati da budemo još uspješniji u Turskoj."

Možda bi tako bilo i ovaj put, ali režiser jednostavno nije imao vremena ni prikazati sva pretjecanja, a kamoli ih po nekoliko puta ponavljati. Zbog svega toga televizijske kuće trebale bi i u ovim recesijskim vremenima razmisliti o povećanju plaće F1 režiserima, a u McLarenu bi mogli to isto učiniti mlađoj polovici svog vozačkog tandema jer je u Kini pokazao da bi se lako moglo dogoditi da u budućnosti postane i višestruki svjetski prvak. Buttonu, pak, treba pojasniti da unatoč njegovim željama prvu garažu u boksu mogu dobiti tek sljedeće sezone, ako je zasluže u ovoj.

Prve dvije utrke također su pokazale da će broj pretjecanja biti znatno veći nego proteklih godina, ali tek smo ovog vikenda vidjeli izravne borbe na stazi i za prvu poziciju. Čak šestorica vozača izmjenjivala su se na prvoj poziciji, što se nije dogodilo od Japana 2008., a da je bilo još nekoliko krugova možda bi na čelo izbio i sjajni Mark Webber. Odličnom vožnjom i još boljom strategijom posljednjih par krugova je bio neuhvatljiv za sve i samo ga je "prerani" kraj zaustavio na najnižoj stepenici pobjedničkog postolja. Možda se ovakvom strategijom posluži i ubuduće jer nakon utrke je u šaljivom tonu poručio: "Pomogla mi je činjenica što sam sačuvao neke setove guma u kvalifikacijama, pa je možda to dobitna kombinacija. Propuštat ću kvalifikacije i startati sa začelja."

Ipak, dvojac Vettel - Hamilton pokazao je da bi se upravo među njima dvojicom mogla voditi bitka za naslov. Button i Webber izgleda da ipak nemaju tu konstantu, pa bi unatoč pokojoj pobjedi i vožnji na visokoj razini mogli biti pri vrhu, ali ne i na njemu samom. S druge strane, vozači Ferrarija i Mercedesa trebaju ponuditi mnogo više kako bi na polovici sezone i dalje bili konkurentni za barem jedan od naslova. Vidjelo se i ovaj put da su osjetno brži od ostatka društva, ali da su unatoč dobrim vožnjama Massa i Rosberg jučer teško mogli razbiti dominaciju dvije vodeće ekipe.

REKORD

Ovogodišnja utrka u Kini ostat će barem neko vrijeme upisana i u knjigama rekorda. Naime, nikad u povijesti više vozača nije završilo jednu utrku, a nakon što su u Velikoj Britaniji 1952. i u Brazilu 2010. kroz cilj prošla 22 bolida, ovaj put je čak 23 vozača ugledalo crno-bijelu zastavu koja označava kraj utrke. Jedini se cilja nije dokopao Jaime Alguersuari, ali ponajmanje svojom krivicom.

Posebna priča je Michael Schumacher koji unatoč optimističnim najavama iz predsezone i dalje ne podsjeća na nekadašnjeg Schumachera. Iako ima isti bolid kao Rosberg kvalifikacije mu i dalje predstavljaju veliki problem, a nakon redovito dobro odrađenog starta obično slijedi bitka s Kobayashijem i društvom za osvajanje pokojeg boda. Kina mu je donijela nove frustracije, a vidjet ćemo može li ih izliječiti na "vozačkoj" stazi u Turskoj.

Ponovno je zanimljiva bila i borba i za onaj posljednji bod, a ponovno je brži od konkurenata bio Kobayashi koji je tako iz utrke u utrke biva nagrađen za trud i upornost koje redovito pokazuje. Pohvale zaslužuje i Kovalainen koji je u svom Lotusu iza sebe ostavio sve konkurente za izbjegavanje posljednje pozicije, a uspio je biti i ispred Saubera te Williamsa.

Vozač vikenda

Lewis Hamilton: Britanac je na stazi u Šangaju još jednom podsjetio sve ljubitelje Formule 1 koliko talenta posjeduje. Izvukao je maksimum iz svog bolida, odradio solidne kvalifikacije, a potom odvozio jednu od najboljih utrka u karijeru. Dijelom zahvaljujući i dobro odabranoj taktici (ili krivoj u Red Bullu) u posljednjem dijelu utrke prestigao je najprije momčadskog kolegu, potom Massu i Rosberga te na kraju, kao šlag na torti, dotad neuhvatljivog Vettela. Pobrao je još nekoliko simpatija među neutralnim promatračima i dokazao da se napadačka vožnja ipak isplati.

U užoj konkurenciji za vozača vikenda bio je i Mark Webber jer njegov pothvat nije tako čest u F1. Startao je s 18. pozicije, a potom je strpljivom i pametnom vožnjom na kraju došao do postolja. Iskoristio je bolje gume u posljednjim krugovima i prestizanjem Rosberga i Buttona zaokružio broj nedjeljnih pretjecanja na 15 te došao do jednog od najdražih rezultata karijere.

Momčad vikenda

McLaren: Iako Button u posljednjim krugovima nije uspio zadržati Webbera iza svojih leđa i iako su vozači Red Bulla osvojili dva mjesta na pobjedničkom postolju momčad vikenda ipak je McLaren. Ponajviše jer su prvi uspjeli maknuti Vettela s čela i jer su dobrom reakcijom na startu onemogućili da Nijemac dođe u situaciju iz prošlih utrka, kad je već u prvoj fazi ostvario solidnu prednost. K tome, i čista matematika pokazuje da je momčad iz Wokinga bodovno najuspješnija nakon odrađenog vikenda.

Potez vikenda

Ponovno je dilema između Hamiltona i Webbera. Pobjednik utrke konkurira sa svojim pretjecanjem Vettela u 52. krugu kada je iskoristio bolji izlazak iz zavoja broj šest i u sljedećem brzom zavoju, gdje se to ne očekuje, prošao ispred mladog Nijemca. "Nisam očekivao da ću ga preteći baš na tom mjestu, ali imao sam dovoljno gripa da prođem ispred i uspio sam u tome", izjavio je Hamilton na temu tog poteza. Webber je, pak, u posljednjim krugovima bio više od sekunde brži od svih i u predzadnjem krugu je uspio uloviti i iza sebe ostaviti Buttona, odnosno izboriti podij. Australac je ujedno odvozio i najbrži krug utrke.

Pogreška vikenda

Jenson Button: Da je nakon prvog izlaska iz boksa Button bio ispred Vettela možda bi sad veličali upravo njega, a ne momčadskog mu kolegu. Velikim dijelom je upravo on sam kriv za to jer je prilikom prve promjene guma neshvatljivo prvo krenuo među mehaničare Red Bulla, a tek potom produžio i zaustavio se na pravom mjestu. Tu je izgubio dragocjene sekunde i poziciju, ali i stekao simpatije onih koje je bizarnim potezom nasmijao u nedjeljno jutro. Ipak, Jenson ne misli da je to mnogo utjecalo na njegov plasman: "Taj trenutak nije uopće mnogo utjecao na moju utrku".

Tragičar vikenda

Jaime Alguersuari/Toro Rosso: Zaslužili su ovu titulu isključivo zbog pogreške u boksu s početka utrke. Tad su mehaničari očito loše pričvrstili stražnji desni kotač na bolid Alguersuarija, a ovaj je ubrzo potom otpao i otišao u svom smjeru. Srećom zaustavio se u krugu staze i nitko nije nastradao, pa će u Toro Rossu žaliti samo za pokvarenom utrkom Španjolcu, a ne i za nečim mnogo gorim.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!