Automoto

Loeb na jubilarnom desetom izdanju njemačkog relija traži svoju devetu pobjedu

Igor Šestak • četvrtak, 23.08.2012.
Loeb na jubilarnom desetom izdanju njemačkog relija traži svoju devetu pobjedu
Foto: EPA

Tri tjedna nakon finskog relija i šeste ovosezonske pobjede Sebastiena Loeba, pred najboljim reli vozačima svijeta je novi izazov. Njemački reli i jurnjava asfaltnim stazama oko znamenitog grada Triera u regiji Mosel. Vozače očekuje 15 brzinskih ispita raspoređenih u tri dana natjecanja, a glavni favorit je ponovno Sebastien Loeb, osmerostruki pobjednik ovog natjecanja.

Reli Njemačka

Baza: Trier
Broj posada: 71
Broj brzinskih ispita: 15
Dužina: 368,63 kilometra
Podloga: Asfalt
Posljednji pobjednik: Sebastien Ogier (2011.)

Njemački reli svoje je mjesto u Svjetskom prvenstvu zauzeo 2002. godine, a od svog prvog izdanja se može smatrati domaćim natjecanjem za Sebastiena Loeba. Osmerostruki svjetski prvak je na prvom izdanju ovog natjecanju ostvario svoju premijernu pobjedu u Svjetskom prvenstvu, a uspio je slaviti i na idućih sedam izdanja njemačkog relija, sve dok prošle godine njegovu dominaciju nije prekinuo Sebastien Ogier.

Loeb je i prošle godine bio na najboljem putu da upiše i devetu uzastopnu pobjedu u Njemačkoj, ali mu je posljednjeg dana pukla guma, zbog čega je izgubio mnogo vremena i završio 40 sekundi iza Ogiera. Treće mjesto je osvojio Dani Sordo u Miniju, kojem je to bilo prvo postolje od povratka u WRC.

Baza njemačkog relija je grad Trier u pokrajini Mosel, smještenoj u zapadnoj Njemačkoj blizu granice s Luksemburgom i poznatoj po proizvodnji vina. Natjecanje se sastoji od 15 brzinskih ispita koji su raspoređeni na tri natjecateljska dana. Ukupna dužina svih brzinskih ispita iznosi 368,63 kilometra, a pridodaju li se dionice između samih brzinaca, vozači će ukupno prijeći više od 1.100 kilometara.

U petak 24. kolovoza vozače očekuje šest brzinskih ispita, među kojima je najduži Mittelmosel s nešto manje od 25 kilometara. U subotu je na rasporedu novih šest brzinaca, a ističe se Arena Panzerplatte dug 46 i pol kilometara. Vozači će posljednjeg dana dva puta proći brzinskim ispitom Dhrontal dugim 30 kilometara, a na samom kraju natjecanja ih očekuje Circus Maximus Trier, specijalni brzinac dug 4,37 kilometara.

Ceste oko Triera su vrlo uske s čestim promjenama tipa asfalta, a na mjestima ima i šljunčanih dijelova. Osmerostruki pobjednik natjecanja ističe koncentraciju kao najvažniju vozačku sposobnost za pobjedu u Njemačkoj: "Ovaj reli je potpuni izazov za svakog vozača. Ima vrlo brzih dijelova, nekih ekstremno zahtjevnih dijelova, uskih dionica i čestih promjena podloge. Brzinci u vinogradima regije Mosel zahtijevaju 100 posto koncentracije, ali ako se prođu na dobar način nude neizmjerno zadovoljstvo jer su tako uski."

Volkswagen stiže s tri posade

Momčad Volkswagena će se sa svojim Polom uključiti u natjecanje iduće sezone. Ovu koriste za prilagodbu i prikupljanje prijeko potrebnih podataka vozeći Škode Fabije, a u Njemačkoj će po prvi puta nastupiti s čak tri posade: "Njemački reli je naše domaće natjecanje i najvažnije mjesto naših priprema za ulazak u WRC. Nastupit ćemo s tri posade kako bismo prikupili što više iskustva i podataka za budućnost", izjavio je šef momčadi Jost Captio. Volkswagen Motorsport će predstavljati prošlogodišnji pobjednik Sebastien Ogier te vozači koji najčešće nastupaju u IRC seriji, Andreas Mikkelsen i Sepp Wiegand.

"Tu su još i brzinci oko vojne baze Baumholder, koji nude sasvim drukčiji asfalt. Ta je dionica vrlo gruba, široka i brza s mnogo blata, šljunka i prašine po stazi. Vozačima je tu teško pronaći prave gume, a ako želite slaviti na reliju morate biti uspješni i na toj dionici. Volim ovaj reli, ali je jako težak, posebno ako padne kiša pa na cesti bude mnogo blata", ističe Loeb.

Osmerostruki svjetski prvak je na najboljem putu da uzme i svoj deveti naslov svjetskog prvaka. Od dosadašnjih osam natjecanja slavio je na šest i vodi u ukupnom poretku sa 171 osvojenim bodom, 43 više od momčadskog kolege Mikka Hirvonena i 67 bodova ispred Pettera Solberga.

Hirvonen još uvijek čeka na svoju prvu pobjedu u Citroenu, a o borbi s Loebom kaže: "Njegova najveća snaga je konstantnost. Ponekad uspijem biti brži od njega, ali Loebu se gotovo nikad ne dogodi slabi brzinac, rijetko kada izgubi više od dvije ili tri sekunde. Meni se to nažalost još uvijek češće događa i zato završavam iza njega."

Araujo na sudu s bivšom momčadi

Portugalski vozač Armindo Araujo odlučio je na sudu rješavati spor sa svojom bivšom momčadi WRC Team Mini Portugal. Kako tvrdi Araujo, momčad mu je nije dozvolila testiranje, a zatim ga je pokušala prisiliti da objavi kako je bolestan i da ne nastupa u Njemačkoj. Kasnije su ga odlučili zamijeniti Chrisom Atkinsonom, a Portugalac je pravdu odlučio potražiti preko svojih odvjetnika.

Jari-Matti Latvala za sada nema uspješnu sezonu. U ukupnom poretku je na tek petom mjestu sa 69 osvojenih bodova, a slaviti je uspio jedino u Švedskoj. Ipak, u Njemačkoj se nada dobrom rezultatu: "Njemački reli je najteže natjecanje na asfaltu u kalendaru, no vjerujem da će Ford biti dobar i da bismo mogli osvojiti barem jedno od prva tri mjesta. Ovo je Loebovo natjecanje jer je tu slavio osam puta, ali mislim da imamo šanse."

Ponavljanju prošlogodišnjeg uspjeha nada se Dani Sordo u Miniju: "Iza nas su odlično odrađena testiranja. Mnogo smo radili na šasiji i postavkama automobila tako da imam vrlo dobar osjećaj uoči njemačkog relija. Dolazim ovdje s mnogo samopouzdanja i mislim da ću moći napadati u punoj mjeri."

Start natjecanja zakazan je za petak, 12 minuta prije 11 sati.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoWRCVideo
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • markoli23.08.2012. u 22:46
    čovjeku dovedu najvećeg konkurenta (hirvonen) u isti auto, a on ga još i više ostavi iza sebe...
    markoli