Automoto

Sebastien Loeb u prilici da svoj deveti naslov svjetskog prvaka proslavi na domaćem terenu

Igor Šestak • četvrtak, 04.10.2012.
Sebastien Loeb u prilici da svoj deveti naslov svjetskog prvaka proslavi na domaćem terenu
Foto: EPA

Svjetsko prvenstvo u reliju stiglo je do 11. postaje, a ona je smještena u francusku pokrajinu Alsace, domaći teren osmerostrukog svjetskog prvaka Sebastiena Loeba. U ukupnom poretku Loeb ima 61 bod prednosti pred Hirvonenom te se nalazi u velikoj prilici da svoj deveti naslov potvrdi pred vlastitim navijačima.

Nakon relija u Velikoj Britaniji, WRC karavana se seli preko La Manchea u Francusku pa dalje na istok sve do pokrajine Alsace i grada Strasbourga, gdje će se održati 11. natjecanje sezone. Kraj ovogodišnjeg natjecanja sve je bliže, budući da su nakon francuskog relija na rasporedu još samo dva, talijanski i španjolski.

Uoči relija u Francuskoj glavna tema svih razgovora je Sebastien Loeb, iz dva razloga.

Prvi je već uobičajen i nikoga previše ne čudi, ali se o njemu ipak priča. Francuz je došao u priliku da pred domaćom publikom proslavi svoj deveti naslov prvaka. Uoči posljednja tri natjecanja ima 61 bod viška od momčadskog kolege Mikka Hirvonena, a naslov će potvrditi ako reli na svom domaćem terenu završi s 56 bodova prednosti ispred Finca.

Hirvonenu za nastavak nadanja treba pobjeda ili barem dva mjesta bolji plasman od Loeba, ali Finac i sam priznaje kako je odustao od naslova prvaka: "Ne razmišljam o tituli. Prednost koju Seb ima je prevelika, a ionako ga je gotovo nemoguće pobijediti."

Drugi razlog zbog kojeg je Loeb u centru pažnje je nešto što se moglo očekivati, ali je ipak šok za većinu ljubitelja WRC-a. Francuz je prošlog tjedna najavio da iduće godine neće voziti na svim, već samo na odabranim natjecanjima, a da će od 2014. godine vjerojatno voziti u WTCC-u. Izvjesno je kako će deveti ujedno biti i posljednji Loebov naslov, a njegov je odlazak veliki udarac za reli.

Njegova dominacija mnogima je bila dosadna, ali odlazak takvog virtuoza za volanom ne može biti dobar za sport. Potvrđuju to i izjave njegovih najvećih konkurenata. "Svi bismo željeli da ostane jer čini prvenstvo zanimljivim za nas i tjera nas do krajnjih granica", izjavio je Loebov veliki rival Sebastien Ogier, a šef Fordove momčadi Malcolm Wilson poručio: "Naš vječni cilj je bio pobijediti ga i zato ne želim da prestane voziti. Spriječio nas je u vjerojatnom osvajanju osam titula i volio bih ga pobijediti dok se još uvijek natječe."

Reli Francuska

Baza: Strasbourg
Broj posada: 74
Broj brzinskih ispita: 22
Dužina: 404,90 kilometara
Podloga: Asfalt
Posljednji pobjednik: Sebastien Ogier (2011.)

No, Loeb se odlučio na odlazak, a o razlozima najbolje govori njegova sljedeća izjava: "Nakon što osvojite sve što se osvojiti može i zaradite više novca nego što biste mogli potrošiti, nema puno razloga za nastavak natjecanja."

Loeb će uveseljavati navijače do kraja ove sezone i povremeno u idućoj, ali Francuz i dalje ima motiva. Jedan od njih je pokazati se u pravom izdanju pred vlastitim navijačima, nešto što nije uspio učiniti prošle sezone zbog kvara na njegovom Citroenu već prvog dana natjecanja. "Ovo je jedan od najbržih relija u sezoni, a razlike u asfaltnoj podlozi čine ga i vrlo zahtjevnim. Planiram osvetu zbog prošlogodišnjeg neuspjeha", poručio je Loeb.

Povijest francuskog relija seže u daleku 1956. godinu, a u sklopu svjetskog prvenstva se nalazi od njegovog osnutka 1973. godine. Sve do 2008. godine reli se održavao na Korzici, bio je to "Reli 10.000 zavoja", a nakon jednogodišnje pauze u 2009. godini francuski se reli preselio u pokrajinu Alsace. Na prvom izdanju u 2010. godini pobijedio je Loeb, a prošle je godine njegovo odustajanje iskoristio Sebastien Ogier.

Ove godine reli će trajati čak četiri dana. Već u četvrtak poslijepodne na rasporedu je prvi brzinac dug 3,63 kilometra koji će se održati u Strasbourgu, a cilj će biti u blizini zgrade Europskog parlamenta. Prava akcija počinje u petak kada vozače očekuje osam brzinskih ispita dugih 146,17 kilometara. Upečatljiv brzinac je Mulhouse koji se vozi u centru grada, a dug je 4,65 kilometara.

U subotu vozače očekuju 192 kilometra jurnjave po francuskim cestama, podijeljena na osam brzinaca, a u nedjelju nešto kraći program - pet brzinskih ispita ukupne dužine 62,48 kilometara. Ukupno, reli ima 22 brzinca i dug je 404,90 kilometara.

Fordovu tvorničku momčad ponovno će predstavljati Petter Solberg i Jari-Matti Latvala i pokušati ponoviti odlične rezultate s britanskog relija, na kojem je Finac pobijedio, a Norvežanin bio treći. Ukupno će nastupiti 74 posade, među kojima su svi uobičajeni sudionici WRC natjecanja, ali i jedno ime iz WTCC-a.

Naime, francuski reli će u Mini Cooperu voziti Yvan Muller, trostruki prvak u WTCC-u. Francuz je nastupio i prošle godine, a o svojoj avanturi u reliju kaže: "Veselim se nastupu u reliju na ovako visokoj razini. Imao sam samo jedan dan za privikavanje na Mini, ali stabilnost automobila mi je dala veliku sigurnost. Mislim da ću se brzo priviknuti na vožnju s uputama suvozača i nadam se osvajanju bodova."

Reli u nedjelju poslijepodne završava u Haguenauu, rodnom gradu Sebastiena Loeba, gdje je velika proslava devetog naslova svjetskog prvaka već u pripremi.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoTop temaWRC
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!