Automoto

S devetim naslovom u džepu Loeb stiže na Sardiniju potvrditi dominaciju

Igor Šestak • četvrtak, 18.10.2012.
S devetim naslovom u džepu Loeb stiže na Sardiniju potvrditi dominaciju
Foto: EPA

WRC sezona bliži se svome kraju. Na prošlom reliju u Francuskoj Sebastien Loeb je proslavio svoj deveti uzastopni naslov svjetskog prvaka, a momčad Citroena učinila je to peti put zaredom i osmi put u svojoj povijesti. No, do kraja 2012. ostala su još dva natjecanja koja su se našla u sjeni turbulencija koje trenutno pogađaju Svjetsko prvenstvo u reliju. Sezona će završiti 11. studenog u Španjolskoj, a pretposljednji reli sezone održat će se na Sardiniji.

Reli Italija

Baza: Sardinija
Broj posada: 43
Broj brzinskih ispita: 16
Dužina: 306,04 kilometra
Podloga: Makadam
Posljednji pobjednik: Sebastien Loeb (2011.)

Najvažnija vijest uoči talijanskog relija je novi naslov svjetskog prvaka za Sebastiena Loeba i njegov Citroen. U svom stilu Francuz je dominirao još jednom sezonom Svjetskog prvenstva i bez prave konkurencije došao do svog devetog naslova prvaka. Budući da njegov momčadski kolega Mikko Hirvonen drži drugo mjesto u ukupnom poretku, nije teško zaključiti da je i Citroen više nego suvereno stigao do svog novog konstruktorskog naslova ispred nedoraslog Forda. Zbog te dominacije na posljednja dva relija neće biti potrebne dramatike i neizvjesnosti, ali uzbuđenja ipak ne bi trebalo nedostajati.

Iza WRC-a je vrlo buran tjedan. U posljednjih nekoliko dana sudionici Svjetskog prvenstva su donijeli nekoliko važnih odluka koje prvenstveno utječu na iduću sezonu, ali su u velikoj mjeri odmaknule pogled navijača s talijanskog relija na stvari koje se događaju van staze.

Prvo su početkom tjedna Ford i Mini objavili kako u narednoj sezoni neće sponzorirati svoje tvorničke momčadi. Veliki je to udarac za WRC jer će ionako siromašan sastav momčadi koje se natječu postati još siromašniji. Posebno se to odnosi na Ford, momčad koja je u posljednjih deset godina jedina pružala otpor dominantnom Citroenu i Sebastienu Loebu. Bez obzira što će i Ford i Mini sudjelovati u Svjetskom prvenstvu kroz privatne momčadi, odlaskom njihovih tvorničkih momčadi WRC je izgubio mnogo.

Fordovo mjesto pokušat će nadomjestiti Volkswagen koji od siječnja kreće u natjecanje sa svojim Polom, a druga važna vijest vezana je upravo za njemačku momčad. Dosadašnji vozač Forda, Jari-Matti Latvala objavio kako odlazi u Volkswagen te je nanio nove brige Malcolmu Wilsonu, šefu M-Sporta koji će u privatnim vodama pokušati spasiti što se spasiti može od dosadašnje Fordove momčadi.

Mnogo je nagađanja oko vozačkih postava za iduću sezonu i još je uvijek mnogo otvorenih mjesta. Loeb će iduće sezone sudjelovati na samo nekoliko relija, a u Citroenu je za sada siguran jedino Hirvonen. Latvala će se u Volkswagenu pridružiti Sebastienu Ogieru, a sve ostalo je za sada otvoreno.

I dok ne prestaju rasprave i nagađanja o idućoj sezoni, vozače u četvrtak u poslijepodnevnim satima očekuje start talijanskog relija na Sardiniji.

Talijanski se reli na Sardiniji održava od 2004. godine. Sedam puta je održano u sklopu WRC-a, a jednom u sklopu IRC-a. Loeb je uspio pobijediti četiri puta, a po jednu pobjedu u WRC-u imaju Petter Solberg, Marcus Grönholm i Jari-Matti Latvala. U jedinom izdanju u sklopu IRC-a slavio je Juho Hänninen. Prošle sezone vozači su Sardiniju posjetili u svibnju, a slavio je Loeb s 11 sekundi prednosti ispred Hirvonena, dok je treći bio Solberg.

Ovogodišnje natjecanje rastegnuto je na čak četiri dana. Start relija je u četvrtak u poslijepodnevnim satima kada će vozači dva puta voziti brzinac Terranova, dugačak 28,14 kilometara. U petak je na rasporedu šest brzinskih ispita ukupne dužine 117,36 kilometara, a isti broj brzinaca vozit će se i u subotu, kada će vozači morati svladati 115,92 kilometra zahtjevnih staza. Posljednjeg dana dvaput će se voziti brzinac Gallura, dugačak samo 8,24 kilometra.

Talijanski reli na Sardiniji vozi se na makadamu, a karakteriziraju ga vrlo brze, ali uske staze. Dio relija vozi na ravnom i otvorenom terenu, dok su neki brzinci smješteni u šumskom okruženju. Reli je poznat po brojnim prolascima kroz vodu te spektakularnim skokovima.

O reliju na Sardiniji Sebastien Loeb kaže: "Radi se o teškom natjecanju. Pamtim neke odlične borbe s mojim rivalima na prošlim izdanjima ovog natjecanja. Ovdje je često bilo neizvjesno i očekujem veliku borbu za pobjedu."

A pobjedu će tražiti i Fordov dvojac kako bi popravio dojam u prilično slaboj, a sada se pokazalo i oproštajnoj Fordovoj sezoni. "Budući da je bitka za naslov odlučena, više nema smisla težiti osvajanju bodova za momčad. Moj jedini cilj je pobjeda", izjavio je Latvala, a slično razmišlja i njegov momčadski kolega Solberg: "Pobjeda je jedino što se sada računa. Volim staze na Sardiniji i maksimalno ću napadati."

U natjecanje dugo 306,04 kilometra ući će 43 posade. Osim tvorničkih momčadi Forda i Citroena za bodove bi se trebali boriti Fordovi iz momčadi M-Sport koje će voziti Tanak i Novikov, Thierry Neuville će voziti Citroen za Qatar World Rally Team, a uvijek je opasan i Mads Ostberg u privatnom Fordu. Mini će predstavljati Atkinson i Nobre, a vozači Volkswagen Motorsporta, Ogier i Mikkelsen, i ovoga će vikenda voziti Škode Fabije.

Vozači posljednjim natjecanjima u sezoni mogu pristupiti bez kalkulacija, a u kombinaciji s vrlo zanimljivim i zahtjevnim stazama talijanskog relija uzbuđenja ne bi trebalo nedostajati, baš kao ni prošle sezone...

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoWRCVideo
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik18.10.2012. u 19:58
    2 brzinca završena, sve po starom. Citroeni kolo vode, Solberg to ne prati, Latvala je (tko bi se tome nadao!?) nešto potrgao. Tijekom relija će se Loeb i Hirvonen sa šefom dogovoriti kome ide pobjeda i mirna bosna. Eto, četvrtak navečer, reli je riješen. Majku mu i takav WRC!
    Obrisan korisnik
  • markoli18.10.2012. u 17:59
    šteta... kakav loš timing za ford... taman Loeb ode, a oni se povuku :S
    markoli