Košarka

Privatni kapital spas za našu košarku?

Edvard Burić • srijeda, 01.03.2017.
Privatni kapital spas za našu košarku?
Foto: FaH

Klupska košarkaška sezona polako ulazi u svoju završnicu. Za klubove i njihove navijače najvažniji dio sezone s obzirom na to da će se u iduća tri mjeseca dijeliti trofeji. Prvi ovosezonski odlazi Cedeviti koja je uzela četvrti uzastopni Kup Krešimira Ćosića (peti ukupno). Šibenski Jolly JBS upisao je svoje prvo finale, a Cibona je još "živa" u Europi.

Kup je iza nas. Cedevita je opravdala ulogu favorita i u svoje vitrine stavila još jedan trofej. Šibenski Jolly JBS napravio je velik posao ulaskom u finale, a za još jedan korak više nije niti imao pravu šansu. Pobijediti Cedevitu koju ima daleko širi roster ne bi bilo lako ni da se utakmica igrala nekoliko dana kasnije, a ne dan poslije polufinalnih ogleda.

Pred nama je završnica domaćeg prvenstva, ABA lige, a Cibonu očekuje i četvrtfinale FIBA Europe Cupa. Ipak, u ovom se tekstu nećemo baviti regionalnom ligom niti europskim dvobojima Cibone. Zanima nas domaće prvenstvo i klubovi koji nastupaju u njemu.

Često se može pročitati i čuti kako domaće prvenstvo treba imati prednost u odnosu na regionalnu ligu. Pogotovo u kontekstu nogometa, ali ni košarka tu nije izuzeta. Ove sezone usporedno se igraju kompletno domaće prvenstvo i regionalna liga. To znači da naši ABA ligaši od prvog kola igraju hrvatsko prvenstvo.

Puno je razloga za i protiv, ali ono što je neosporna činjenica je da Cedevita, Cibona i Zadar gostuju u Splitu, Rijeci, Osijeku, Sinju, Šibeniku, Škrljevu, Zaboku, a sasvim sigurno u neke od tih sredina ne bi došli da se uključuju tek u završnicu domaćeg prvenstva kako je to do ove sezone bio slučaj. I tu dolazimo do tri prilično različite, ali vrlo lijepe priče.

Tri su hrvatska A1 kluba financirana gotovo isključivo privatnim kapitalom i iza njih stoje uspješne firme koje financiraju klubove i tako na najbolji način rade na popularizaciji košarke, ali i sporta u cjelini. Daleko najpoznatiji primjer je Cedevita iza koje stoji Atlantic Grupa. Drugi pozitivan primjer je šibenski Jolly JBS, a treći su Vrijednosnice Osijek.

Ova tri kluba uspješni su primjeri sponzoriranja u košarci, ali i sportu općenito. Svaki od njih ima različite ambicije i rezultate, a ono što im je zajedničko svakako je to da iza njih stoje uspješne kompanije koje vode zaljubljenici u sport te tako spajaju ekonomski interes (promidžbu) i ljubav prema košarci.

Cedevita u završnicu sezone ulazi kao apsolutni favorit u prvenstvu, a borit će se i za naslov pobjednika regionalne lige. Jolly JBS kvalitetan posao napravio je plasmanom u finale kupa, trenutno drže vrh tablice domaćeg prvenstva, a nikome neće biti lagan zalogaj u doigravanju za prvaka Hrvatske. KK Vrijednosnice Osijek na korak su do plasmana u doigravanje (dijeli ih teorija) i još najmanje jednoj velikoj predstavi u Gradskom vrtu.

Ovo su klubovi iza kojih stoje uspješni poduzetnici i privatne kompanije. Lijepo je vidjeti da takvi primjeri postoje i samo se nadamo da će ih u budućnosti biti i više. Još kad bi Cibonu, Zadar i Split malo pogurali (ozbiljni) sponzori, domaća košarka bi se mogla vratiti tamo gdje se svi nadamo da joj je i mjesto. U europski vrh...

Premijer liga

1Zadar 312+576
2Split 285+457
3Cibona 2211+125
4Cedevita Junior 2112+210
5Dinamo Zagreb 2013+230
6Zabok 1716+13
7Dubrovnik 1518-45
8Dubrava 1419-93
9Šibenka 1320-57
10Alkar 924-172
11DepoLink Škrljevo 726-350
12Bosco 132-894

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!