Automoto

Deseti rally show Santa Domenica: Šljunčani spektakl na suhom

Sportnet • petak, 29.11.2019.
Deseti rally show Santa Domenica: Šljunčani spektakl na suhom

Na izuzetno dobro pripremljenoj stazi nastupilo je 90 posada iz sedam zemalja, a jubilarac je izveden u neočekivano lijepim vremenskim uvjetima...

Jubilarno deseto okupljanje zanesenjaka u brzine, na makadamu nadomak Svete Nedelje i Samobora, u kultnom oktanskom centru Savršćak, proteklo je u iznimnoj atmosferi vrhunskih vožnji čak 90 posada iz sedam europskih zemalja, pred gotovo desetak tisuća fanova. Rally Show Santa Domenica tijekom proteklog desetljeća pratile su daleko teže vremenske prigode, hladno i vlažno vrijeme, staza prekrivena snijegom, kiša i blatnjava staza iz koje su mnogi izlazili kao ratnici u nekoj kišom oblivenoj pustinji. A da hrabre prati sreća dokaz je i ovogodišnje, jedno od dosad najboljih izdanja na realizaciji kojeg ponosni trebaju biti organizacijski tim Auto karting kluba Sveta Nedelja i tehnički realizator zagrebački Autoklub Delta timing.

Bilo kako bilo, na startu se pojavio vrhunski vozni park, imena, bez skromnosti, od svjetskog formata, da bi nakon četiri vožnje, dionicom izmjenjenog formata u odnosu na sve dosadašnje, drugu pobjedu u ovih deset godina (nakon 2017.) slavio mađarski tandem Peter Ranga i Viktor Ban u jednom od deset prvoplasiranih vrhunskih R5 automobila Škoda Fabia R5. Na tri su brzinca bili najbrži i na kraju vremenom 25:49,1 minuta, za 5,8 sekundi bili brži od četverostrukog pobjednika ovog natjecanja Austrijanca Beppa Harracha koji je u svjetskoj premijeri Ford Fieste R5 MKII nastupio sa suvozačem Dominikom Jahnom.

Do trećeg mjesta pobjedničkog postolja generalke, pomalo neočekivano, ali zasluženo sigli su otac i kćerka iz Mađarske Sandor Olle Sasa i Rebeka Olle (Škoda Fabia R5) čiji je zaostatak bio tek 6,1 sekunda za pobjednicima. Četvrtim se mjestom morao zadovoljiti jedan od favorita, svjetski prvak PWRC, ali i pobjednik trećeg brzinaca, Austrijanac Andreas Aigner kojem je kopilot bila svjetska prvakinja Ilka Minor, a u još jednoj Škoda Fabia R5 tek šest desetinki dijelilo ih je od postolja.

Među prvih deset, sve automobila premijer lige, devetim se mjestom može pohvaliti hrvatska posada Ivan Kodrić-Tomislav Pazman (Škoda Fabia R5), a do petog mjesta stigli su slovenski šampioni Rok Turk i Blanka Kacin (Hyundai i20 R5).

Spektakularne vožnje u jedinom WRC automobilu austrijske posade Gerald Rigler-Jürgen Heigl (Hyundai i20 WRC), usprkos dva treća i jednom drugom vremenu po brzincima, u zaključnom četvrtom, završili su totalkom, izlijetanjem koje je bilo spektakl za sebe, srećom bez posljedica po vozače.

LONČARIĆ PRVI PUT S KĆERKOM DOROM

Organizatori RSSD-a svake se godine pobrinu za niz posebnih nagrada, pa vrijedi izvojiti prvo pobjednike po raspisanim klasama (grupama): No-Limit Ranga-Ban (Mađarska), Pro Sport Norbert Bereczki-Tamas Geczy (Mađarska, Citroen C2 R2 Max), Sprint Mrak Nejc-Anja Čar (Slovenija, Suzuki Swift Gti) i Stepan Arpad-Fabian Lorant (Mađarska, Lada VFTS). U konkurenciji za Co-driver ladies Trophy bilo je čak 26 suvozačica, a pobjedu je odnijela Mađarica Rebeka Olle.

Najuspješniji veteran, s 50 i više navršenih godina, bio je Talijan Marco Carrera koji je sa suvozačem Davorom Belićem u Škoda Fabia R5 bio osmi ukupno.

Mađarsku posadu Tamas Bacsa-Gergely Hanyk (Mitsubishi Lancer Evo IX R4) ukupno 11. mjesto dovelo je i do pobjede za Production Car Trophy u konkurenciji 20 posada, dok je među 13 mladih – juniora pobjedom slavio Austrijanac Lucas Dunner koji je u Škoda Fabia R5 završio na 22.poziciji ukupnog poretka. Mađari Arpad-Lorant osvojili su i Lada Trophy.

Hrvatski vetaran, nekadašnji državni prvak i jedan od začetnika projekta Santa Domenica Nenad Lončarić u svojoj već kultnoj Subaru Imprezi STI prvi je put nastupio sa kćerkom Dorom i do cilja su stigli kao 15. posada među 64 koje su uspješno okončale makadamske izazove završnog hrvatskog automobilističkog showa.

Uz nagrade svih navedenih kategorija posebno je nagrađen najatraktivniji skok i najatraktivnija vožnja, a novouvedena nagrada za najbolje postignuto vrijeme dana brzinskog ispita Savrščak Arena pod imenom 1.Memorijal Robert Vojvodić u znak sjećanja na nedavno preminulog jednog od začetnika ove manifestacije, pripalo je pobjedniku Peteru Rangi za najbolje vrijeme četvrtog brzinca 6:16,4 minute uz prosjek 82,54 km/sat.

Zastor na ovogodišnju domaću automobilističku sezonu, u bilo kojem obliku, spušten je na dostojanstven način. Osmijeh s lica ljudi koji već deset godina podnose nimalo lak organizacijski teret nije dugo, dugo silazio s njihovih usana. Zaslužili su čestitke, pohvale i tapšanje po ramenu – samo tako ustrajno dalje. Braćo i sestre u narančastom – svaka vam čast!

Snimci: arhiva organizatora

Miroslav KRPAN

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Pročitaj više

AutomotoOstalo
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!