Nogomet

MaxSport, minimalna korist: Korak naprijed, nazad dva za HNL

Sportnet • utorak, 19.07.2022.
MaxSport, minimalna korist: Korak naprijed, nazad dva za HNL
Foto: Daniel Kasap/HINA

Stručnjak za sportski i digitalni marketing, Marijan Palić, veliki je zaljubljenik u nogomet, ali razočaran je marketinškim aspektom nove sezone SuperSport HNL-a. Dao je uvid u neke nelogičnosti i nada se da će doći do promjena dok nije prekasno...

Počeo je HNL, odnosno SuperSport HNL. Odlično! Nikad uzbudljivija prošla sezona, a koja je bila odlično praćena (ponajviše zahvaljujući momcima s HNTV-a) na društvenim mrežama, medijski, kroz neovisne podcaste, trebala je dobiti još jači nastavak. Svi ti prošlosezonski akteri dijelili su odlične poteze svojih igrača s terena u HD rezoluciji, na društvenim mrežama te tako proširili priču o 1. HNL.

Dobili su odličan proizvod...

Taj sjajni proizvod, ali i doseg na društvenim mrežama, u medijima i na tribinama primijetili su i sponzori. Sponzori su i došli (SuperSport), a prava je za nikad više novca otkupio HT.

Može li bolje? Tvrtke koje znaju kako odraditi vrhunski marketing sponzoriraju ligu koja raste ne samo kvalitetom nego i na društvenim mrežama. Pa sjajno!

...ali nije prvi puta u životu da se dogodi veliko razočaranje. Svi smo ostali šokirani nakon prvog kola, od djelatnika u klubovima, simpatizera, navijača pa sve do novinara i medijskih kuća. SuperSport HNL je zabranjen i zaključan na jedan jedini portal - a da stvar bude još bolja, u 2022. godini nemamo sažetaka u rezoluciji većoj od 720p.

Da. To je nešto što prezentira jedna od najjačih tvrtki u Hrvatskoj, proizvod koji je poznat i prepoznat u regiji, ali i među našim iseljenicima. Svi mi koji nismo bili na utakmici u 2022. godini osuđeni smo na rezoluciju od 720p, odnosno na pikselizirane sažetke.

Ne želim komentirati činjenicu da grafika i objave nemaju veze niti s HT-om, a niti sa SuperSportom. Dogodilo se i nekoliko grešaka u produkciji (npr. nije snimljen prvi gol sezone), ali to je greška koja će se s vremenom lako ispraviti. Vjerojatno.

Da ne pričamo da je pronaći sažetke na portalu koji ih jedini prikazuje pravi mali izazov. Većinom jake tvrtke svoje glavne proizvode dodaju u izbornik, na naslovnicu portala, ali to ovdje nije slučaj.

Marketing HT-a/SuperSporta plaća milijune na oglase, a besplatno oglašavanje koje imaju na ovaj im je način zapravo ograničeno.

Čisto da dobijete dojam, GNK Dinamo ima 580.000 pratitelja na Facebooku, Hajduk ima 318.000 pratitelja, Rijeka ima 174.000 pratitelja, a Osijek ima 74.000 pratitelja. Potencijalni doseg video objava sažetaka prelazi MILIJUN LJUDI. Tu ne govorimo o stranicama preostalih šest klubova. Isto tako, tu ne govorimo ni o ostalim fan stranicama na društvenim mrežama. I bez njih je doseg MILIJUN LJUDI.

I da, opet, govorimo samo o Facebooku, a postoje još Instagram, TikTok, Youtube, Twitter. Upravo je taj doseg na društvenim mrežama i u medijima HNL-u (namjerno to pišem pod tim imenom jer SuperSport HNL to ne omogućava) davao ovoliki zamah i razlog zbog kojega je, vjerujem, i SuperSport investirao.

E da, kada smo kod društvenih mreža. Očekivalo se i da tvrtka poput HT-a ima posložene timove koji imaju iskustva i koji će ih voditi. Liga (prema službenoj web stranici) ima samo Facebook i Twitter račun.

Na Facebooku ligu prati 27.000 ljudi, dok je na Twitteru tu nešto više od 7.000 pratitelja. Većinom su objave u vidu fotografija, a objave teško prelaze 50-ak lajkova. Do sada su od Superkupa objavljena tek dva posta uz jedno dijeljenje. Službeni Instagram i Youtube kanal ne postoje (ako je suditi po službenoj stranici lige).

Koliko je Youtube kanal lige neophodan, govori samo jedan podatak. Utakmica Istra 1961 - Slaven Belupo koja je odigrana prije mjesec dana, a možete je vidjeti na HNTV kanalu, imala je preko 21.000 pregleda. Recimo da je u prosjeku svako kolo donijelo 200.000 pregleda, to je ukupno za 36 kola preko 7 milijuna pregleda. Tu pričamo samo o Youtube kanalu, lige koja ima temelje za veći rast, moguće je da bi ove sezone došli i na preko 10 milijuna pregleda.

Cijene impresija za milijunski broj pregleda u medijima (a pogotovo na televizijama) koštaju na stotine tisuća kuna. HT je samo prošle godine na marketing uložio milijune kako bi došao do svojih korisnika, a sada kada na raspolaganju ima doseg koji mjesečno može premašiti milijune pregleda - ćorak.

Koji je to poslovni model?

HT i SuperSport ulaze u začarani krug radi kojeg će oni na kraju imati slabije rezultate. Zašto to mislim? Evo ukratko što će se dogoditi.

Mediji će zbog manjeg broja klikova (koje su dobivali radi video objava i popularnosti) manje pisati, smanjit će se interes na društvenim mrežama jer je stranicama klubova i fan stranicama zabranjeno dijeljenje sadržaja (a i da nije, sadržaj kvalitete 720p sigurno ne bi donio wow efekt). Samim time, kada se sadržaj ne bude pojavljivao previše pred ljudima, neće im biti atraktivan i to će smanjiti brojke na tribinama i na samom kraju srušiti sve dobro što se u posljednjih godinu dana događalo.

Volio bih da mi netko iz marketinških odjela ovih tvrtki da kontra argumente. Jer me zanima koja logika stoji iza svega ovoga. Jasno je da se žele "napumpati" brojke portala koji je u vlasništvu HT-a, ali da zbog toga rušiš cijelu ligu i svoj doseg koji se može mjeriti u milijunima (7 milijuna samo preko Youtubea, 1 milijun dosega na društvenim mrežama samo četiri najveća kluba imaju)?

Vjerujem da bi dogodine primjer HNL-a mogao biti i na nekom MBA programu ili fakultetu, pod nazivom: "Kako ne raditi...", jer ovo što se događa iznimno je loše za promociju sporta i nogometa. Ali ono najvažnije, za dvije tvrtke koje žele doći do profita, to je loše za biznis.

Srećom, vremena još ima, šteta nije trajna i može se popraviti. Nadam se samo da će to shvatiti i oni koji odlučuju o svemu jer HNL to zaslužuje, a neće smetati ni njihovom poslovnom rezultatu.

AUTOR: Marijan Palić

FOTO: HINA/Daniel KASAP

SuperSport HNL

1Hajduk 1321:8+1328
2Rijeka 1320:5+1525
3Dinamo 1330:17+1324
4Osijek 1319:16+320
5Varaždin 1311:8+320
6Istra 1961 139:20-1113
7Lokomotiva 1314:20-612
8Gorica 1313:21-812
9Šibenik 139:25-1612
10Slaven Belupo 1312:18-610

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

SuperSport HNL

1Hajduk 1321:8+1328
2Rijeka 1320:5+1525
3Dinamo 1330:17+1324
4Osijek 1319:16+320
5Varaždin 1311:8+320
6Istra 1961 139:20-1113
7Lokomotiva 1314:20-612
8Gorica 1313:21-812
9Šibenik 139:25-1612
10Slaven Belupo 1312:18-610

Izdvojeno

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Lovro-ZG20.07.2022. u 00:39
    Odličan tekst! Nadam se da će netko u tim tvrtkama doći k pameti i srediti marketing.
    Lovro-ZG