Ostali sportovi
Pojava fotografija davno izgubljenog transportera Opel Blitz
Senzacionalna otkrića su rijetka, ali ne i nemoguća. Stručnjaci zaposleni u sklopu kolekcije Opel Classic pronašli su osam starih fotografija dostavnog vozila na dražbi...
Ponovno otkriće: na fotografijama je prikazan gotovo zaboravljen prototip Opel 1.5-23 COE
Ispred svojeg vremena: inovativno dostavno vozilo s kabinom iznad motora i umjetničkim dekorom opreme
Od modela Blitz do modela Vivaro i Movano: duga tradicija Opela u području laganih gospodarskih vozila
Senzacionalna otkrića su rijetka, ali ne i nemoguća. Stručnjaci zaposleni u sklopu kolekcije Opel Classic pronašli su osam starih fotografija dostavnog vozila na dražbi. Ovaj pronalazak ubrzo se pretvorio u otkriće. Neobjavljene fotografije prikazuju kako je Opel sredinom 1930-ih osmislilo vrlo moderno dostavno vozilo koje je bilo spremno za proizvodnju, godinama prije nego što se isti koncept proširio diljem svijeta i postavio standard za suvremeni dizajn, poput modela Opel Vivaro i Movano.
Leif Rohwedder, voditelj kolekcije Opel Classic: "Te fotografije ne postoje u povijesnom arhivu društva Opel. Koliko nam je poznato, nijedna publikacija nikad nije izvijestila o ovom vozilu. Saznanje o ovom jedinstvenom prototipu nestalo je na nekoliko desetljeća."
Inovacija: dostavno vozilo Opel s kabinom iznad motora
Fotografije prikazuju inovativni dizajn dostavnog vozila Blitz kompaktne klase koji je naočigled bio u potpunosti razvijen i spreman za vožnju. Naziv projekta ispisan je olovkom na poleđini fotografija: 1.5-23 COE. Brojevi se odnose na zapreminu motora (1488 cc) i približni međuosovinski razmak (2400 mm). „COE” je kratica za „kabinu iznad motora” (eng. „cab over engine” ili „Frontlenker” na njemačkom).
Koncept je bio vrlo napredan za 1930-e. U usporedbi s vozilima uobičajenog dugog poklopca za motor, ovaj dizajn omogućavao je kompaktnije vanjske dimenzije i pritom zadržavao velik teretni prostor. Motor se nalazio ispod sjedala ili malo ispred njih.
Prije izbijanja Drugog svjetskog rata, takva su vozila postojala samo u SAD-u, Njemačkoj i Francuskoj. Postojala su samo dva njemačka modela vozila COE, oba s početka 1930-ih, koja su imala vrlo jednostavnu kabinu kockastog oblika te bila pokretana dvotaktnim i dvocilindričnim motorima. Nijedan model nije bio vrlo uspješan. U to vrijeme na tržištu su bila popularnija vozila s dugim poklopcem za motor, poput vodećih u klasi Opelovih dostavnih vozila težine 0,3 – 3,0 tone.
Napredan koncept: funkcionalan dizajn, moderan motor, dokazana tehnologija
Dostavno vozilo Blitz imalo je jednostavan i funkcionalan dizajn koji je odgovarao njegovom naprednom konceptu. Međutim, bilo je vrlo lako zaključiti da se radi o Opelovom modelu: crni lukovi kotača odgovarali su tadašnjim kamionima društva Opel, a „umjetnički dekor” opreme bio je karakterističan za sva Opelova osobna vozila 1930-ih. Ukrasni elementi naglašavali su i vodoravne linije te na taj način učinili izgled vozila pristupačnijim, što je bila rijetkost za dostavna vozila u to vrijeme.
Opel, koji je u to vrijeme bio vodeći na tržištu gospodarskih vozila, upotrijebio je dijelove svojih drugih modela za izrađivanje ovog dostavnog vozila, poput motora obujma 1,5 litara modela Olympia i osovine legendarnog kamiona Blitz. Struktura karoserije bila je napredna za to doba jer je osim pregrade, podnožja teretnog prostora i dijela krova i ona u cijelosti bila izrađena od čelika.
Ne znamo mnogo o tehničkim pojedinostima modela Blitz 1.5-23 COE. Brošura na engleskom za model iz 1937. godine naknadno je pronađena u Opelovim arhivama. Prema ovom dokumentu, planiralo se modelu od 1 tone pridružiti i model od 1,5 tone s motorom sa šest cilindara i dvostrukim stražnjim gumama. Slični nacrti iz arhiva prikazuju kamion s platformom i minibus s 15 sjedala kao inačice modela Blitz 1.5-23 COE.
Predaleko ispred svojeg vremena: dostavno vozilo Blitz ostalo je samo prototip
Dostavno vozilo Blitz nikad nije pušteno u proizvodnju. Razlozi iza te odluke sigurno su povezani s njemačkim pripremama za rat u drugoj polovici 1930-ih. Lagana gospodarska vozila nisu bila potrebna te bi Opel morao prisilno zaustaviti proizvodnju. Zato je vozilo Blitz 1.5-23 COE ostalo samo prototip.
Opel je nastavio razvijati dostavna vozila od 1950-ih te danas kao rezultat toga postoji trio laganih gospodarskih vozila – Opel Combo kompaktne klase, najprodavaniji univerzalac Opel Vivaro i nešto veći Opel Movano.
Opel, koji ove godine slavi svoju 160. godišnjicu, i u današnje vrijeme donosi inovacije. Svi modeli iz njegove ponude lakih gospodarskih vozila imaju baterijsko-električni pogon. S električnim motorima koji proizvode do 100 kW (136 KS) i baterijama kapaciteta do 75 kWh, ovaj njemački proizvođač automobila nudi ponešto za svakoga.
Povrh toga, Opel nudi i rješenje za velike kupce koji žele prijeći velike udaljenosti ili napuniti vozilo za samo par minuta. Električni automobil s pogonom na ćelije goriva Vivaro-e HYDROGEN ima doseg do 400 km (WLTP) i treba mu samo tri minute da napuni spremnik vodikom.
O Opelu
Opel je jedan od najvećih europskih proizvođača automobila i predvodnik u smanjenju emisija CO2 zahvaljujući opsežnoj elektrifikacijskoj ofenzivi. Društvo je osnovao Adam Opel u Rüsselsheimu u Njemačkoj 1862. godine, a automobile je počeo raditi 1899. godine. Opel je dio društva Stellantis NV, globalnog lidera stvorenog za novu eru održive mobilnosti kao rezultat spajanja Grupe PSA i Grupe FCA u siječnju 2021. Zajedno s britanskim sestrinskim brandom Vauxhall, društvo je zastupljeno u više od 60 zemalja širom svijeta i nastavlja ulaziti na nova međunarodna tržišta. Opel dosljedno provodi svoju strategiju elektrifikacije kako bi osigurao i pomirio održivi uspjeh i ispunjavanje budućih zahtjeva kupaca. Do 2024. bit će dostupna električna verzija svakog modela društva Opel. Od 2028. Opel će se u potpunosti usredotočiti na električna vozila u Europi.
Posjetite https://int-media.opel.com
- Najnovije
- Najčitanije


Dominik Kotarski primio dva gola, ali pobijedio na kultnoj Ceramici
1 sat•Liga prvaka

Fenomenalan preokret Ajaxa u trileru sa šest golova u Bakuu
1 sat•Liga prvaka

Slovenac Čeferin na čelu sudačke organizacije Nogometnog saveza Bosne i Hercegovine
1 sat•Europske lige

Kruno Jurčić saznao protivnika u polufinalu Interkontinentalnog kupa, bit će to Flamengo
1 sat•Nogometni svijet

Mario Šoštarić predvodio Szeged u gostujućoj pobjedi kod Ferencvarosa
1 sat•Europske lige

Pellegrini: 'Nedavno smo igrali protiv Dinama i nismo ostvarili dobar rezultat'
2 sata•Europska liga

Cannavaro o otkazu u Dinamu: 'Osjećao sam se čudno i obeshrabreno, rekli su da to neće učiniti'
2 sata•SuperSport HNL

Ajax kriminalnu formu želi prekinuti na nezgodnom gostovanju u Bakuu
14 sati•Liga prvaka

Ozljede haraju Napolijem koji traži bodove u Lisabonu
12 sati•Liga prvaka

Bayer i Newcastle ne gube nadu za ulazak u Top 8, pobjeda bi im značajno povećala šanse
7 sati•Liga prvaka

Alonsu se trese klupa, Real Madrid 'mora' pobijediti Manchester City
10 sati•Liga prvaka

Advent na Zibelu – spektakl kakav Sisak još nije vidio!
3 dana•Hrvatski hokej

Kovačević: 'Svjesni smo da moramo biti agresivniji, a Betis je najteži mogući protivnik'
2 sata•Europska liga

Odlične Nizozemke nadigrale Mađarsku u borbi za polufinale Svjetskog prvenstva
49 min•SP 2025.

Seviljski raskol: kako su 'otpadnici' iz 'Grada sunca' stvorili narodni klub Betis kontra engleskoj eliti
9 sati•Europska liga
Pročitaj više
Odbojkaši Mladosti dočekuju Crvenu zvezdu: 'Ovo je vrlo važna utakmica za klub i našu momčad'
Tomislav Pucar i Lea Rakovac u sjajnoj godini do rekordnih plasmana na ITTF ljestvici
U Osijeku održan peti MoveNow kamp, djeca i roditelji oduševljeni
Najstariji hrvatski gimnastički klub Osijek Žito proslavio 160. rođendan
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
Pikado
Danas u 17:29
2025 NFL Season
Danas u 16:49
SNOOKER
08. prosinca 2025. u 08:55
F1 2025
07. prosinca 2025. u 18:47
Stolni tenis/Ping-pong
06. prosinca 2025. u 18:00
Odbojka
04. prosinca 2025. u 12:12






