Automoto

Nascar na Automotodromu Grobnik: Alon Day rekorder s četiri naslova prvaka

Sportnet • ponedjeljak, 31.10.2022.
Nascar na Automotodromu Grobnik: Alon Day rekorder s četiri naslova prvaka

Utrka za pamćenje završnice EuroNascar PRO na Grobniku u kojoj je trećim mjestom Izraelac Day stigao do najvećeg broja naslova prvaka u povijesti europskog Nascara...

Posljednji vikend listopada ostat će zapamćen u povijesti po izvrsnom ljetnom vremenu tijekom kojeg je održan završni šesti ciklus utrka Nascar Whelen Euro Series koja je treću jesen za redom bila gost Automotodroma Grobnik. U izvrsnoj organizaciji Automobilističkog sportskog kluba Kastavac i Automotodroma Grobnik d.o.o., sudjelovanjem gotovo stotinu vozača iz 19 zemalja, uz Euro Nascar i završnice Prvenstva Hrvatske na kružnim stazama, mnoge utrke tijekom dva bodovna dana ostat će zabilježena u povijesti Nascara na europskom tlu.

Euro Nascar dobio je rekordera u broju naslova prvaka. Četvrti je put to pošlo za rukom Izraelcu Alonu Dayu, iz belgijskog PK Carsport teama, za uporavljačem Chevrolet Camara. Nakon što je pobijedio prvi dan, stvorio razliku od 16 (ne)dostižnih bodova, u drugoj i odlučujućoj utrci sezone na našem je Grobniku morao biti bolji od petog mjesta. I uspio je u utrci koja je bila velika promocija Safety Cara, pod čijim su svjetlima vozači provezli više krugova no u punoj brzini. Bilo su tome razlog česta izlijetanja na različitim pozicijama koje su bile opasne za siguran nastavak utrke bez tehničkog uklanjanja oštećenih automobila. Tri je puta sigurnosni automobil zgušnjavao redove, četiri se puta praktično letećim startom, u formacija dva-dva, kretalo nanovo u utrku, da bi u samoj završnici nakon što su se četvorica vozača izmjenila na vodećoj poziciji istu, dva kruga prije ciljne zastave i formalno zacrtanog 17. kruga, zauzeo 54-godišnji Francuz Patrick Lemarie (EuroNascar FJ), iz talijanskog tima Academy Motorsport/Alex Caffi Motorsport, postavši tako najstariji pobjednik PRO divizije europskog Nascara.

Srušio je rekord legende Jacquesa Villeneuvea iz 2021. godine kada je pobijedio s 50 godina. Dayu je izazivač bio Talijan Gianmarco Ercolli (Chevrolet Camaro) iz talijanskog Caal Racing teama. No, on je u čitavom tom srazu vožnje i prekida u jednom trenutku pao nisko, Day se s pete, optimalne pozicije u zadnjim preslagivanjima pozicionirao na treće mjesto i postolje zadnje utrke koje je značilo naslov prvaka 2022.godine. Drugi je bio Talijan Nicolo Rocca (Ford Mustang) iz Caal Racinga. Sva trojica u cilj su ušla unutar sekunde. Najbrži krug utrke ostvario je Švicarac Giorgio Maggi (Toyota Camry) vremenom 1:30,140 minuta i prosjekom 166,461 km/sat. Iako je startao s pole positiona, dva kruga prije cilja, s vodeće je pozicije završio u pijesku riječkog zavoja.

Nizozemac Liam Hezemans (Toyota Camry), Hendriks Motorsport team, ponovio je izvrsnu vožnju od prvog dana, iz prvog reda starta već u drugom krugu zasjeo na čelo kolone, vozio žestoko brzo da bi se obranio od napada Cipranina Vladimirosa Tziortzisa (EuroNascar FJ, Akademy Motorsport Team), koji je poslije zanimljivih 14 krugova drugi prošao ciljem uz zaostatak 793 tisućinke sekunde. Hezemans je subotnjom pobjedom stigao na minus tri boda do naslova, ali je sve nadoknadio novom pobjedom, sretan kao malo dijete, i osvojio naslov prvaka sezone EuroNascar divizije 2. Treći je ciljem prošao favorit, i do grobničkih nastupa vodeći, Talijan Alberto Naska Fontana (Chevrolet Camaro) iz Caal Racinga. Hezemansu je ovo prva automobilistička sezona, u svijet velikih stigao je iz kartinga, pa ne čudi oduševljenje njega, tima, oktanske obitelji za naslov prvaka u prvoj sezoni. Među 27 sudionika ove divizije na 16. mjestu završio je "naš" adut, srpski vozač Zoran Kastatović (Ford Mustang) koji ove sezone u PH brani boje AK Buzet Autosporta. Najbolje vrijeme divizije 2 ostvario je Čeh Martin Doubek (Ford Mustang) u vremenu 1:30,262 minuta uz prosjek 166,236 km/sat.

Zanimljive su bile i utrke hrvatskog prvenstva. U skupini automobila do 1.600 ccm ukupnu pobjedu ostvario je Đivo Franić (AK Dubrovnik Racing) vozeći Hondu Civic i najboljim vremenom utrke 1:46,107 minuta uz prosjek kruga 141,412 km/sat.

Drugo mjesto, iako je startao u Peugeotu 106 s desete pozicije, osvojio je Lovro Badurina (Karting klub Rijeka) zaostavši poslije 14 krugova tek 2,478 sekundi. No, to mu je donijelo potvrdu novog, trećeg u nizu naslova državnog prvaka Hrvatske, a time i Zlatnu kacigu HAKS-a kao najviše priznanje. Treći je u utrci, ali i diviziji 2 bio Tomislav Jaklin (AKK DS Racing Prelog, Suzuki Swift Cup). U Diviziji 1 prvi Luka Blažević (AK Ragusa Racing), drugi Mirko Pendo (AK Dubrovnik Racing), a treći Ivan Petrušić (AK Župa Dubrovačka).

U skupini jačih automobila maestralna pobjeda Žarka Knega (AK Dubrovnik Racing) koji je u Cupri Leon TCR vozio i najbrži krug 1:31,735 minutra (prosjek 163,567 km/sat). Drugi Frano Dubreta (Cupra TCR), a treći Nikola Radnjić (Seat Leon Cup Racing), obojica iz AK Dubrovnik Racinga. U diviziji 3 nakon dugog vremena pobjeda Ogulinca Milana Brozinića (VW Golf V) ispred klupskog kolege Mara Franića (AK Dubrovnik Racing) u Seat Leonu. Treća, drugi put u dva dana jedina dama mlada Pazinjanka Stefani Mogorović (AK Istra racing team, Renault clio III). Ekipno očekivano, za novi naslov potvrda pobjedom ekipe Autokluba Dubrovnik Racing.

Miroslav KRPAN

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoOstalo
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!