Automoto

FIA Prvenstvo Europe u Ilirskoj Bistrici: Odluka o prvacima Europe u Buzetu

Miroslav Krpan • utorak, 03.09.2024.
FIA Prvenstvo Europe u Ilirskoj Bistrici: Odluka o prvacima Europe u Buzetu
Foto: Miroslav Krpan

Generalka Talijana Merlija, pobjede PH za Szasza i Dimitrijevića, Matija Jurišić i dalje neprikosnoven – devet utrka, devet pobjeda...

Jubilej 30. međunarodne automobilističke utrke GHD Q Max Petrol Ilirska Bistrica 2024., najstarije i najznačajnije slovenske oktanske priredbe na četiri kotača, bodovne utrke Prvenstva Starog kontinenta na brdskim stazama obilježio je nastup čak 204 vozača iz 14 europskih zemalja, u dvodnevnom programu na temperaturi višoj i od 30 stupnjeva. Dobar tempo manifestacije, relativno manji broj prekida i pauza od uobičajenog, dirigentskom palicom vrsnog sportskog djelatnika AŠ 2005 Ferda Poberžnika, koji je obilježio svih 30 utrka kao direktor ove manifestacije, uspješno je još jednom proveo ljubljanski Avto klub Olimpija. U brojnim bodovnim konkurencijama, prvo kao deveta utrka sezone FIA European Hill Climb Championship, a potom i tri državna prvenstva Slovenije, Austrije i Hrvatske, okupila je 204 vozača, među kojima i poneka vozačica iz 14 europskih zemalja.

Za ukupnu pobjedu i generalku utrke vodio se boj do posljednje sekunde i starta između dvojice vrsnih asova, a u konačnici zbroja dviju vožnji odlučilo je vrijeme unutar jedne sekunde. Obje je vožnje u svoju korist upisao, a time i za 957 tisućinki sekunde prednosti pobijedio petrostruki europski prvak Talijan Christian Merli u prototipu Osella FA30 Judd LRM, ispred i dalje vodećeg u FIA Prvenstvu Europe Kategorije II Francuza Geoffreya Schatza (Nova Proto NP01), koji je nanizao devet pobjeda u svojoj bodovnoj skupini i posljednji ogled sezone u Buzetu očekuje s maksimalnih 225 bodova, 25 više od Merlija. No, još i ta utrka, pa na kraju se miješa matematika i dolazi do konačnog naslova prvaka europskog kontinenta. Merli je ostvario i najbržu vožnju dana u vremenu 2:08,175 minuta (prosjek 140,7 km/sat), a ovo mu je bila treća uzastopna pobjeda u Ilirskoj Bistrici. Treći ukupno ove je godine bio Španjolac Joseba Iraola Lanzagorta (Nova NP01) s zaostatkom od 4,072 sekunde iza pobjednika. U prvih deset ukupnog poretka upravo desetim mjestom, osmim Kategorije II, nastup je zaključio Mađar s hrvatskom licencom, trofejni vozač AK Dubrovnik Racing Laszlo Szasz (Formula Reynard F3000), svojevremeno rekorder u Bistrici i dvostruki ukupni pobjednik.

Kada je u pitanju Kategorija I turističkih automobila europskog sustava bodovanja šesti ukupno, pobjedu je ostvario Švicarac sa češkom licencom Ronnie Bratschi (Mitsubishi Lancer Evo VII RS) iz FIA Grupe 1 najjačih automobila i to s pozamašnih 5,698 sekundi prednosti ispred rekordera staze Kategorije I (2:16,491 minut) legendarnog Austrijanca Karla Schagerla (VW Golf Rallye).

Mladi hrvatski as, 21-godišnji Riječanin Matija Jurišić, najmlađi europski vozač u vrhu bodovnih ljestvica FIA EHCC, svojim se Peugeotom 308 TCR 1.6, s dvije izvrsne vožnje, dovezao do devete uzastopne pobjede FIA Grupe 4, što ga je, kao jedinog vozača Kategorije I bodovno zadržalo na liderskoj poziciji ukupnog poretka. Do pobjede FIA Grupe 3 stigao je njegov izravni takmac za naslov europskog prvenstva Talijan Antonin Migliuolo (Mitsubishi Lancer Evo IX), koji nastupa pod pseudonimom O-Play, zadržavši sedam brutto bodova manje uoči odlučujuće utrke sezone u Buzetu 15. rujna. Pobjednikom FIA Grupe 2 bio je Francuz Nicolas Werver (Porsche 997 GT3R), dok je jedinu neriješenu sutuaciju za prvaka FIA Grupe 5 u vrhu poretka dodatno zakomplicirao pobjedom Talijan Lucas Bicciato (Renault Clio IV) s više od 13 sekundi prednosti ispred Mađara Norberta Nagyija (BMW E46 330Ci).

U Ilirskoj Bistrici u bodovanju sedme utrke Prvenstva Hrvatske nastupilo je 45 vozača, a s pobjedama se kući vraćaju Laszlo Szasz u Kategoriji II, Dejan Dimitrijević (AKK Fly with Kolman Zagreb) u Kategoriji I i poslije uspjeha u Cazinu novom ino pobjedom u prvenstvu povijesnih automobila Hrvoje Čubelić (AK Opatija).

U 50 najbolje plasiranih svih vozača tek su petorica hrvatskih, uz već spomenutog desetog Szasza 18. mjesto zauzeo je Dimitrijević, 31. Jurišić, 46. Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb) i 50. Tamas Tomcsany (AK Dubrovnik Racing). Pereković je u prvoj vožnji imao jednu piruetu i slabo vrijeme u cilju, da bi u drugoj, u izravnom srazu s Dimitrijevićem, bio sporiji za 41 tisućinku sekunde.

U PH Kategorije I pobjeda Dimitrijevića, drugo mjesto Jurišića, a treće Perekovića. Grupa 1 pripala je Dimitrijeviću (Seat Leon), Grupa 2 Mađaru Tamasu Tomcsanyju (Lada Vaz 2101), uz odustajanje u drugoj vožnji zbog tehničkog kvara Nina Andrejevića (AK Župa Dubrovačka, Fiat Punto), dok je u Grupi 3 slavio Jurišić ispred Marka Plešea (AK Ogulin Racing, VW Golf I). Sjajan niz šestom pobjedom za redom Grupe 4 nastavio je Boris Katić (Karting klub Rijeka, Citroen Saxo), ujedno pobjednik klase 4A ispred najbržeg klase 4B Renata Herca (AK Skradin, Opel Astra GSi). Puljanin Saša Radola (AK Dubrovnik Racing, Honda Civic TypeR) upisao je novu pobjedu Grupe 5 i klase 5A, dok je pobjednikom klase 5B bio Milan Tatalović (AK Dubrovnik Racing, Citroen Saxo). Treću pobjedu u nizu Grupe 6 i klase 6A ostvario je Sandi Peteh (AK Istra racing team Pazin, Honda Civic), a pobjedom klase 6B, jedini s nizom sedam pobjeda ove sezone, je Ivan Grozdanić (AKK Rogoznica, VW Polo).

U ekipnom poretku s tri prva mjesta (Tatalović, Radola, Tomcsany) AK Dubrovnik Racing na pragu novog naslova prvaka, ovog puta ispred AK Župa Dubrovačka (Jurišić, Kmetović, Seferagić) i AKK Fly with Kolman (Dimitrijević, Magdić, Kolman).

Kod povijesnih automobila Hrvoje Čubelić (AK Opatija) u Renaultu 5 GT Turbo za 14,565 sekundi u dvije vožnje brži od aktualnog prvaka Dorijana Kljuna (AK Rijeka) ovog puta u povijesnom prototipu TIGA Reynard SC2000, dok je treći bio Jurica Ivanović (AK Skradin, Opel Corsa GSi), koji je uz Nenada Gržančića donio i pobjedu ekipe AK Skradin, ispred AKK Potkoš Fužine (Baričevac, Černi) i AK Opatija (Čubelić).

Europsko prvenstvo odlučuje se desetom utrkom sezone u Buzetu na 43. Buzetskim danima, svojevrsnom, davno nazvanom hrvatskom Prazniku automobilizma, utrci koja će od 13. do 15. rujna, u organizaciji Autokluba Buzet, biti osma, pretposljednja utrka Prvenstva Republike Hrvatske. test

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoOstalo

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!