Automoto

Autocross ponovo u Gambetićima, deseta utrka na stazi Canalli

Miroslav Krpan • četvrtak, 05.09.2024.
Autocross ponovo u Gambetićima, deseta utrka na stazi Canalli
Foto: Miroslav Krpan

U bodovnoj konkurenciji hrvatskog i slovenskog prvenstva očekuje se oko 45 sudionika...

Treći puta ove sezone na istarskom poluotoku vozi se autocross utrka koja je stigla do skromnog, ali znakovitog jubileja, svog desetog izdanja. Iza cjelokupnog projekta izgradnje i osmišljavanja staze Canalli u Gambetićima stoji domicilni Auto karting i off road klub Skok racing 1993, a sve uz svesrdnu pomoć Autokluba Poreč Motorsport, koji su i ovog puta organizatori 10. Nagrade Gambetića 2024., međunarodne utrke s bodovanjem za hrvatsko i slovensko nacionalno prvenstvo.

Gambetići, malo istarsko mjesto u šumovitom predjelu nadomak Višnjana, nizom je godina upisano u kartu oktanskih središta obirom da su ga, u začecima jednog novog infrastrukturnog oktanskog projekta, pohodili uglavnom vozači robusnih džipova.No, od 2019.godine mijenja se postojeća vizija i na noge postavlja prvu autocross utrku. Na raspolaganju su postojale dvije opcije, tada još skromno, ali sigurnosno uređene staze u duljinama između 720 i 990 metara, da bi iz godine u godinu postojeći prostor poprimao obrise pravog oktanskog centra, danas u Hrvatskoj jedinog te vrste, na zemljanoj podlozi staze, prilagođenoj prioritetno natjecanjima, treniranju i testiranjima automobila.

Na prvoj Nagradi Gambetića 2019. bilo je 20-ak sudionika, no utrka je od jedne godišnje stigla do tri izdanja svake godine, od kojih se jedna upisuje u kalendar svjetske automobilističke federacije u sustavu FIA CEZ Prvenstva Srednjeeuropske zone u autocrossu.

Ovog vikenda, 7. i 8. rujna, pred nama je četvrto ovosezonsko natjecanje sezone nacionalnih prvenstava dviju susjednih zemalja,ali i ove sezone uveden Croatian autocross Trophy otvorenog prvenstva Hrvatske, s 45 prijavljenih vozača, od kojih je 11 hrvatskih iz šest klubova. Pripremljena je staza s izvrsnom čvrstom podlogom u duljini 1.001 metar, različite širine, od 10 do 15 metara.

"Kontinuirano radimo na usavršavanju svih potrebnih infrastrukturnih potreba same natjecateljske staze, ali i okolnih objekata. Nastojimo, da iz mjeseca u mjesec, iz godine u godinu, naš kompleks, jedinstven te vrste u Hrvatskoj, učinimo što privlačnijim, kako za vozače koji očito svojim nastupima poštuju naš trud, a isto tako i za ljubitelje automobilizma na zemljanim stazama, u prašini ili blatu, ovisno o vremenskim prilikama. Ova bi nedjeljna utrka, konačno ove sezone, mogla biti i uz pomoć toliko željene kiše, barem u dijelu programa, kako najavljuju prognostičari. Sportski entuzijasti koji sudjeluju u organizaciji spremni su odgovoriti na svaki izazov, a mamac su dobre vožnje izuzetnih vozača raspoređenih u četiri osnovne divizije vozila, prema tehničkim karakteristikama i raspisu pojedinih prvenstava" kazuje Edi Milokanović, sportski neimar koji stoji izaprojekta staze Canalli s iskustvom stotina oktanskih projekata i utrka svih disciplina u Istri i šire.

Dvodnevni program kreće u subotu 7. rujna verifikacijom vozača od 15 do 19 sati, a nastavlja se sutradan jednosatnim slobodnim treningom od 9 sati. Slijede dva službena treninga s mjerenjem vremena. Od 13 sati na rasporedu je prva od tri kvalifikacijeke utrke, dok su finalne vožnje na rasporedu u 17 sati. test

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoOstalo
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!