Automoto

Britanski i njemački ponos vrijedan naslova

Borna Rupnik • utorak, 02.02.2010.
Britanski i njemački ponos vrijedan naslova
Foto: EPA

Za nešto više od 40 dana počinje nova sezona Formule 1, a McLaren i Mercedes GP bit će kandidati za najviše domete. Trojica od četvorice njihovih vozača mogu se pohvaliti naslovima svjetskih prvaka, uključivši i aktualnog, dok Williams i Force Indiju prije svega čeka marljivo skupljanje svakog dostupnog boda...

VODAFONE MCLAREN MERCEDES
1 Jenson Button
2 Lewis Hamilton

Momčad McLarena nakon ne posebno impresivne 2009. godine u novu sezonu ipak ulazi s brojem 1 na bolidu i ulogom jednog od favorita za osvajanje naslova u obje konkurencije. Jedinicu je donio aktualni svjetski prvak Jenson Button dolaskom iz Brawn GP-a, a novi se bolid već mjesecima razvija samo s jednom svrhom - da osvaja prva mjesta.

Najvažniji bi čimbenik McLarenovog uspjeha ipak mogao biti Lewis Hamilton. Nadobudni je Britanac još jednu godinu iskusniji, a bude li MP4-25 na zadovoljavajućoj razini Hamilton će to sigurno znati iskoristiti. Motiva mu sigurno ne nedostaje: osim što će željeti u svoje tribine vratiti trofej koji mu je uzeo upravo Jenson Button, protiv svog će se sunarodnjaka boriti i za naklonost domaće publike.

Čelni ljudi McLarena sigurno će ove godine paziti da se njihovo ime prestane provlačiti kroz sportske skandale, poput neslavnog Spygatea ili Hamiltonovog saslušanja na prošlogodišnjoj Velikoj nagradi Australije. Simpatije pokušavaju steći imidžem svebritanske momčadi koja se diči slavnom prošlošću, ali i jednako ambiciozno razmišlja o budućnosti.

"Surađivat ćemo kako bi momčad napredovala. Učit ćemo jedan od drugoga, a budemo li obojica težili istome cilju, tamo ćemo stići dvostruko brže", izjavio je Lewis Hamilton, a branitelj naslova dodaje da neće biti nikakvih popusta: "Vozit ću rame uz rame s Hamiltonom i nikakvi alibiji ne dolaze u obzir. Bit ću 100% spreman - nikada nisam pred sobom imao veći izazov".

MERCEDES GP PETRONAS
3 Michael Schumacher
4 Nico Rosberg

Povratak Michaela Schumachera u Formulu 1 izazvao je dosta bure i elitni automobilistički sport nesumnjivo će na veliko zadovoljstvo Bernieja Ecclestonea znati izvući profit iz toga, a 40-godišnjem Nijemcu preostaje samo još jedan zadatak: dokazati da može nastaviti voziti na istoj razini na kojoj je vozio prije odlaska u mirovinu, a to će pokušati učiniti u njemačkom pandanu britanskog McLarena, Mercedes GP-u.

Neki beskrajno vjeruju u njega, neki sumnjaju, a pokazat će tek - vrijeme. Naime, čak je i Schumacher oprezan u najavama te ističe da će mu trebati dosta kilometraže na testiranjima, ali i poneka utrka, kako bi se vratio u vrhunsku formu. Doduše, pritom dodaje da je spreman u naredne tri godine boriti se za nove titule. Sedmerostrukog laureata svakako treba dočekati s nužnim poštovanjem, a svaki će njegov potez na stazi i izvan nje biti pod posebnim povećalom.

Društvo će mu praviti Nico Rosberg, 25-godišnji Nijemac finskih korijena i sin slavnog Kekea, koji je Williams napustio kako bi se konačno mogao upustiti u jurnjavu za pobjedničkim postoljima. U bolidu MGP W01 imat će potrebnu tehničku podršku, a 2010. godina pružit će mu sjajnu priliku da pokaže koliko uistinu vrijedi. Izvrsna vremena na treninzima i sami plasmani među osvajače bodova više neće biti uspjeh nego minimum i morat će se što prije naučiti nositi s takvim pritiskom.

"Čudan je osjećaj ponovno sjesti za upravljač. Djelomično se osjećam kao i 1991. godine, pomalo šokirano i pomalo uzbuđeno. Najvažnije je da sam zdrav - pažljivo sam i marljivo trenirao. Rezultati će doći", najavio je Schumacher. Uz znanje Rossa Brawna u pozadini cijele priče, bivši Brawn GP pod novim će imenom tražiti isključivo ponavljanje već postignutog uspjeha, odnosno obranu konstruktorskog naslova.

AT&T WILLIAMS
9 Rubens Barrichello
10 Nico Hülkenberg

Momčad Franka Williamsa i Patricka Heada doživjela je značajne promjene u odnosu na završetak protekle sezone. Povlačenjem Toyote iz svijeta Formule 1 Williams je ostao bez dobavljača motora, a u svjetlu neizbježnih rezanja troškova odlučili su se za univerzalne Cosworthove motore, o kojima će u velikoj mjeri ovisiti i njihove izvedbe na stazi.

Vozačka postava također je kompletno redizajnirana. Nicu Rosberga i Kazukija Nakajimu zamijenili su prekaljeni Brazilac Rubens Barrichello i perspektivni Nico Hülkenberg, 22-godišnji Nijemac. Bivši prvak serije GP2 vježbao je u Williamsu kao test-vozač, a bez većih rezultatskih imperativa pokazat će što se od njega može očekivati u konkurenciji onih najboljih.

"Imamo jednog od najiskusnijih vozača kojeg krase strast, talent i saznanje kako se bori za naslove. Imamo i debitanta koji je osvajao razna prvenstva u nižim kategorijama", opisao je Frank Williams kombinaciju za koju vjeruje da će mu donijeti osmijeh na lice. O konkretnim mogućnostima novog FW32 više će se znati nakon prvih testiranja, no Williams nikada ne treba unaprijed otpisati.

FORCE INDIA F1 TEAM
14 Adrian Sutil
15 Vitantonio Liuzzi

Premda se Indijci ni ove sezone neće ravnopravno boriti za neke otvarenje šampanjca, Vijay Mallya letvicu je postavio prilično visoko. Naime, zanima ga samo napredak - stagnacija nije opcija - a ljeto 2009. godine donijelo mu je nemale uspjehe. Force India tada je osvojila svoje prve bodove, prvi pole position i prvi uspon na pobjedničko postolje.

Za upravljačem će sjediti dvojac koji je okončao posljednje prvenstvo, Nijemac Adrian Sutil i Talijan Vitantonio Liuzzi. Obojica se prije svega pouzdaju u Mercedesove motore, a indijska je momčad za nadolazeće izazove razvila bolid naziva VJM03, čije službeno predstavljanje tek slijedi.

"Dobar je osjećaj kada se možete natjecati s drugim vozačima. Prošle smo se godine etablirali kao konstanta, a ove sezone to moramo još poboljšati. Osim toga, mi od početka radimo s ograničenim sredstvima i dobro se snalazimo, zato vjerujem da je ovo naša velika prilika. Liuzzi i ja krećemo s istih pozicija", ispričao je Adrian Sutil prije početka testiranja. Koliko su tu priliku iskoristili pokazat će za desetak mjeseci njihov bodovni saldo.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik02.02.2010. u 13:31
    čitam po autosportu i sličnim stranicama da je Ferrari na rubu regularnosti s bolidom, isu na sve ili ništa
    Obrisan korisnik