Automoto

Tko preživi dječje bolesti - pobjednik

Borna Rupnik • utorak, 16.02.2010.
Tko preživi dječje bolesti - pobjednik
Foto: EPA

Ove se godine u svjetskom prvenstvu Formule 1 natječu čak četiri nove momčadi. Premda na prvi pogled djeluje kako će uglavnom samo popunjavati broj, svi oni imaju ambiciozne planove, a izostanak pravih rezultatskih imperativa, kao i beskrajna želja za dokazivanjem, mogu biti itekako dobra podloga za poneko iznenađenje. Naravno, ukoliko uspiju svladati početne zapreke...

LOTUS F1 RACING
18 Jarno Trulli
19 Heikki Kovalainen

Lotus je značajno ime u svijetu Formule 1, no od slavne je momčadi zapravo ostalo samo ime. Ekipom upravlja skupina malezijskih poduzetnika, a prvi čovjek projekta je Tony Fernandes. On vjeruje da može vratiti Lotus na staze slave: "Svjesni smo tereta povijesti na našim leđima te nećemo štedjeti ni vremena, ni truda, ni sredstva kako bi Lotus opet igrao ulogu koju nekad imao".

Heikki Kovalainen

"Bolid se razvija bolje nego što smo očekivali. Neki su poslovi završeni i prije rokova. Lotus obiluje potencijalom, a u sljedeće tri godine možemo postati vrlo uspješna momčad".

Za 2010. godinu pripremili su bolid T127, u karakterističnim bojama. Za njegovim će upravljačem sjediti sasvim solidna vozačka postava: Jarno Trulli i Heikki Kovalainen. Talijan i Finac već su dovoljno dugo u vodama Formule 1 te vrlo dobro znaju što je potrebno za uspjeh, premda je izvjesno da će postizati slabija vremena nego u Toyoti ili McLarenu.

Razvoj bolida počeo je relativno kasno, a kao i kod svih novih ekipa njegova će kvaliteta u velikoj će mjeri ovisiti i o mogućnostima univerzalnog Cosworthovog motora, kojemu su se debitanti priklonili kako bi snizili operativne troškove. Unutar momčadi ne vlada lažna euforija jer su ciljevi jasno istaknuti. "Moramo biti strpljivi. Bolid za početak treba biti pouzdan i pokazivati napredak iz utrke u utrku. Nitko među nama ne očekuje da konkuriramo za vrh, to nije realistično razmišljanje", izjavio je Jarno Trulli.

CAMPOS META 1
20 ?
21 Bruno Senna

Španjolska momčad Campos Meta u pripremama za nadolazeće prvenstvo zasad je najpritajenija. Vlasnik i bivši vozač Adrian Campos u svom taboru trenutačno ima samo jednog vozača, ali ne bilo kakvog. To je Bruno Senna, nećak slavnog Ayrtona, koji bi uz iskazivanje svojih vozačkih vrlina trebao poslužiti i kao mamac za navijače i sponzore. Uz Amerikance, Campos Meta još jedini nije predstavio svoj bolid.

Bruno Senna

Brazilski vozač nije bio sklon pregovorima s Lotusom zato što je u toj momčadi njegov legendarni ujak proveo tri godine. Bruno Senna smatrao je da bi ponovno povezivanje Lotusovog i Senninog imena izazvalo previše sentimentalnih uspomena.

Financijski problemi u španjolskim redovima nisu tajna, no vjeruje se da će uskoro biti objavljeno ime velikog ulagača u ovu novu momčad te da će sve biti spremno za start Velike nagrade Bahreina. Kombinacija Dallarine šasije i Cosworthovog motora razvija se u skladu s planovima. "Iako nas brojni vanjski čimbenici usporavaju, već su položeni svi sigurnosni testovi", tvrdi Gian Paolo Dallara.

Postoje i naznake da će momčad 2011. godine biti prodana njemačkom Volkswagenu, ali prvo se čeka rasplet trenutačnih zbivanja. Bruno Senna ne upušta se u najave, a neki smatraju da će zadržati svoje mjesto u Formuli 1 čak i ako Campos Meta ne uspije u svojim namjerama, odnosno da će po potrebi preseliti u US F1 ili zamjensku momčad poput srpskog Stefan GP-a. Njihov će najveći ovosezonski rezultat biti pojaviti se na svakoj utrci, sve ostalo ipak je samo bonus.

US F1 TEAM
22 Jose Maria Lopez
23 ?

US F1 svoj je ulazak u svijet Formule 1 najavio još početkom prošle godine. U programu im je pisalo da će američki bolid voziti američki vozači, no stvari su se ipak zakomplicirale te su šefovi Kevin Anderson i Peter Windsor već pri objavi prvog vozača morali malo odstupiti od željenog pravila. Potpis na ugovor stavio je Argentinac Jose Maria Lopez, a drugo je mjesto otvoreno. Kao prvi kandidat navodi se 23-godišnji Španjolac Adrian Valles.

Peter Windsor

"Jose Maria Lopez prometnuo se u naš prvi cilj. U Argentini je svojim rezultatima stekao status zvijezde. U državi u kojoj je ispred Formule 1 samo nogomet svi stanovnici stoje iza njega".

Ta će momčad s Mladenom Jergovićem u stručnom stožeru imati i hrvatski "štih". "Nema dvojbe da ćemo sudjelovati u svjetskom prvenstvu", već dugo uvjerava Peter Windsor, koji je naglasio da njegovi suradnici rade i za blagdane te da je sve unatoč određenim problemima pod kontrolom.

Njihov bi bolid trebao biti jedini koji se u potpunosti sastavljen izvan Europe, a razvija se pod imenom Type 1. Govori se o mnoštvu inovacija te izbjegavanju preslikavanja tuđih rješenja, no upitno je hoće li US F1 i tu morati pristati na kompromis, s obzirom na nemilosrdne vremenske rokove. U svakom slučaju, prioritet je dostaviti bolid i vozače na bahreinsko otvaranje, a ostale će se kockice ionako slagati putem.

VIRGIN RACING
24 Timo Glock
25 Lucas di Grassi

Pod paskom Richarda Bransona, Virgin Racing jedina je novopridošla momčad koju ne hvata glavobolja pri pogledu na bankovni račun. Britanski industrijalac svojima je osigurao sva potrebna sredstva, a njegovi su inženjeri to iskoristili kako bi po prvi puta u povijesti stvorili bolid bez testiranja aerodinamike u tunelu. Sva su ispitivanja, naime, odradili kroz simulacije na računalu.

Mike Gascoyne

"Mislim da su Virginovi digitalni pokušaji vrlo uzbudljivi. Ta tehnologija napreduje, no je li dovoljna? Ne vjerujem da ima mnogo ljudi koji će potvrdno odgovoriti na to pitanje, uključujući i Boba Bella iz Renaulta, koji smatra da je tunel još uvijek nužan".

Koliko im se takav potez isplatio pokazat će vrijeme, no nisu bez razloga svoj VR-01 nazvali prvom zvijezdom momčadi. "Ne koristimo konvencionalne metode, a naš je pothvat epska priča", izjavio je "otac" bolida Nick Wirth, no već na prvim testiranjima naišli su na poteškoće s dijelovima, pogotovo s prednjim krilom. Međutim, uvjereni su da će sve korekcije biti obavljene na vrijeme.

U tom projektu sudjeluju Timo Glock i Lucas di Grassi. 28-godišnji Nijemac dat će doprinos nužnim iskustvom skupljenim u japanskoj Toyoti, a dvije godine mlađi Brazilac pokazat će može li uspjehe iz GP2 serije pretočiti u solidne rezultate u Formuli 1. Koliko su se ozbiljno primili Formule 1, u Virginu su dokazali i predstavljanjem plana za osnivanje vozačke akademije. Kada se sve zbroji, čini se da među novacima najviše obećavaju upravo Bransonovi ljudi.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!