Automoto

Kimi ovisi o Lotusu, Webber sam o sebi

Borna Rupnik, Lovro Štrbinić, Igor Šestak • nedjelja, 11.03.2012.
Kimi ovisi o Lotusu, Webber sam o sebi
Foto: EPA

Narednog vikenda počinje nova sezona Formule 1, a trojica Sportnetovih novinara odgovorila su na aktualna pitanja o nekim glavnim akterima...

U čemu će Sebastian Vettel pronalaziti motiv za nadolazeću sezonu?

Borna Rupnik: Premda se naslušao komplimenata, teško je vjerovati da će Sebastian Vettel - s obzirom da dosadašnja razmišljanja i izjave - pomisliti da može živjeti na staroj slavi. Dva naslova svjetskog prvaka velika su zadovoljština, no njemačkom vozaču će poslužiti i kao motiv jer je svjestan da s obzirom na svoju mladost može krenuti i u bitku za mjesto među najvećima svih vremena. Do manjih opuštanja moglo bi doći tek ukoliko mu Red Bullov bolid ponovno bude omogućio dominaciju poput prošlosezonske, no Vettel je do sada pokazivao da mu to ne narušava natjecateljski duh.

Lovro Štrbinić: Sebastianu Vettelu, vjerujem, motivacija neće predstavljati problem u nadolazećoj sezoni, kao ni u nastavku karijere. Nijemac je, to je prvi argument, koji možda odmah ostale čini nevažnim. Nadalje, već je u proteklim sezonama pokazao da "glad" za pobjedama ne nestaje čak ni kad one nemaju neki "viši" cilj, odnosno prikupljanje važnih bodova. Tu je i Michael Schumacher, veliki uzor Vettela, te svi rekordi sedmerostrukog svjetskog prvaka. Drugim riječima, njemački karakter će mu uvijek znati postaviti cilj kojeg će pokušati dohvatiti. Dok ne ponestane rekorda za rušenje...

Igor Šestak: Sebastian Vettel se ne čini kao osoba koja bi se brzo zasitila uspjesima. Nijemac i nakon dva naslova prvaka djeluje vrlo motivirano, a iz svake njegove izjave se može iščitati ogromna glad za pobjeđivanjem. Bude li Red Bull dominantan kao i prošle sezone, Vettela će motivirati pokušaj ponavljanja savršene prošle sezone i nastavak rušenja različitih rekorda. Ostvare li se prognoze da će Red Bull u novoj sezoni ipak biti nešto ravnopravniji s ostalima i da će se veći broj momčadi boriti za vrh, motivacije mu neće nedostajati u borbi s ostalim konkurentima za svjetski naslov.

Hoće li, i treba li, Lewis Hamilton mijenjati svoj stil vožnje radi boljih rezultata?

Borna Rupnik: Da je bilo manje pogrešaka i sudara tijekom 2011. godine, Lewis Hamilton je mogao ozbiljnije izazvati Sebastiana Vettela. Nema sumnje da su o tom podatku Hamilton i McLaren dobro promislili i moglo bi se očekivati da će ove sezone biti manje "incidentnih situacija" s Britancem u prvom planu. Međutim, ne vjerujem da Hamilton želi bitnije mijenjati svoj stil vožnje, koji mu je donio i poklonike i kritičare. Stoga će se sve svoditi na to koliko će Hamilton u svakoj pojedinoj situaciji i danom trenutku biti spreman promisliti i iskoristiti stečena iskustva, što bi mu moglo donijeti veći bodovni ulov.

Lovro Štrbinić: Dojam koji je Britanac ostavio u dosadašnjim sezonama na stazama Formule 1 sugerira da zasigurno neće mijenjati svoj stil vožnje. Upravo zbog njega je stekao velik broj poklonika i, što je još važnije, došao do naslova. Uostalom, drugačije vjerojatno ne zna, niti ne želi voziti. Također, krivica njegovih nešto lošijih rezultata u posljednje vrijeme nije u stilu vožnje, već u "glavi" prilikom ponekih situacija. Tako da pitanje možda treba glasiti: treba li Lewis Hamilton posjetiti psihologa?

Igor Šestak: Odgovor na ovo pitanje daju Hamiltonovi rezultati u prošloj sezoni. Iako je često u nekim dijelovima utrka izgledao puno bolje od Buttona, Hamilton je sezonu završio na petom mjestu ukupnog poretka s 43 boda manje od momčadskog kolege, a razlog tome su upravo česte vozačke pogreške koje su rezultat prevelike agresivnosti i nestrpljivosti u određenim situacijama. Stil vožnje je Britancu sigurno donio veliki broj navijača, ali mu ne donosi rezultate pa će morati ponekad bolje taktizirati kako ne bi nepotrebno rasipao bodove.

Je li Ferrari pogodio s ostankom Felipea Masse?

Borna Rupnik: Ne. Massa će po svemu sudeći igrati ulogu "vodonoše" Fernandu Alonsu, što je relativno shvatljiv potez, ali ambiciozna momčad poput Ferrarija morala bi imati dvojicu vozača koji se zajednički mogu upustiti u bitku za najviše pozicije. Pogotovo u konkurenciji Vettela i Webbera, odnosno Hamiltona i Buttona. Massa teško da može ponuditi više nego protekle sezone, kada je bio jedno od većih razočaranja, a to je već morao biti dovoljan razlog čelnicima u Maranellu da prijevremeno raskinu ugovor i potraže drugo rješenje.

Lovro Štrbinić: Možda će odgovor na ovo pitanje biti previše subjektivan, ali malo koja momčad bi pogodila s dovođenjem Masse, pa samim tim teško da je Ferrari pogodio s njegovim ostankom. Iako, možda njegov ostanak, realiziran i kao čin zahvalnosti za prošla vremena, sugerira da će cijelu sezonu bolid, ali i Brazilac biti podređeni Fernandu Alonsu, vozaču s ipak nešto većim vozačkim talentom i mogućnostima.

Igor Šestak: Massa u Ferrariju nije trebao voziti ni prošle sezone nakon loših rezultata u 2010., a kako je vozio, činilo se da Ferrari u utrkama sudjeluje sa samo jednim bolidom. Teško mi je razumjeti odluku o zadržavanju Masse i u ovoj sezoni jer svojim nastupima to nije zaslužio. Tek peto mjesto kao najbolji rezultat prošle sezone i konstantan zaostatak za momčadskim kolegom nisu ostvarenja na razini Ferrarija. Ova odluka će se teško pokazati kao pogodak, čak i ako je zadržan da bi bio drugi vozači i pomagao Fernandu Alonsu da dođe do naslova, jer Massa svojim nastupima u protekle dvije sezone nije pomogao ni momčadi ni Alonsu.

Kakvog se Kimija Räikkönena može očekivati po povratku u Formulu 1?

Borna Rupnik: Važnije je pitanje kakav se Lotus Renault može očekivati u novoj sezoni jer će kvaliteta bolida uvelike usmjeriti i povratničke nastupe hladnokrvnog Finca. Räikkönen je u svojoj novoj momčadi očigledno vidio dosta potencijala, testiranja sugeriraju da ima brzinu, a iz pouzdanog bolida finski će vozač zasigurno znati izvući maksimum i u tom bi slučaju mogao biti važan čimbenik u cijelom prvenstvu. Bude li pak problema s bolidom, Kimi bi unatoč svom talentu i znanju mogao izgubiti želju i motiv te bi se lako mogao utopiti u sivilo iz kojeg se neće biti lako izvući. I sam je naglasio da ga vožnje u sredini poretka ionako ne zanimaju.

Lovro Štrbinić: Kimija se u novoj epizodi u Formuli 1 zasigurno može očekivati s više motiva nego u trenucima kad je odlučio uzeti predah od oktanskog cirkusa. Isto tako, stanka je zasigurno ostavila traga na Fincu i teško je očekivati da će već tijekom testiranja uhvatiti stari osjećaj. Otegotna okolnost mu je i činjenica što je relativno kasno uskočio u Lotus, čiji bolid nije u potpunosti razvijan po njegovim "mjerama". Ipak, talent koji posjeduje, veći od većine vozača na gridu trebao bi mu osigurati dominaciju unutar ekipe, pokoji bljesak na stazi i prikupljanje bodova kao realnost, ali istovremeno i uspjeh.

Igor Šestak: Kimi je uvijek imao veliki broj simpatizera i njegov povratak je odličan za Formulu 1. Kaže da se zaželio utrkivanja i sigurno mu ne nedostaje motiva da dokaže kako još uvijek ima kvalitetu s kojom je 2007. postao svjetski prvak. Njegovi rezultati najviše će ovisiti o kvaliteti Lotusovog bolida. Lotus je imao lošu završnicu prošle sezone, a na ovogodišnjim testiranjima bio je brz i nepouzdan. Nađe li se u kvalitetnom i pouzdanom bolidu, Räikkönen bi mogao ugodno iznenaditi.

Kakva će biti uloga Marka Webbera unutar Red Bulla te u borbi za najviše pozicije ukupnog vozačkog poretka?

Borna Rupnik: Nakon prošle godine koja nije završila po njegovom ukusu, Webber vjerojatno zna da mu je 2012. godine možda i posljednja prilika za velike stvari, stoga mu motiva i želje neće nedostajati. A postoji li vozač u Formuli 1 koji može pronaći dovoljno iskustva, znanja, mentalne snage i načina prilagodbe da napravi sjajne rezultate kada to čvrsto odluči, to je Mark Webber. Krenu li ga rezultati, neće dopustiti da ga momčad sputa u korist Vettela, niti će Red Bull imati potrebe do činiti jer Horner sigurno vjeruje da obojica njegovih vozača mogu "potući" konkurenciju.

Lovro Štrbinić: Možda je najbolje reći da će uloga Webbera u narednoj sezoni biti onakva kakvu mu dodijeli Red Bull. Dojam je da će biti dežurni "šljaker" u korist Vettela, ali i da na tu ulogu u momčadi pristaje. Sve je manje nezadovoljstva u njegovim izjavama, što sugerira da je pronađeno rješenje koje zadovoljava i njega i momčad. Samim tim bi njegovi plasmani mogli biti nešto niži nego u slučaju da ima "odriješene" ruke, ali borba za postolje u svakoj utrci će biti njegov zacrtani i realni cilj.

Igor Šestak: Status Marka Webbera definirat će prvih nekoliko utrka sezone, a vjerujem da Australac ovisi sam o sebi. Prema iskustvu iz posljednjih sezona, Webber će imati slobodne ruke ukoliko se pokaže dovoljno brzim da parira Vettelu. Zaostane li bodovno u prvih nekoliko utrka nove sezone, vjerojatno će kao i prošle sezone dobiti ulogu drugog vozača koji treba oduzimati bodove konkurenciji. Najveći Webberov problem u prošloj sezoni i razlog velikog zaostatka za momčadskim kolegom bile su Pirellijeve gume na kojima se nije najbolje snašao. Baš kao i Hamilton, Webber će morati prilagoditi stil vožnje kako bi stigao do boljih rezultata i eventualno napao naslov prvaka svijeta.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • Obrisan korisnik12.03.2012. u 14:00
    rene, a tko ce sad komentirati
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik12.03.2012. u 11:29
    ajmo Iceman !
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik11.03.2012. u 17:49
    razumko , sve je isto ko i lani, osim komentatora...
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik11.03.2012. u 17:25
    imam jedno pitanje, nisam nesto pratio, da li za hrvatsko trziste prijenose opet radi kreator ekipa preko lokalnih tv ili se nesto promjenilo?
    Obrisan korisnik
  • Obrisan korisnik11.03.2012. u 16:05
    Kobayashi osvaja slijepci.
    Obrisan korisnik