Automoto

Citroen i Loeb organiziraju WRC po svojoj želji i ne prestaju s dominacijom

Pripremili:Martina Oštrić, Igor Šestak • srijeda, 06.06.2012.
Citroen i Loeb organiziraju WRC po svojoj želji i ne prestaju s dominacijom
Foto: EPA

Sportnetov dvojac ljubitelja relija u sastavu Igor Šestak i Martina Oštrić analizirali su aktualnu sezonu Svjetskog reli prvenstva. Što bi bilo kad bi bilo, jesu li momčadi povukle dobre poteze prije Monte Carla, te hoće li Sebastien Loeb, nakon završetka sezone, dopustiti i drugim vozačima da voze?

Tko dobiva, a tko gubi prelaskom Hirvonena u Citroen?

Igor Šestak: Prelaskom Hirvonena u Citroen najviše je izgubio Ford jer je ostao bez svog prvog vozača. Odluka Hirvonena je bila neočekivana jer ne događa se često da natjecatelj u bilo kojem sportu prelazi u redove najvećih suparnika, a osim toga znao je kako ga u Citroenu očekuje uloga drugog vozača, iza neprikosnovenog Sebastiena Loeba. S obzirom na dosadašnje rezultate, Hirvonen u pogledu ove sezone nije dobio ništa jer je i dalje samo vozač koji gleda u leđa Francuzu i još uvijek nije uspio doći do prve pobjede (portugalska pobjeda mu je oduzeta). Ipak, gledajući dugoročno, Hirvonen bi mogao biti na dobitku. Nakon što odradi prvu sezonu prilagodbe na novi automobil i dočeka li odlazak Loeba iz WRC-a, Hirvonen bi trebao postati udarna snaga francuske momčadi i najozbiljniji kandidat za naslov. Na dobitku su u svakom slučaju Citroen i Loeb, koji su ovim transferom eliminirali glavnu prijetnju iz suparničkih redova.

Martina Oštrić: Citroen dobiva, a svakako dobiva i Sebastien Loeb. Koliko dobiva Mikko Hirvonen? Od 2003. godine, otkad u potpunosti sudjeluje u Svjetskom reli prvenstvu, danas 31-godišnji Finac tri je puta bio drugi u ukupnom poretku prvenstva, a tome je dodao još dva treća mjesta. Osim te 2003. godine svaku je ostalu godinu trijumfirao upravo Sebastien Loeb. Nakon šest natjecanja Francuz ima velikih 30 bodova prednosti upravo pred Hirvonenom koji još nema pobjede u Citroenu, i samo čudo ga može spriječiti da dođe do devetog uzastopnog naslova. To znači da će Hirvonen morati potpisati još jednu godinu kao (eventualno/vjerojatno) drugi najbolji vozač u poretku, po četvrti put u karijeri. Citroen svakako dobiva, jer će, uz dva top vozača današnjice osvojiti još jedno momčadsko prvenstvo, a Hirvonen... ove sezone ne, a u budućnosti... možda.

Zašto je Jari-Matti Latvala nekonkurentan?

Igor Šestak: Najveći problem Latvale je nekonstantnost. Finac u Fordu vozi agresivnim stilom i zbog toga ima naklonost navijača, ali radi previše pogrešaka na stazi i propušta veliki broj bodova. Njegova brzina uopće nije upitna i radi se o odličnom vozaču koji na pojedinim etapama ili brzincima može pobijediti čak i Loeba, ali ne uspijeva kroz čitavi reli zadržati istu razinu koncentracije i brzine. Vjerojatno, u prevelikoj želji da pobijedi Francuza, tjera svoj Ford preko granica, što ga često košta oštećenja na automobilu, probušenih guma ili čak odustajanja. Ove je sezoni imao i ozljedu zbog koje je propustio jedno natjecanje pa nakon prvih šest ovosezonskih natjecanja za Loebom zaostaje velika 74 boda i već se sada s priličnom sigurnošću može reći da ni ove godine neće doći do naslova prvaka.

Martina Oštrić: Pažnju na sebe Jari-Matti Latvala skrenuo je 2007. godine, kada je vozio za drugu momčad Forda i sezonu završio na četvrtom mjestu. Godinu poslije odlaskom legendarnog sunarodnjaka Marcusa Gronholma dobio je priliku u prvoj momčadi gdje je pokazao sav svoj talent i znanje. Trijumfom u Švedskoj, sa 22 godine postao je najmlađi pobjednik u Svjetskom reli prvenstvu. Najbolja godina u karijeri bila mu je 2010. kada je u ukupnom poretku završio drugi, no otad stagnira. Odlaskom Mikka Hirvonena u konkurentski Citroen postao je prvi vozač Forda, no sezona je krenula u potpuno drugom smjeru. Uz dva odustajanja u Monaku i Meksiku, zbog ozljede na treningu preskočio je i natjecanje u Argentini, dok je u ne omiljenom mu Portugalu zbog problema s autom završio tek 13.

Danas 27-godišnji Latvala u najboljim je vozačkim godinama, i ove je sezone trebao eksplodirati. No to se nije dogodilo, što zbog vlastitih grešaka, što zbog problema s Fiestom, koja, čini se, ne može konkurirati Citroenu, a što zbog ozljede, koja ga je udaljila od jednog natjecanja. Ipak, ostaje dojam da Latvala ne pokazuje sve što zna, bilo radi psihološke barijere, bilo zbog nečeg drugog. Ipak, sezona je tek na pola, i Latvala se stigne oporaviti i pomrsiti račune drugima. Ako to želi..

Koliko je pametan potez Forda što su za drugog vozača doveli Pettera Solberga?

Igor Šestak: Iako će ove godine postati 38-godišnjak, u Solbergu i dalje ima natjecateljske vatre i njegov angažman je dobar potez Forda. Iako su njegovi najbolji dani prošli i zbog svojih godina nije dugoročno rješenje za Ford, u momčadi je dobro imati vozača s iskustvom osvajanja naslova svjetskog prvaka. U dovođenju Solberga su vjerojatno malo radile i emocije jer je Norvežanin bio Fordov vozač prije odlaska u Subaru, a na kraju 2011. je izjavio da se više neće moći natjecati u privatnom automobilu. Situacija je za njega izgledala odlično nakon prva četiri natjecanja ove sezone, kada je za vodećim Loebom zaostajao tek četiri boda, ali je svoj ukupni plasman pokvario u posljednja dva nastupa. Unatoč tome, još uvijek je bodovno uspješniji i daleko konstantniji od momčadskog kolege.

Martina Oštrić: Svjetski prvak iz 2003. godine, popularni Hollywood, od tekuće je sezone član Forda. Nakon što se Subaru povukao iz prvenstva, Norvežanin je tri godine vozio za vlastitu momčad "Petter Solberg World Rally Team", i mnogo puta razmišljao o odustajanju, što bi se vjerojatno i obistinilo da nije potpisao za Ford. Solberg živi za reli. Njegovi su se roditelji bavili automoto sportovima, njegova se životna suputnica bavila istim sportom, pa čak i njen otac, dok starijeg brata Henninga ne treba posebno ni naglašavati, stoga je, kao takav, vjerojatno san svakog poslodavca u ovom sportu. No, moram priznati kako me ipak malo iznenadilo što se Ford odlučio za njega umjesto za neku mladu nadu. Ipak, objektivno gledano, dovođenje Solberga ima glavu i rep. To je igra na sigurno. Već iskusni Norvežanin neće pasti na početničkim pogreškama, neće srljati, a Latvala od njega štošta može naučiti. Trenutno se nalazi na četvrtom mjestu u poretku, a i to se može promijeniti već na sljedećem natjecanju u Novom Zelandu.

Zašto su Sebastien Ogier i Dani Sordo ostali bez mjesta u najboljim momčadima?

Igor Šestak: Dani Sordo nije u potpunosti realizirao svoj potencijal, što je u momčadi Citroena izazvalo nezadovoljstvo. Zbog toga je sredinom 2010. degradiran u Citroen Junior Team, a na mjesto drugog vozača postavljen je upravo Ogier. Španjolac se tada odlučio na prelazak u MINI, momčad koja se još uvijek ne može uključiti za borbu za vrh. S Ogierom je situacija prilično jasna. U 2011. je postao predobar i preopasan za Loeba. Njih dvojica nisu u najboljim odnosima, a momčad je stala na stranu osmerostrukog prvaka koji je produžio ugovor pa je Ogier morao napustiti Citroen. U francuskom su timu očito procijenili kako će lakše kontrolirati Hirvonena, nego Ogiera. Iako je bio u pregovorima s Fordom, ove sezone vozi Škodu, dok će od iduće biti za volanom Volkswagena, koji se uključuje u svjetsko prvenstvo. Ogierovi će rezultati prvenstveno ovisiti o konkurentnosti njemačkog automobila.

Martina Oštrić: Ili, još bolje, zašto u WRC nije ušla momčad koja će odmah pokupiti ovu dvojicu vozača? Kako nitko nije vidio priliku za dobrom reklamom i zaradom te potpisao Sorda i Ogiera u paketu, barem za jednu sezonu? Sebastien Ogier imao je odličnu 2011. godinu u kojoj je ostvario pet od svojih sedam pobjeda u Svjetskom prvenstvu. Oštar i bez dlake na jeziku, Francuza se često obilježava kao nasljednika imenjaka i sunarodnjaka Loeba. Neslužbeno se priča kako je upravo Loeb zaslužan što mu Ogier više nije kolega u Citroenu. Nakon raskida s bivšom momčadi Ogier je potpisao za Volkswagen, koji u prvenstvo ulazi tek sljedeće godine. Dotad Francuz skuplja mrvice (tri sedma mjesta) vozeći Škodu, i testira Polo za sljedeću godinu. Koliko mu je to pametan potez, pokazat će vrijeme, no činjenica je da je nakon razlaza s Citroenom Ogier morao uzeti ono što mu se pružilo.

Sordo ima sličan put kao i francuski mu vršnjak. Svoje je najbolje sezone odradio 2008. i 2009. godine, kada je kao Loebov momčadski kolega osvojio treće mjesto u ukupnom poretku. Zanimljivo, još uvijek je bez pobjede u karijeri. Danas je vozač MINI-ja, kojemu je 2011. godine u Njemačkoj donio prvo postolje u Svjetskom prvenstvu. I u Mitsubishiju i u Citroenu Španjolac je uvijek više igrao za momčad nego za sebe, i uglavnom bio potpora nekom drugom. Njegova budućnost uvelike ovisi o automobilu kojeg će voziti, jer sve ono što zna ove sezone nije došlo do izražaja.

Je li se Sebastien Loeb zasitio pobjeđivanja i hoće li na kraju sezone napustiti WRC?

Igor Šestak: Loeb je svojim osmim naslovom svjetskog prvaka postao najtrofejniji vozač u povijesti natjecanja koje organizira FIA. Iza sebe je ostavio i Michaela Schumachera, koji ima sedam titula u Formuli 1. Suprotno očekivanjima, to ga postignuće nije zadovoljilo i očito još uvijek ima potrebu boriti se s mlađim lavovima. Francuz ne posustaje i definitivno ne izgleda kao osoba koja bi se zasitila pobjeđivanja. Kada će napustiti WRC vrlo je teško prognozirati. Trenutno je na dobrom putu da upiše svoj deveti naslov, a stigne li do njega moguće je da će u njemu proraditi želja da zaokruži broj titula na deset. Na kraju 2013. će biti samo par mjeseci udaljen od 40. rođendana i odlazak nakon desetog naslova se čini kao idealan scenarij za oproštaj istinske legende svjetskog relija.

Martina Oštrić: Apsolutni vladar Svjetskog reli prvenstva još je prošle sezone najavio odlazak, no predomislio se i odlučio odvoziti još i ovu sezonu. Hoće li se zaista povući, to zna samo on, možda još i šef Citroena, ovisno o interesu. Sa 71 pobjedom daleko je najuspješniji vozač. Što Loeb misli u glavi teško je reći, no po izjavama ne djeluje kao monopolist WRC-a posljednjih osam godina. Svakom natjecanju pristupa s istim žarom, pokušavajući biti što brži, i što manje griješiti. Respektira protivnike i uvijek se bori kao da su mu ravnopravni, premda zapravo vozi svoje osobno prvenstvo, i juri ka devetom naslovu.

Već je pomalo dosadan s tim svojim naslovima i pobjedama, jer je zbog njega prvenstvo postalo monotono, no činjenica je da upravo zbog toga svjedočimo dijelu sportske povijesti, te da će ga se teško skinuti s trona najuspješnijih sportaša, ne samo u WRC-u ili automoto sportovima, nego u svijetu sporta općenito. Njegova momčad Citroen 100% stoji iza njega, a to su dokazali dovevši u momčad najvećeg mu konkurenta, čime su Francuzu u startu olakšali novi naslov.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

AutomotoWRCTeme tjedna

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!