Automoto

Povratak Kimija Räikkönena u punom sjaju: Da ga nema, trebalo bi ga izmisliti

Piše:Borna Rupnik • srijeda, 28.11.2012.
Povratak Kimija Räikkönena u punom sjaju: Da ga nema, trebalo bi ga izmisliti
Foto: EPA

"On misli da je brži od svih ostalih. Razne ga stvari čine dobrim vozačem, iako možda nije najugodnije društvo", rekao je Peter Sauber kada je Kimiju Räikkönenu ponudio ugovor za 2001. godinu. 11 godina kasnije, to se nije promijenilo, no Iceman je u proteklih osam mjeseci djelomično promijenio svoju prezentaciju i fascinirao onime što ga prije nije uvijek krasilo, a Formuli 1 opet je donio tračak sebi svojstvene nepatvorene iskrenosti i izravnosti...

Sebastian Vettel i Fernando Alonso do posljednjeg su daha vodili bitku za treći naslov svjetskog prvaka, a iza njih u ukupnom se poretku smjestio povratnik u Formulu 1, finski as Kimi Räikkönen.

Ispred Lewisa Hamiltona. Jensona Buttona. Marka Webbera. Felipea Masse. Michaela Schumachera. U momčadi koja je završila tek četvrta u konstruktorskom poretku. Svog je momčadskog kolegu Romaina Grosjeana ostavio na više od 100 bodova razlike (207 - 96).

Makar se glavni akter zbog isključive težnje pobjedama i naslovima s time možda neće složiti, Räikkönenov je povratak itekako uspio.

Ili - ili

Borbe za vrh Kimija Räikkönena počele su 2003. godine kada čak sedam puta bio drugi, a u narednim je sezonama stekao reputaciju "ili-ili" vozača. Oduševljavao je potezima poput jurnjave u Suzuki 2005. godine i prelaskom Fisichelle za pobjedu u posljednjem krugu, nakon starta sa 17. mjesta, nizao je najbrže krugove na raznim stazama te stekao brojne simpatizere izostavljanjem kalkulacija iz svojih računica i neustrašivom vožnjom u kojoj je vidio samo sebe i štopericu. Izvanredne vozačke sposobnosti više nikome nije morao dokazivati.

Međutim, prečesto je ostajao praznih ruku.

Krivica je ležala i u njegovim pogreškama, i u nepouzdanom, ali izrazito brzom McLarenu, te u povremenoj ovećoj nezainteresiranosti ako njegova vožnja nije podrazumijevala bitku za čelne pozicije.

Veliku je zadovoljštinu za sve svoje dotadašnje nastupe dobio u prvoj sezoni u Ferrariju, kada se okitio titulom u još jednoj sjajnoj završnici u Brazilu, no ni s propetim konjićem na bolidu nije uhvatio višegodišnji kontinuitet. Uslijedio je pad na treće (2008.) pa na šesto mjesto (2009.) ukupnog poretka, uz novu rundu odustajanja i plasmana bez bodova.

Konzistentniji Kimi na stazi

Dvije je godine trajala njegova avantura u reliju, a na staze Formule 1 vratio se nevjerojatnim učinkom od svih 20 završenih utrka, u kojima samo na Velikoj nagradi Kine nije osvajao bodove.

Premda nije promijenio svoju vozačku filozofiju, Kimi Räikkönen u 2012. godini promijenio je svoju učinkovitost.

Christian Horner, šef Red Bulla: "Drag mi je Kimi, mislim da je dobar za Formulu 1. Ne boji se biti svoj, a ove je godine napravio vrlo dobar posao. Vratio se i završio sve utrke. Formula 1 bolja je s Kimijem nego bez njega".

"Ne zanima me završavam li drugi, četvrti ili deseti. Ovdje smo zbog pobjeda i ništa mi ne znači jesam li završio prvenstvo kao treći ili četvrti. Pitate li nekoga za pet godina tko je bio drugi, a tko treći, bit će im sasvim svejedno. Na papiru to može izgledati bolje ili lošije, ali u stvarnosti ne znači ništa".

"Ako već ne mogu pobijediti, radije bih da ne završavam ni drugi ni treći tako da ne moram ići na dodjele nagrada", u svom je stilu ispalio Iceman.

Međutim, upravo je na svojim ovogodišnjim plasmanima iza samih pobjednika zaradio nove pohvale i priznanja. Staloženo je i redovito izvlačio maksimum iz svog bolida, a kada god bi mu se ukazala prilika, u skladu s Lotusovim mogućnostima, podsjetio je na svoju kvalitetu, a sada već i golemo iskustvo. Ne navodi ga se bez razloga kao jednog od najtalentiranijih na gridu, a on odgovara potezima u kojima se vidi koliko je spretan za upravljačem.

I koliko uživa u tome.

Kimi Räikkönen u netom završenoj sezoni samo je na četiri utrke završio na slabijoj poziciji od one koju je imao na startu (Kina, Monte Carlo, SAD, Brazil). Na preostalih 16 utrka svoj je plasman popravio za ukupno 55 mjesta, odnosno 3,5 mjesta po utrci.

Ne treba zaboraviti da u Lotusu to jako dobro znaju preračunati u zaradu.

U 2012. godini Finac je uvjerljivo prvi na popisu vozača koji su najviše krugova proveli na petom, šestom i sedmom mjestu, gdje često vlada gužva i gdje treba paziti na sav okolni promet te biti vrlo mudar i strpljiv s izborom strategija. Ostao je i vodeći po broju završenih krugova (ukupno 1191 u cijeloj sezoni), a pritom nije zaboravio na svoju staru strast: samo je prvak Vettel imao više najbržih krugova (šest, u odnosu na Räikkönena, Rosberga i Buttona koji su imali po dva).

Räikkönen je sezonu odradio gotovo bezgrešno, nije bio upleten u nikakve sporne situacije i skoro je svaki put zaslužio titulu jednog od najvećih dobitnika vikenda. Slučajno? Nipošto.

A mjesto u povijesti?

Na kraju sezone najuspješniji je finski vozač svih vremena po broju bodova, plasmana na pobjedničko postolje i broju najbržih krugova, a samo ga jedna pobjeda dijeli od Mike Häkkinena (20 - 19).

Isti Kimi izvan staze

Neovisno o momčadi, momčadskom kolegi, plasmanu i stanju u ukupnom poretku, Kimi Räikkönen posebna je ličnost u Formuli 1 zbog svog ležernog i uvelike nehajnog pristupa svemu što okružuje oktanski cirkus.

Koliko ste puta slušali ostale vozače kako diplomatski odgovaraju na razna pitanja ne bi li svima udovoljili ili se nikome ne zamjerili? Koliko ste puta razmišljali što uistinu misle u trenucima u kojima nose "glavu u torbi", znajući da s nekim stvarima neće izlaziti u javnost? Koliko ste se puta zapitali koliko glume i prilagođavaju svoje reakcije jer su svjesni da su pod neprestanim nadzorom bezbrojnih kamera?

Kimi Räikkönen nudi barem neke od odgovora.

Kimi Räikkönen: "Iz perspektive pouzdanosti sezona je bila odlična. Iz perspektive rezultata, mogla je biti bolja. No, mogla je biti i strahovito gora".

"Kakve su emocije nakon prve pobjede poslije Belgije 2009. godine?", pitao ga je David Coulthard u Abu Dhabiju. "Nema ih baš, zapravo", nije se dao uvući u opširno nizanje fraza Räikkönen, u jednoj od najcitiranijih izjava.

Njegovi su razgovori s vlastitim boksom na istoj utrci već ušli u legendu. "Pustite me na miru, znam što radim", odbrusio je na obavijesti o poziciji Fernanda Alonsa. "Da, da, da, zagrijavam sve četiri gume, ne morate me stalno podsjećati", iznervirano je odgovorio na upute pod sigurnosnim automobilom.

Za čovjeka koji se ne libi jasno i glasno ustvrditi kako ga poslije utrke čekaju neprospavane noći, kako ne voli da mu se prigovara zbog premalog broja osmijeha i kako ga ni najmanje nije briga što drugi misle, ništa čudno.

Upravo time Kimi Räikkönen vraća i pomalo dječačku jednostavnost Formuli 1, koja joj na mahove nedostaje, u svjetlu svih tehnoloških rješenja koja su u moderna vremena na raspolaganju te ostalih financijsko-organizacijskih aspekata koji okružuju elitni automobilizam.

Upravo time Kimi Räikkönen podsjeća da su ključni vozač, bolid i staza pred njim, da je bez pretjeranog kompliciranja najveće zadovoljstvo ovog sporta - sjesti, stisnuti gas i utrkivati se.

Što njemu ponovno vraški dobro ide.

Kimi Räikkönen i ove je sezone dokazao da je potreban svijetu Formule 1, kako na stazi, tako i izvan nje.

Samo ga pustite na miru.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!
  • johnny00829.11.2012. u 01:11
    e, da mi je njegov stav prema zivotu, :D kakav bog je kimi,jooooj
    johnny008
  • nido28.11.2012. u 17:26
    Neka Kimija, daje veliku zanimljivost formuli a opet nije kao Hamilton, uvijek u nekim spornim situacijama ali sada kad bude vozio mercovu skalameriju moci ce praviti belaje samo od 8-24 mjesta tako da ovi glavni nece trebati strepiti da im Hamilton ne napravi neki belaj...
    nido
  • DeceiverOfFools28.11.2012. u 15:36
    i ovdje cu ti rec da si glup!!! da nije bilo ljudi iz sky-a to se ne bi ni saznalo, jer su oni u toku trke to dali van, i onda pitali FIA-u sta je s tim, na sta su oni potvrdili da nije bilo krsenja propisa, Fia, pat fry, koji je neki k u ferrariu, i ostali ljudi su to potvrdili, a ti se tu nest... [više na forumu]
    DeceiverOfFools
  • Obrisan korisnik28.11.2012. u 15:07
    Definitivno...uz alonsa najbolji vozač u F1! inače, upravo se saznalo, tj. vidjelo da je na VN brazila, vetell prešao sauberov bolid pod žutom zastavom, što je grubo kršenje propisa, za koje je kazna 20 sec. to bi značilo da bi službeno bio 8. u utrci i trebalo bi mu oduzeti naslov:) vidjet ćemo;)
    Obrisan korisnik
  • Bogomdani28.11.2012. u 12:01
    Jedna od najjačih utrka koje sam gledao je bila dok je još vozio za McLaren, u Nürburgringu. Mislim da je to bila ona sezona u kojoj se nije smjelo mijenjati gume. Kimi vodi cijelu utrku i u zadnjem, doslovno zadnjem krugu mu, radi vibracije od prednje gume koja je imala flat-spot od kočenja i nije... [više na forumu]
    Bogomdani