Automoto

"Cilj je Top 10"

Goran Markuš • petak, 25.09.2009.
"Cilj je Top 10"

Nakon što je izašlo u javnost kako ipak neće nastupiti na posljednja tri WTCC vikenda mnogi su se zapitali odustaje li to najbolji hrvatski vozač od WTCC-a općenito. Međutim, u ekskluzivnom intervjuu za Sportnet.hr Marin Čolak otkriva da strahu od odlaska mjesta nema i da ćemo ga već sljedeće sezone, ovog puta u BMW-u, ponovno viđati na startu utrka najprestižnijeg automobilističkog natjecanja na svijetu...

Podsjetimo se, Marin Čolak hrvatski je vozač koji se kroz razna karting natjecanja, Formulu Renault 2000, Eurocup 2001. i 2002. te konačno SEAT Leon Eurocup 2008. godine izborio za premijeru u WTCC-u pod okriljem "SUNDRED Racing Developmenta". Već u svojem debitantskom nastupu Marin biva zapažen što je za sobom, očekivano, donijelo i sponzore i tako nastaje "Čolak Racing Team Ingra" pod kojim Marin trenutno odrađuje svoju prvu cijelu sezonu u jednoj od najprestižnijih automobilističkih natjecanja pod okriljem FIA-e.

Međutim, nije sve išlo glatko kao što se očekivalo pa je tako početak sezone za Marina obilježen hrpom kvarova koji su bez pogovora ukrali pregršt bodova sjajnom Hrvatu. Međutim, usprkos problemima Čolak je nastavio raditi na automobilu kojeg na kišnim kvalifikacijama na Oscherslebenu dovodi do nevjerojatne druge startne pozicije.

Nažalost, gužva na startu i ipak prilično nespreman automobil za borbu za sam vrh Čolaka je stajao nekog od možebitnih plasmana za pamćenje: "Kiša na kvalifikacijama praktički je poništila prednosti drugih automobila što sam uspio iskoristiti i plasirati se na fantastično drugo mjesto. Kako sam znao da mi automobil neće dopustiti da zadržim tu poziciju do kraja utrke plan je bio ostati unutar Top 8."

"Cilj je bio itekako ostvariv, no gužva u prvom zavoju stajala me nekoliko pozicija koje kad pribrojimo očekivanom padu "forme" automobila s odmakom utrke lako je shvatiti kako sam završio na 12. poziciji. Šteta, uz malo sreće mogli smo i do prvenstvenih bodova", zaključio je Čolak.

Nakon velikog njemačkog uspjeha mnogi su se nadali novoj sjajnoj predstavi i u Italiji, no na opće iznenađenja Marinovo ime nije se pojavilo na startnoj listi za utrku: "Ove godine neću više nastupati. Nažalost, činjenica je da se sa ovim automobilom ne mogu ostvariti rezultati koje smo priželjkivali pa smo se odlučili na malu pauzi i ranije kretanje s pripremama za iduću sezonu."

Nažalost, Marinov glavni problem gotovo cijele sezone nisu bili sjajni protivnici već vlastiti automobil: "Bilo je teško, gotovo nemoguće ostvariti bolji rezultat, a kamoli se približiti samom vrhu. Naime, ako sam želio voziti u rangu ostalih morao sam se držati visokih sedam tisuća okretaja što je već nakon nekoliko krugova za sobom povlačilo potpuno trošenje guma i usporavanja što bi me iz utrke u utrku stajalo nekoliko pozicija."

Svi su ti problemi natjerali Čolaka da razmisli o promjeni automobila i nakon brojnih konzultacija sa ekipom odlučio se na prodaju svoja dva SEAT-a nakon čega će krenuti u potragu za BMW-om: "Eto, još uvijek tražimo kupca za jedan cijeli i jedan polovni SEAT kao i prodavača nekog BMW-a. Mislim da ćemo sa BMW-om ipak stići do puno upečatljivijih rezultata."

Kod BMW-a Marin vidi mnogo prednosti: "Jeftiniji je, a bolji. Nažalost, svi su "benzinci" jer "dizelaše", koji već na dvije tisuće okretaja "vuču" kao moj SEAT na sedam, koristi samo tvornička momčad. Velika prednost BMW-a je i zadnji pogon koji će nesumnjivo donijeti nekoliko pozicija na većini utrka."

Malo duži "odmor" Marin će tako potrošiti na kupnju i prilagodbu novom automobilu: "Još uvijek ne znamo kako će se stvari sa sponzorima razviti, no u najgorem slučaju opet ćemo nastupati na svim europskim utrkama, a dobrim rezultatima "samo" ovdje ponovno bi se nametnuli možebitnim novim sponzorima."

Čolaka smo konačno i upitali kakvi su dugoročni ciljevi u WTCC-u: "Ja sam generacija primjerice Roberta Kubice kojeg izuzetno cijenim, no nakon što smo zajedno vozili u mladosti on se okrenuo trkaćim bolidima, a ja automobilima stoga je moja cijela karijera bila borba za dolazak u WTCC. Sad, kad smo to ostvarili cilj je uz, naravno, pobjedu u poretku vozača privatnih momčadi i Top 10 u ukupnom poretku vozača. Do ovih ciljeva čeka nas još puno posla stoga se uistinu radujem novom startu, nadam se, za mene još uspješnije sezone."

Foto: fotogec.com

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Povezani tagovi

IntervjuAutomotoWTCC
  • Najnovije
  • Najčitanije

Sportnet Forum

Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!