Automoto

Svi Loebovi naslovi

Martina Oštrić • četvrtak, 24.09.2009.
Svi Loebovi naslovi

Tenis ima Rogera Federera, formula 1 Michaela Schumachera, skijanje Janicu Kostelić, a WRC Sébastiena Loeba - najuspješnijeg vozača u povijesti svjetskih prvenstava. Aktualni peterostruki svjetski prvak ove će godine pokušati probiti još jedan svoj rekord i osvojiti šesti naslov, no ove će sezone taj pothvat biti nešto teži...

Gimnastičar Sébastien Loeb za automobilizam se počeo zanimati sredinom 90-ih godina prošlog stoljeća. Tri godine poslije, 1998. odnio je pobjedu na francuskom prvenstvu nakon čega ga je mentor, Guy Fréquelin polako uvodio u svijet svjetskog reli prvenstva - prvo u juniorsko, a 2001. godine i u seniorsko prvenstvo gdje je Loeb pokazao zavidne sposobnosti za volanom.

Već sljedeće sezone Loeb je pokazao da nije "mačak u vreći". Specijalist za asfalt u Njemačkoj na gotovo domaćem terenu dolazi do svoje prve pobjede na velikoj sceni. Ta mu pobjeda, kao i ostali dobri rezultati otvaraju mogućnost vožnje svih natjecanja u sezoni 2003. što je Loeb iskoristio na najbolji mogući način.

Zapravo na drugi najbolji mogući način s obzirom da mu je Petter Solberg "pred nosom" odnio titulu i to za samo jedan jedini bod. Kasnije se ispostavilo da je Loeb iz momčadi dobio naredbu da uspori kako bi momčadski naslov sigurno otišao u ruke Citroena.

Možda to i nije bio najbolji način završetka pune debitantske sezone za Francuza, no ni on nije ostao dužan. Dapače, taj je izgubljeni naslov naplatio s kamatama i to ni manje ni više nego sljedećih pet godina. Još 2003. godine Loeb je svoju vožnju po makadamu i snijegu podigao na viši nivo pa je s pravom postao jedan od glavnih pretendenata za naslov godinu poslije.

2004. godine dominirao je svjetskim relijem ostavivši Solberga na drugom mjestu sa velikih 36 bodova zaostatka. Već 2005. godine rekord za rekordom padao je u ruke senzacionalnog Francuza, a te se sezone izdvaja i sedam uzastopnih pobjeda čime je srušio svoj i Auriolov rekord.

U 2006. godini za Loeba se nije dogodilo ništa posebno. Valja doduše izdvojiti kako je došao do 26. WRC pobjede prestigavši tako najboljeg dotad, Carlosa Sainza koji ih je imao 25, te novi naslov osvojen iz fotelje. Loeb je naime za vrijeme vožnje biciklom po brdima Švicarske pao i ozlijedio rame nakon čega je propustio natjecanja u Australiji i Japanu. Marcus Grönholm, kojemu se Loebovom ozljedom pružila prilika osvajanja trećeg naslova podbacio je u Australiji nakon čega je Loeb, iz topline svog omiljenog naslonjača došao do trećeg naslova.

U 2007. i 2008. godini još je potukao nekoliko uglavnom svojih rekorda. Osim što je došao do 11 pobjeda u jednoj sezoni, konačno se popeo i na tron Finske i Velike Britanije što su tada bila jedina dva preostala nepokorena natjecanja za Francuza. Nakon završetka 2008. godine sa 47 pobjeda i pet naslova već je postao živuća legenda ne samo svjetskog reli prvenstva već i sveukupnog automoto sporta.

Tekuća sezona započela je tamo gdje je završila ona prethodna - s pet novih pobjeda u pet vikenda. No, na Loebovu žalost, dogodio se vikend u Sardiniji i Jari-Matti Latvala koji je završio njegov nepobjedivi niz. Jedna pobjeda manje ili više kad je Loeb u pitanju obično ne oduzima naslov, no nešto veći periodi pauze negativno su djelovali na Sébastiena Loeba.

"Tragedija" je počela natjecanjem u Grčkoj gdje je Citroenov dvojac izlijetanjem totalno uništio svoju Xsaru pri čemu su si onemogućili povratak u utrku. Nakon Poljske, famoznog panja i sedmog mjesta Loeb je prosuo sve dotad dobro napravljeno dok je vodstvo u ukupnom poretku pripalo jedinom mu konkurentu za naslov, Mikki Hirvonenu.

Nakon drugog mjesta u Finskoj sreća mu je u Australiji okrenula leđa, a pobjeda oduzeta za zelenim stolom. Ipak, Francuz je optimistično izjavio kako događaji iz Australije "neće imati nikakvog utjecaja na naš pokušaj osvajanja Španjolske". Po njegovu žalost, sudbina njegovog šestog naslova više nije u njegovim rukama, a Hirvonenu su za naslov potrebna još "samo" dva druga mjesta.

Gdje je zapravo nestao onaj Sébastien Loeb od posljednjih pet godina? Koketiranja s Formulom 1 sve su češća što je i dovelo do sve jačih glasina da ćemo najboljeg reli vozača u povijesti ubuduće gledati u utrkama najpopularnijeg automoto sporta, no Francuz te navode odlučno odbacuje kazavši kako mu je prioritet ostati u reliju. Ipak, interes, kako i momčadi Formule 1 tako i Loeba postoji, a vjerojatnost da će Francuz sjesti u bolid na posljednjoj utrci Formule 1 u Abu Dabiju vrlo je velika.

"Pruži li mi se prilika da odvozim nekoliko utrka 2010. godine, a ne budem zauzet obavezama u reliju, zašto ne? Umjesto da se neprestano pitam što bih mogao učiniti u Formuli 1 trebao bih je isprobati i znati na čemu sam", podijelio je Loeb svoja razmišljanja. Naravno da nakon svih pobjeda i titula u reliju okus Formule 1 predstavlja svojevrstan izazov i testiranje vlastitih mogućnosti.

Ipak, čini se da su momčadske ponude i pusta medijska nagađanja ipak ostavile traga na, inače prizemnom, Loebu. Loebu koji je zadnjih pet godina prisvojio svjetsko reli prvenstvo te ga učinio privatnim i blago monotonim natjecanjem u kojemu se unaprijed zna pobjednik. Loebu, koji bi bez obzira na natjecanje i uvjete uvijek davao sve od sebe dok bi protivnicima ostavljao mrvice da se zadovolje.

I iako mu možda zaista i je prioritet ostati u reliju, činjenica kako još uvijek nije potpisao novi ugovor s Citroenom mogla bi nas zavarati i okrenuti na pomisao kako Loebovo vrijeme u svjetskom reli prvenstvu polako istječe, a dok se sve to događa, Mikko Hirvonen dva natjecanja prije kraja prvenstva ima velikih pet bodova prednosti i hladi šampanjac za svoj prvi naslov svjetskog reli prvaka.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Pročitaj više

AutomotoWRCTeme tjedna
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!