Komentari na tekst: Gdje je zalutao splitski sport?

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 19.01.2011.
Poruka: 189
19. siječnja 2011. u 10:49
super text! naravno da je dio problema u centraliziranoj državi (ali da budemo jasni, ni nama zagrepčanima se to NE sviđa, niti to želimo!), ali nije to bit problema! stvarno je hajduk postao grobar splitskog sporta! uostalom, jugoplastika, pošk i jadran su bili prvaci europe (hajduk ni blizu tome), po nekoliko puta, a rk split je dao največeg rukometaša svih vremena-genijalnog balića! usprkos tome, hajduk u splitu ima status 'božanstva', a pravi velikani im propadaju! sramota! zašto ne ulože novce (ne samo grad, nego i privatnici) u kk split, rk split, jadran i pošk, gdje treba puno manje novaca, za postizanje vrhunskih rezultata, nego u nogometu??
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 26.08.2010.
Poruka: 301
19. siječnja 2011. u 16:21
apsolutno pogođen tekst!u sridu!između dva oka u glavu!
cameosis
cameosis
Dokazano ovisan
Pristupio: 14.10.2002.
Poruka: 10.181
19. siječnja 2011. u 17:45
hmmm ... znači po toj logici bi se trebali spojiti hajduk i rnk split?
esse quam videri. (marcus tullius cicero)
irilov
irilov
Potencijal za velika djela
Pristupio: 17.12.2009.
Poruka: 4.672
19. siječnja 2011. u 19:54

„Sport (pogotovo reprezentativni) je jedini uspio ostati na nekakvoj respektabilnoj razini unatoč sveopćem propadanju društva jer nam se preko sporta najbolje prodaje ono što se na ovim prostorima uvijek najbolje prodavalo: magla!“

 

Vidite, ja napišen kako nikoga nije briga za splitski sport, i dobijen 60 minusa. Pisuckan pokoji komentar ovdi na sportnetu već godinu dvi i nikad, NIKAD  ni blizu da san dobija toliko bilo plusića bilo minusića. Kako to?

Ja san splićanin, navijan za sve splitsko i dalmatinsko, odgojen san u familji koja je dala niz nogometaša/trenera/funkcionera na lokalnoij razini. I ako je ikoga briga za st sport- mene jest. Virujen da i dosta vas je- ALI, nije one koje bi tribalo bit briga- i zato, tvrdim da san u pravu kad kažen da nikoga(od onih odgovornih) nije briga, i to ne za st sport, nego za hrvatski sport uopće!

O čemu pričam?

Po redu.

Kao prvo- odma triba naglasit ogromnu razliku individualnog i timskog sporta. Individualni sport je nešta drugo i za vrhunske pojedince st sporta poput blanke doista grad split kao takav(sportski) nema ama baš nikakve zasuge- ona pripada isključivo njihovim familjama. Pa šta bi bilo od blanke vlašić da je ostala prepuštena radu u splitskom asku, u „sistemu“? ma dajte...

 

Timski sport je ono o čemu pričamo.

Tri su temeljna razloga zbog kojih je st sport klinički mrtav i ne nazire se reanimacija.

Kao prvo, ali NE I NAJVAŽNIJE- centralizacija. To je valjda svima jasno. Ako nekome pri zdravoj pameti nije apsurdno da grad zg ima 5-6 košarkaških prvoligaša koji su danas bolji od splita, onda nemamo o čemu pričat. Posve se slažem, da sada ne duljim, o medijskoj (ne)popraćenosti svega izvan zg i slično.

Ovdje nalazimo onaj problem o nebrizi za hrvatski sport- naime, uzmimo za primjer vaterpolo. Ako jedna mladost igra ligu prvaka iz godine u godinu, i bori se za hrvatske naslove iz godine u godinu- i isto tako uporno iz godine u godinu odbija stvoriti vlastite igrače- onda postaje jasno da su ništa drugo nego obični lešinari koji uništavaju i podrivaju same temlje našeg vaterpola. Takvo stanje ne može trajat- ljudi iz st vaterpola koji su kroz proteklih 15-ak godina proizveli niz momaka koji su aktualni svjetski prvaci će posustat, jer niti će vidit razloga, niti vidit perspektive niti će više bit novaca ma ni za najosnovnije potrebe, šta se već sad događa, i u drugim sportovima u st, ne samo vaterpolu. Neko je napisa- pošk više ne postoji, to nije onaj klub s naslovom prvaka evrope. Pa zar se nije ista nakarada dogodila i s nk croatia? Baštini li današnji dinamo svoje naslove iz 60-ih?

Al da se vratimo na temu- ovakav način „gospodarenja“ talentima vodi u sigurnu propast- jel vidite da itko, čast jurišiću, uopće to negdi spominje, a kamoli da oni odgovorni za stanje sporta u nas- dignu glas i kažu ovako više ne ide? Ne? Naravno da ne, oni uzimaju sve što mogu. U splitu ima masu talentiranih klinaca. Pa uzmi ih, kad su bagatela, skoro pa besplatni, jednostavnije je split pretvorit u vlastitu sportsku provinciju nego stvarat svoje igrače.

I onda šta san ja krivo napisa kad san napisa da nikoga nije briga?

 

Drugi razlog je šta ljudi koji vode st sport još uvik, kako je neko napisa, žive u prošlim vrimenima. To kako se sport financira u jugoslaviji je nepovraTNA prošlost. Toga više nema, i neće ga bit!

Ovdi mnogi pišu o novcima koje grad daje hajduku, i time hajduka čini grobarom st sporta- glupost. To su upravo smiješni novci, pogotovo u usporedbi s onim šta zg daje dinamu. Stanje u st sportu(i cro sportu općenito) će se pomaknit nabolje tek onda kada svatimo da profesionalne sportske kolektive više NE MOŽE financirat država/lokalna samouprava, NE MOŽE! To tako ne ide, više nema novca iz državne/gradske blagajne(dobro, u zg još ima- zato dinamo i jest tako dominantan, al zato, među ostalim,  i zg holding posluje kako posluje, i to će se skoro prominit).

Pa šta vi mislite ko ovih 20 godina većinom financira hajduk- državne firme ka sponzori(čitaj politika)! Ni toga više nema! NEMA! I pošteno je da nema. Ti ljudi koji vode naše klubove moraju svatit da se mora iznać način da se klubovi sami financiraju, jedino tako! I onda koliko možeš- toliko ćeš izdvajazt. Tu postaje ključna priča o „svojoj dici“. Prošla vrimena ostvarivanja rezultata sa svojom dicom?

Pa, u odnosu na evropske bogatune, hrvatskim klubovima JEDINO I PREOSTAJE rad s mladima na kojima će temeljit svoje uspjehe, ništa drugo!  I onda rad na marketingu, financijama, „diplomaciju sportsku“ dignit na maksimalnu moguću razinu kako bi se te klince koje stvoriš moglo šta duže zadržat. TO JE JEDINI NAČIN! Ako vi u zg to ne vidite/ne shvaćate/ne želite vidit, zato šta su dinamo, rk zg, cibona i mladost(uz jug) neprikosnoveni u hrvatskoj i igraju euroligu danas- ponavljam, to je samo zbog gradskog novca, političkih sponzora, lešinarenja ostatka zemlje.

Uskoro će ovih novaca nestat- i onda će i zg sport samo ovisit o tome oće li konačno neko od imbecila koji vode st sport, i sport u ostalim dijeloivima zemlje „progledat“ i svatit neke stvari, ili se , još bolje maknit, i pustit one koji znaju da rade. Pa tada neće više bit ni lešinarenja iz zg, ili bar ne u ovolikoj mjeri. I onda će i zg-u jedino šta ostaje bit- rad s mladima i kvalitetna organizacija kluba ko firme. I ništa drugo.

Al neznalice iz prošlih vremena i dalje vode st sportske kolektive i očekuju novce s neba, kao nekad. Totalno izvan vremena i prostora. Ti ljudi su glavni problem st sporta. Jel vidite da se ko od njih oko toga uzbuđuje? Ne? Pa šta san onda ja krivo napisa kad san napisa da nikoga nije briga?

 

I konačno treći razlog- kad se ovim nesposobnima iz drugog razloga pridruže lupeži. Oni koji samo gledaju kako okrenit koju kunu za sebe. Ono šta još najviše boli je da to i nisu neki lopovi od kalibra, već ovi najobičniji klošari, seljačine, sitni šverceri, kokošari, koji ne vide dalje svog prsta, kojiam je životna maksima kupi za 3, prodaj šta prije za 4.

I onda kad spojiš takve likove s ovim gore nesposobnjakovićima, pa im dodaš političke aparatčike- dobiješ  hajduk zadnjih 20 godina.

 

I zato- ovo je briljantan citat, i opet ću ga ponovit:

„Sport (pogotovo reprezentativni) je jedini uspio ostati na nekakvoj respektabilnoj razini unatoč sveopćem propadanju društva jer nam se preko sporta najbolje prodaje ono što se na ovim prostorima uvijek najbolje prodavalo: magla!“

 

 

Osvrnija bi se na još par objeda u komentarima:

Neko je napisa da je hajduk uzurpira dalmatinski nogomet- to je apsolutno točno! I to je jedan od velikih problema struke ovog sporta u dalmaciji.

 

Pa priča o klincima koji se više ne bave sportom aktivno. To je točno, to niko ne može negirat, međutim, ja vas pitam šta sportski radnici rade na tom planu da klince dovuku na igrališta? U moje vrime u osnovnoj školi, dolazili su treneri poška, jadrana, mornara, jugoplastike, splita, rukometnog splita, hajduka da ne govorin- tražit klince u školu. Danas? U zadnjih 20 godina znate koliko je najobičnijih  školskih igrališta za nogomet/rukomet i košarku/odbojku  od betona u st napravljeno?

Ja ću vam reć- nijedno.

Jel vidite da iko diže paniku oko toga? Ne? Pa šta san onda ja krivo...

 

I za kraj – o hokeju- vi ne bi virovali koliko ljudi u splitu voli hokej. Ne bi virovali, hokej je izvanredan sport, međutim, hokej ne može u istu rečenicu s nekim drugim sportovima u nas i klubovima također. Medveščak je pomodarstvo i ništa drugo. Onog dana kad počne funkcionirat na svojim vlastitim snagama, i kad to bude nešto više od , kako je neko napisa, eventa- onda ću priznat pravo regionalne/državne idnetifikacije medveščaku- ovo dosad je obično pomodarstvo, društveni događaj, veliki sponzorski mjehur i to je to...

Ne da ja iman nešta protiv toga, da me krivo ne svatite, ali to ne može u istu rečenicu s dinamom, zagrebom ili cibonom(barem nekadašnjima dinamom, zg, cibonom, mladosti...)

 

Eto...

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 01.08.2010.
Poruka: 118
20. siječnja 2011. u 10:24
kao prvo, super tekst Jurisicu, potpisujem sve sta si napisa. kao drugo, mislim da si jednu vaznu ako ne i najvazniju stvar zaboravia. a to su lopovi. lopovi kojih nema u ciloj drzavi. ili u ciloj evropi ovakvih kao kod nas. problem je u tome sta vise nije nikome (svaka cast iznimkama) klub na prvom mistu, neko njihov novcanik. sta mozes kad ljudi gledaju da zaposle obitelj i prijatelje koji pojma nemaju o tome sta moraju radit (opet svaka cast iznimkama). kao trece. ko to igrace dovodi u hajduk??? jeli to trener oce igrace, ili sportski direktor kaze treneru ja san ti doveo ovoga i ovoga evo ti, oni moraju igrat. ili to od gazde diktira koga dovest ko ce igrat. to samo bog zna kako to ide u hajduka. u svakom klubu na svitu to ima neki red a u hajduku nazalost to nemogu pripoznat. pozdrav svima. hzv
Bogomdani
Bogomdani
Dokazano ovisan
Pristupio: 30.07.2007.
Poruka: 11.698
20. siječnja 2011. u 20:31
Irilove govoriš kao Sveto Pismo. Da je nekoga briga za splitski sport on ne bi bio tamo gdje je sada.
Uostalom, kako uopće hrvatski sport može napredovati dok su mu na čelu saveza Marković, Radić, Gobac i ostali grobari...

Mi mali možemo promjeniti samo ono na što možemo utjecati, pa promijenimo to malo što možemo. Zrno po zrno, pogača.
Velika je stvar za ljude koji vole sport u Hrvatskoj da postoji jedan ovakav normalan sportski portal sa profesionalnim i objektivnim novinarima koji stvarno vole sport i na kojem se može kulturno i argumentirano raspravljati o svemu.
Marković, Radić i Gobac su zapravo sušta suprotnost svemu tome.
Samo vjera, nada i ljubav, a najveća od njih je ljubav. Merčep, Praljak, Prlić, Petković, Ćorić, Pušić, Stojić - velikani hrvatskog naroda
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 16.01.2011.
Poruka: 328
22. siječnja 2011. u 14:47
Dobro da je išta ostalo ne od Splitskog nego Hrvatskog sporta! Razne karikature tipa Marković, Mamić, Gobac s svojim političkim zaštitnicima sustavno uništavaju i sramote hr sport! Zato i imamo poslušne poltrončiće kao izbornike nacionalnih selekcija koje provode njihove instrukcije u korist financijskog blagostanja svojih gazda! Ako nisi poltron i ulizica ne možeš naprijed, zato nam se i neuspjesi prikazuju kao uspjesi, uz debelu pomoć medija (npr. sp u JAr-u). Ne znam kako jedan Slaven Bilić koji se prikazuje nekakvim demokratom, liberalom, rokerom svrstat se uz najreakcionarnije , ultraprimitivne i kriminalne snage (Mamić;Marković). Interes je gadna stvar...pokreće svijet
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 30.08.2010.
Poruka: 59
22. siječnja 2011. u 20:20
Super clanak.
A što se tice hokeja to nikad nece bit sport broj 1 kako sto vaterpolo isto nije.. Likovima svaka cast prodaju dobar proizvod jer bolje ic gledat negledljiv sport nego hnl debile koje primaju masnu lovu ili je uopce ne primaju a igraju priko volje...
A jos na stadionima kakve mi imamo i sa publikom(huliganima) koju(E) mi imamo jasno mi je zasto ljudi gledaju hokej...
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 21.03.2010.
Poruka: 522
22. siječnja 2011. u 23:08
Irilove, odlično si sve napisa, slažem se s tobom! Evo još jedan detalj - kad sam ja iša u osnovnu školu, nije bilo dana da igralište na Brdima nije bilo puno dice koji su igrali nogomet ili košarku. Svaki dan, od popodnevnih sati, pa dok se ne bi svitla ugasila bilo je puno. Danas, na terenu za nogomet je stavljena trava i plača se, a košarku ne igra skoro niko, tenis samo stariji rekreativci...prije nisi moga uvatit misto ispod koša, a danas koliko oćeš...
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 22.07.2010.
Poruka: 902
23. siječnja 2011. u 17:24
torončević je napisao/la:
Super clanak.
A što se tice hokeja to nikad nece bit sport broj 1 kako sto vaterpolo isto nije.. Likovima svaka cast prodaju dobar proizvod jer bolje ic gledat negledljiv sport nego hnl debile koje primaju masnu lovu ili je uopce ne primaju a igraju priko volje...
A jos na stadionima kakve mi imamo i sa publikom(huliganima) koju(E) mi imamo jasno mi je zasto ljudi gledaju hokej...
Vidi cijeli citat


Naravno da hokej neće nikad bit sport broj 1 al daleko od toga da je to negledljiv sport.iako mnogi govore da EBEL nije atraktivna i kvalitetna liga opet je zanimljivije od HNL-a.A općenito mislim da je u hrv.sportu problem što sve više roditelja gura djecu u profitabilne sportove,možda čak i preko njihove volje,Prošlo je vrijeme kada se sport prakticirao zbog sporta samog i zabave
[uredio markec09 - 23. siječnja 2011. u 17:25]
  • Najnovije
  • Najčitanije