Ovo je fenomen koji zahtjeva puno jaču analizu od ovoga članka. Jednostavno jer je previše različitih faktora u interakciji . Pod umjetnim se uglavnom misli na instant uspjeh, kojeg nisu pratili stasavanje vlastitih supertalentiranih juniora, skautinga, trenera...Ta lova s kojom su kupljeni najbolji igrači je nastala na nekom drugom mjestu i branši i uložena je u već postojeći brand ili novoosnovani. Nisu ni Chelsea ni Man.City umjetni jer osvajaju, oni su samo primjer instant uspjeha. Da sutra netko kupi Nottingham Forrest ne bi ni oni bili umjetni u slučaju da osvoje Premiership već samo instant. "Umjetno" je termin koji se javlja kad se u priču uključi faktor navijača koje novoosnovani klubov tek moraju steć, to je proces koji nabrže ide s uspjesima. Da sutra Cedevita osvoji Euroligu, napunila bi dvoranu, sljedeće godine bi se našlo par ljudi koji će u kontinuitetu pljeskat i bodrit rođake, prijatelje ili samo sportaše na terenu, treće osvajanje naslova prvaka će se stvorit neka grupica koja će osnovat neku udrugu itd...Gledano s vremenskog pomaka od dva tri desetljeća, to je poprilično brz proces...
Nego, jako mi je drago da se dotaknuo javnog financiranja divova prošlog vremena...i tu bi se štošta moglo reći
Svejedno, Bernarde, bravo za članak. Sve paralele su gotovo savršeno povučene...
[uredio joy division - 23. svibnja 2012. u 10:20]