Komentari na tekst: Što je to, zapravo, "umjetni" klub?

123
...
111213
...
171819
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 04.07.2011.
Poruka: 4.341
23. svibnja 2012. u 13:42
dobar članak. ali da odgovorim kratko bernardu, kojeg volim čitati i koji je izvrstan sportski novinar. cedevita NIJE umjetan klub jer ima bogatog gazdu ili zato što plaća svoje igrače više nego što vrijedi cijela momčad splita....cedevita JE umjetan klub zato jer NEMA navijače! ljudi koji dolaze na utakmice cedevite su zaposlenici atlantic grupe i poneki zaljubljenik u košarku. ali ti zaljubljenici u košarku nisu navijači cedevite, nego ljudi koji dođu pogledati tekmu. to su ljudi kojima je potpuno svejedno hoće li cedevita izgubiti ili dobiti. a to NISU navijači. a klub bez navijača NIJE klub. eto.....samo iz tog jednog (ali najvažnijeg) razloga je cedevita još uvijek umjetni klub.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 22.03.2007.
Poruka: 4.540
23. svibnja 2012. u 13:43
Umjetan je nogomet od kada ga igraju truli bogatasi a gleda uglavnom sirotinja.

Kina postaje nogometna meka.... sta reci
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 04.07.2011.
Poruka: 4.341
23. svibnja 2012. u 13:55
kad budem na tribinama vidio ljude koji se živciraju zbog poraza cedevite (osim tedeskija i onog čelavog egotripera webera), onda ćemo moći reći da imaju navijače.
[uredio pleniglacial - 23. svibnja 2012. u 13:58]
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 04.07.2011.
Poruka: 4.341
23. svibnja 2012. u 13:56
signum_temporis je napisao/la:
Iako sam navijač/simpatizer Jugoplastike/Splita, Cedevita za mene nije umjetan klub iz nekoliko razloga:

1. Tedeschi je privatnik i svoj novac koji je zaradio na tržištu može ulagati kako god hoće
2. Cedevita je krenula sa kupovanjem igrača, ali nije isključila rad omladinske škole, i ove godine su juniorski prvaci Hrvatske što dovoljno govori o kakvom se projektu radi
3. Cedevita je dovela stručne ljude u klupski menadžment i sportski dio kluba
4. projekt je zamišljen kao marketinški, ali kasnije se razvio kao odlična sportska priča
5. projekt nije od danas do sutra, već klub raste iz godine u godinu
Vidi cijeli citat



3. ...'i sportski dio kluba' - e to sigurno nemaju stručne ljude, jer su mamić i zula 'trube', a ne stručnjaci.
bojangles
bojangles
Dokazano ovisan
Pristupio: 19.01.2005.
Poruka: 16.414
23. svibnja 2012. u 14:17
ajde da probamo ovako:

'PRIRODNI KLUB' je...najčešće postojeća sportska urduga građana određene tradicije,jasno definiranog identiteta (gradskog,kvartovskog,regionalnog ili nacionalnog),povijest i naravno rezultata te navijača.Nastao najčešće entuzijazmom pojedinaca sa jednom jedinom željom da se postigne sportski uspjeh.

a 'UMJETNI KLUB' je...friškoosnovana sportska udruga građana bez tradicije,bez povijesti,bez identiteta (gradskog  ili kvartovskog) i bez rezultata; nastaje najčešće željom (bogatog,dokonog i iskompleksiranog) pojedinca da proširi financijski efekt svoje osnovne djelatnosti ili u svrhu vlastitog PR.

Ako prihvatite gornje definicije,Cedevita jest definitivno i bez dvojbe umjetni klub,bez navodnih znakova.

No ja uopće nisam protiv tih umjetnih klubova jer mi se njihov koncept čini zdravijim i poželjnijim od svih Hajduka,Dinama i Cigona zajedno;a čiji mi se način funkcioniranja odavno gadi.Za razliku od Tedeschia,koji sa svojim novcem može i smije raditi što god hoće.

Utoliko ja ne bih uopće debatirao o 'umjetnim' i 'prirodnim' klubovima;već bih fokus rasprave stavio na izvore i načine financiranja sportskih udruga.
Because of a few songs wherein I spoke of their mystery-women have been exceptionally kind to my old age
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 08.10.2011.
Poruka: 110
23. svibnja 2012. u 14:20
zato je cibona super klub u kojoj godinama rade samo stručnjaci za pare nas građana grada zagreba. što se mene tiča ta cibona može sutra nestati neće mi biti žao...
javasluk
javasluk
Mali dioničar
Pristupio: 27.05.2010.
Poruka: 8.709
23. svibnja 2012. u 14:22
joy division je napisao/la:
Ovo je fenomen koji zahtjeva puno jaču analizu od ovoga članka. Jednostavno jer je previše različitih faktora u interakciji . Pod umjetnim se uglavnom misli na instant uspjeh, kojeg nisu pratili stasavanje vlastitih supertalentiranih juniora, skautinga, trenera...

Ta lova s kojom su kupljeni najbolji igrači je nastala na nekom drugom mjestu i branši i uložena je u već postojeći brand ili novoosnovani.
Nisu ni Chelsea ni Man.City umjetni jer osvajaju, oni su samo primjer instant uspjeha.

Da sutra netko kupi Nottingham Forrest ne bi ni oni bili umjetni u slučaju da osvoje Premiership već samo instant.
 
"Umjetno" je termin koji se javlja kad se u priču uključi faktor navijača koje novoosnovani klubov tek moraju steć, to je proces koji nabrže ide s uspjesima.
 
Da sutra Cedevita osvoji Euroligu, napunila bi dvoranu, sljedeće godine bi se našlo par ljudi koji će u kontinuitetu pljeskat  i bodrit rođake, prijatelje ili samo sportaše na terenu, treće osvajanje naslova prvaka će se stvorit neka grupica koja će osnovat neku udrugu itd...Gledano s vremenskog pomaka od dva tri desetljeća, to je poprilično brz proces...

Nego, jako mi je drago da se dotaknuo javnog financiranja divova prošlog vremena...i tu bi se štošta moglo reći 

Vidi cijeli citat


Bravo majstore!!!! Trefio si ga u sridu!!!!

Drugi put ćemo analizirati pojam instant uspjeh, i o tome se ima što za pisati ali sad nećemo jer bi otišli predaleko.

Čuj to što novac dođe iz "drugog sektora", mislim da je čak najmanje sporno i najmanje nemoralno u ovoj priči, premda bi najidealistički bilo da se klub financira isključivo sredstvima zarađenih od navijača  baš tog kluba, to bi u nekom imaginarnom slučaju bilo najpoštenije, naravno svi znamo da bi tako sve otišlo u kukuruz, ali moramo spomenuti osjećaj zakinutosti kad navijač jednog kluba svoje novce troši na proizvode koji su glavni akceleratori glavnog suparničkog kluba (znam da je nerješivo, ali ne znači da ne postoji i taj segment).

A stjecanje navijača, to je meni najskliskije, jer dok sve ide nekim svojim uhodanim tijekom nije problem, problem je kad se u tu svrhu (prikupljanja navijača) počinju primjenjivati nasilničke, beskrupulozne metode i manipilacije i zlouporabe medija i novinara, (tu i novinari mogu itekako debelo kumovati, npr. kod nas pridavenjem pozornisti likovima kao što je Stjepan Spaijić) ako se rezultatima ali i interesantnim igračima počne privlačiti pozornost, sve je OK, simaptije nastaju, ostaju, gube se, kao i eventualna  žal za likvidiranim klubom isto je normalna stvar. Sve dok je teren taj koji proizvodi simpatije ništa nije u opasnosti,  "rat" je proizveden kad se počne s plaćenim člancima koji neodražavaju objektivno stanje stvari. Tu treba reći da odlično plaćeni igrač koji igra nezainteresirano za klub koji ga plaća ne može se s takvima privući pozornost, na igraču se mora vidjeti žar za taj klub, nažalost svjedoci smo upravo te pojave gdje igrači (moraju) odlaziti i prihvačati destinacije u koje ne bi išli, ali novac diktira svoje.

Interesantno bi bilo provesti anketu među kadetitskim i juniorskim uzrastima gdje, u kojem klubu, u kojoj državi bi volili stvarati svoje karijere, barem onaj vrhunac karijere, pretpostavljam da bi više od 99% odgovora bilo po slavnim klubovima, manje slavni i no name brend klubovi s enormnom količinom novca ako bi bili kao treći izbor! Također je pitanje da li bi npr. najtraženiji igrač na tržištu prihvatio za isti iznos ponudu slavnog i manje slavnog kluba? ili bi po nekom pučkom shvaćanju u slavni otišao ipak za manji iznos?

A ono bez vlastitog skautinga, juniora, trenera.... taj segment mora postojati, to također itekako pridonosi ugledu kluba, ali očekivat da će se u vrh vrhova dogurat samo i isključivo (pre)forsiranjem tzv.domaćeg kadra, to je posao mađioničara!

Samo Cibalia!
vlacng
vlacng
Potencijal za velika djela
Pristupio: 04.03.2010.
Poruka: 3.580
23. svibnja 2012. u 14:35
Ne razumijete bit, bit nije umjetni klub, bit u cijeloj prici je sto oni kupuju navijace i to je ono sto drufi mrze, ljubav prema klubu se ne kupuje nego dobija zaslugama na terenu te zato cedevitu dok god ne prominjeni svoju koncepciju kupovanja navijaca mrziti vise nego partizana..
Za koga se jarca ja ovdje zivciram!!!
javasluk
javasluk
Mali dioničar
Pristupio: 27.05.2010.
Poruka: 8.709
23. svibnja 2012. u 14:38
fare96 je napisao/la:
Nema umjetnih klubova, samo ima umjetnih navijača :D
Vidi cijeli citat


Ima i jednog i drugog, samo to nisu krivi niti ti klubovi niti ti navijači već mnogobrojne manipulacije tj. prešutno toleriranje medijsko, često vrlo drskog manipuliranja!
Samo Cibalia!
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 13.12.2009.
Poruka: 214
23. svibnja 2012. u 14:43
Ovo nisam očekivao od Sportneta. Jedino što je točno je stavljanje Cibone u istu rečenicu sa Man Utd-om i Realom. A način kojim se služe u Cedeviti me podsjeća na Mamićev marketing u Dinamu, mada ne želim nikoga sa tim zlom uspoređivati. VLACNG je sve jasno objasnio. Bernarde, fulao si bit.
123
...
111213
...
171819