termin ''umjetni klub'' koristi se samo da bi se odbila svaka kritika klubova poput cedevite jer, eto, svi su klubovi umjetni i cedevita nije ništa umjetnija od ostalih. osim toga, i svi ''neumjetni'' klubovi plaćaju igrače pa je to sve isto, zar ne.
pa baš i nije. postoje klubovi koji su izraz popularnosti nekog sporta u jednom gradu u regiji i koji predstavljaju sposobnost tog grada i regije da odgoji vrhunske sportaše ali i da ih privuče sa strane. to su klubovi koji privuku i inspiriraju plemensku lojalnost koja daje momčadskim sportovima dodatnu draž bez koje bi sportska natjecanja bila puno manje zanimljiva.
postoje i klubovi koji su bili takvi ali ih je preuzeo neki dokoni milijarder i koji nakon toga ne predstavljaju sredinu iz koje su izrasli nego hir jednog megabogataša. to su slučajevi chelsea, man city.
a postoje i klubovi poput cedevite i red bulla čija je svrha postojanja reklamiranje istoimenih napitaka. naravno da takvi klubovi nikad neće privući plemensku lojalnost. emocionalno vezivanje uz uspješnost reklame za nečiji napitak nije posebno primamljiva ponuda. i nikakvi mogući uspjesi to neće bitno promijeniti.
takvi klubovi oduzimaju dosta draži iz praćenja sporta. koga ćeš zajebavat kad tvoj klub pobijedi cedevitu? navijače cedevite na poslu ili u školi?
[uredio pakovits - 26. svibnja 2012. u 11:45]