Komentari na tekst: Vettel: "Možda tri ili četiri promjene"

12
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 26.02.2011.
Poruka: 166
03. ožujka 2011. u 10:48
Cirkus...Postao je cilj oslabiti bolid, a ne poboljšati ga...Sve za neizvijesnost i profit!
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 17.09.2010.
Poruka: 361
03. ožujka 2011. u 15:19
o cem ti pricas? Bridgestone nije htio ostat, a Pirelli nije mogao razvit istu kvalitetu guma ko Bridgestone jer su poceli s razvojem prije 8 mjeseci, dok su ovi bili u sportu 15 godina. Al da, glavno da je za sve kriv profit...
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 26.02.2011.
Poruka: 166
03. ožujka 2011. u 18:11
Velika većina novih propisa, odredbi, pravila koji se vežu kroz Formulu 1 su čista zadovoljavanja profita, nakon dominacija pojedinaca FIA lukavim zavrzlamama onemogućava daljnju...Mnoštvo je primjera gdje se čini sve kako bi se zgrnula silna lova, bilo to otkazivanje kultnih utrka i trčanje za tržištom istoka punog love, mijenjanje pravila da bi se utjecalo na dominantne vozače, ova odluka koja smanjuje utjecaj vozača i čini da ekipe u boksu dolaze do izražaja.Jesi ti ljubitelj utrke ili mijenjanja guma?
Licenca je u privatnim rukama i utjecaj kapitalista je neupitan....
S Wikipedie:
"Kao najskuplji sport na svijetu, ekonomski utjecaj Formule je također značajan tako da se mogu primjetiti njena politička i financijska prevrtanja. Posljednjih godina je poznatija po glamuru.

Sam sport je reguliran od strane Međunarodne automobilističke federacije FIA i općenito je pod pokroviteljstvom Bernieja Ecclestonea kroz mnoštvo korporacijskih tijela."

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 16.01.2011.
Poruka: 323
03. ožujka 2011. u 19:50
Znam samo da Ferrariju odlasci u boks nisu jača strana, njihovi su mehaničari skloni zajebat stvari puno puta u sezoni,tako da njima ove gume sigurno neće dobro sjest
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 17.09.2010.
Poruka: 361
04. ožujka 2011. u 02:46
@tata - tu se radi o gumama samo, daleko od toga da to nije istina kaj si napisal, ali nema veze s ovom pricom o gumama
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 26.02.2011.
Poruka: 166
04. ožujka 2011. u 10:05
Na sam rad proizvođača utječu sugestije i želje šefova momčadi ali neizmjeran utjecaj zasigurno ima i jedan jedini najutjecajniji čovjek.Bio to prekasan odabir proizvođača, davno zaboravljena previranja između Michelina i Bridgestonea, prethodni rad i prestanak istog od strane Pirellia, povratak,rad na gumama i prije odluke itd. bile to promjene pravila, umjetne kiše i hrpa drugih gluposti....kao što je i napisano profit+glamour+maličikosnaočalama=F1 
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 17.09.2010.
Poruka: 361
04. ožujka 2011. u 10:41

Nit su zaboravljena nit je bilo previranja izmedju Michelina i Bridgstonea. Bilo je previranja izmedju Michelina i FIA-e i zato je Michelin napustio F1 te su zbog toga (tih previranja izmadju FIA-e i Michelina) uveli pravilo da gume smije dobaljati samo jedan dobavljac. I za to nije kriv mali ciko s naocalama neg jedan drugi dedica koji je bil na celu FIA-e u to vreme. Neki kazu da je to bilo zbog Ferrarija, al to su samo teorije zavjere.

A kaj se sugestija tice, pa naravno da utjecu, i vjerojatno vec sljedece sezone ce bit te gume izdrzljivije - mozda cak i prije kraja ove - al da ce dostignut razinu proslogodisnjih, vjerojatno nece.

[uredio skodarap - 04. ožujka 2011. u 10:43]
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 26.02.2011.
Poruka: 166
04. ožujka 2011. u 14:25
Naivno je reći da pojedinac ili interesne skupine ne utječu izravno na okolnosti u tom sportu (pa i u ovom slučaju). Što je bio povod sukobu? Zašto ne dopuštaju zdravu konkurenciju? Kome je u interesu kasno objaviti dobavljača? Kako sukobi između velikih kapitalista smiju utjecati na jedan sport? Naravno, patetično je očekivati da nema vanjskuh upliva, ali uporno ponavljam da je vanjski utjecaj, prvenstveno kapitalističih interesnih skupina ogroman i u dobroj mjeri presudan.Malo toga u ovoj priči je slučajno, a kako će izgledati pojedini segment natjecanja u sljedećoj sezoni ne možeš znati, jer naprosto je teško predvidjet tok "novotarija", tj. okolnosti koje će ih natjerati na promjene.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 17.09.2010.
Poruka: 361
05. ožujka 2011. u 13:41

Sluzbeni razlog za jednog dobavljaca je jednostavan - da imaju sve iste uvjete na stazi, al to je sluzbeno. Kaj se ostalog tice, nit me previse zanima nit se zamaram teorijama zavjere. A kaj se interesa tice, naravno da jih ima, pojavili su se kad su dozvolili sponzore na bolidima krajem 60-ih - dalje je samo evolucija toga, s tim da se od tog tzv sporta napravil uspjesan proizvod, dobro zastupljen u javnosti i komercialno zanimljiv, pa su ti interesi izrazeniji, al opet, tog ima u svim "uspjesnim" sportovima, odnosno velikim natjecanjima - od NBA, NHL, MLB, NFL, Lige Prvaka (kaj mislis zakej neke drzave imaju pravo na vise klubova?), olimpijade, Svjetskog/Europskog prvenstva u nogacu...

A to kaj se pravila mjenjaju svake godine, pa ni to ni nist novog, to se radilo i u 70-ima, al posto su bolidi trenutno znatno kompleksniji neg tada i ima vise tog kaj se moze regulirati ima vise promjena pravila. Uz naravno sve promjene vezane uz sigurnost (sto bolida, sto staza), koje su postale ucestalije i izrazenije (citaj: medijski naglasenije) nakon Sennine smrti.

A kaj se novotarija tice. Ak su velke ce se najaviti par godina unapred - kak su u 11. mjesecu vec najavili smanjenje motora na 1.4 za 2013. (mozda je 2012. u pitanju, nisam siguran), a dok za sitne stvari su tu momcadi da iznenade konkurenciju s malo drugacijim pristupom problemu (Brawn u 2009. na primjer je zadnji takav slucaj). Za mene je to sasvim sigurno pozitivna stvar, jer to napravi malo nereda pa se snage promjene na neko krace vrijeme (iako ce velike momcadi uvjek brze uhvatiti prikljucak nego male)...cisto da razbije monotoniju malo.

Iako si generalno u pravu da nije nista slucajno da se sve radi planski vise manje, nije to nista novo u F1, tak se radilo i prije Bernija i Moselya, samo kaj ta dvojca nisu imala srece jer su danas svi ti aspekti sporta javni (moze se o tome procitati u novinama/portalima/itd) kaj prije nije bio slucaj.

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 26.02.2011.
Poruka: 166
05. ožujka 2011. u 18:11
"Sluzbeni razlog za jednog dobavljaca je jednostavan - da imaju sve iste uvjete na stazi"
Po ovoj logici svi natjecatelji bi trebali imat isti bolid na raspolaganju ili npr. sa utvrđenim identičnim mogućnostima. Naravno, to je nemoguće, proizvođači razvijaju vlastitu tehnologiju, patentiraju ju te omogućuju značajnu prednost svojim vozačima, zašto bi onda imali iste gume kad su bolidi različiti? Različitom bolidu i vozaču odgovaraju različite gume. Ni u jednom sportu upliv nije ovako glomazan kao u F1. Da je ovaj ili bilo koji sport u potpunosti "javan" naivno je pomisliti, zakulisne igre odlučuje uvelike, mnoštvo je dokaza. Zašto Engleska ima više predstavnika u LP? Jer imaju više klubova nego itko drugi u Europi, lovu, uspjehe, tradiciju, navijače, infrastrukturu, pa čak i polažu pravo na "izum" te igre... Nisam aludirao na marketing, kompercijalizaciju i sl., već na izravan utjecaj na ishod, onih koji o tome ne bi smjeli odlučivati(to ponavljam već više puta!). Činjenica je to da se navedeni sport drastično mijenja i oblikuje, pretvara u show daleko od sporta. To su temeljne misli koje željeh prezentirati o onome što nazivaju "OKTANSKI CIRKUS".
Je li to ironija, slučajnost ili što?
12
  • Najnovije
  • Najčitanije