Ja sam isto primijetio to o cemu north-vz govori. Kupio sam za ovu sezonu dvije godisnje ulaznice i muku mucim s nalazenjem nekoga s kim bi isao, pa cesto idem sam ili curu "natjeram" da ide. Cak ni ljudi s kojima haklam ne pokazuju ni najmanje zanimanje za Cibonu. S druge strane neka znj hokejaska liga napuni dvoranu!? Razmisljao sam dosta o tome i zapravo je sve jasno i logicno.
Da bismo shvatili tu pojavu prvo se treba osloboditi nekih mitova. Prvo, Hrvati su izrazito nesportska nacija (iako se volimo hvaliti suprotnim). Malo ljudi se bavi sportom, ne postoji sportska kultura i opcenito sport malo koga zanima. Iznimka je jedino nogomet, ali i to vise po raznim selima i zaseocima nego u gradovima. Naime, probajte se malo provesti okolo po selima nedjeljom i vidjet cete da se u svakom selu odrzava nogometna utakmica (iako selo nema 11 muskaraca izmedu 15-40 godina) sa solidnosm posjetom, ali to nije sada tema pa necu dalje o tome.
Ove euforije oko Janice, Ivice, rukometa i sl. nemaju veze sa samim sportom vec s modom. Slicno je s Medvescakom. To nije sportski dogadaj u uzem smislu rijeci niti na njega dolazi sportska publika. Par mojih prijatelja koji su bili na Medvescaku nemaju nikakve veze s sportom niti su ikada pokazivali bilo kakav interes za pracenje sporta. Ljudi na Medvescak idu radi zabave, a ne nekog interesa za hokej (prije ovog boom-a za hokej su Hrvati znali samo preko sportskom kladenja, a sumnjam da i sada u Zg ima 1000 ljudi koju se razumiju u hokej, koji se bave hokejom i koje hokeja stvarno zanima). Da nema Medvescaka, vecina tih ljudi bi otisla u kino, na pice u Tklacu ili nesto sl., ili jednostavno ostala doma gledati neki od reality showova, a ne otisla na neki drugi sport.
Glavno pitanje koje se postavlja je kako je Medvescak uspio prodati, budmo iskreni, relativno nekvalitetan proizvod, dok Cibona koja ima vrhunski proizvod ga ne uspjeva prodati. S tim da Cibona ipak ima neku bazu ljudi koje zanima kosaraka (ne preveliku, ali ipak postoji), dok je Medvescak to sve uspio bez ikakve baze (ove price da je hokej je ovo zapravo "povratak" hokeja nemaju veze s nicim kao sto sam prije argumentirao). Odgovor je naravno vrlo jednostavan: marketing. Tu je velika krivica Cibonine uprave koja zivi 20 godina u proslosti. Danas ljudima treba sve lijepo zapakriati i servirati. Pogledajte samo stranicu Cibone. Ja intenzivno pratim Cibonu pa se nekad trebam potruditi saznati termin. Nisu tu krivi zagrebcani, kriva je Cibona sto ne znam vrhunski proizvod koji ima prodati. Ne mozes racunati da ce ljudi sami doci ako se ne reklamiras, ta vremena su prosla. Doci ce samo kosarkaski entuzijasti, ali takvih je jako malo. Treba privuci i ostale. Da Cibona odradi marketing na pola kvalitetno ko Medvescak, ne da bi Drazenov dom bio pun, vec Arena. Ipak kosarka ima i tradiciju kod nas, atraktivna, a igraju dva vrhunska natjecanja (zaboravljam da je i NLB vrlo dobra i kvalitetna liga). Medutim, badava sve to kada se ljudi iz Cibone ne zele prilagoditi vremenu u kojem zivimo i racunaju na novac iz javnih sredstava.