ITALIJANSKA LIGA NAJJACA NA SVIJETU

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 13.11.2003.
Poruka: 6.000
05. veljače 2004. u 14:10
OK Colchonero, ali prvi si poceo
(inace nije dvoboj, ali volim polemike ove vrste)

Torres novi Van Basten, kazes ti, odnosno mnogi strucnjaci. Mozda ce da bude, ali to jos uvek definitivno nije. Na pocetku odmah da se ogradim, mislim da su on i Roonie donekle razliciti tipovi napadaca, Roonie je pravi centarfor - razarac, odnosno to bi trebalo da postane za par sezona. Drugo, Torres je stariji. Trece, slazem se da je greska sto ne igra vise, ako je dobar Erricsonu ne vidim zasto ne bi bio Moyesu. Inace tih prica o novom Van Bastenu mi je preko glave, mislim da se u poslednjih desetak sezona svake godine pojavljivao po jedan - poslednji je, ako se ne varam, Zlatan Ibrahimovic iz Ajax-a. Cetvrto, cenu Roonie-a odredjuje trziste, a ne Abramovic (koliko znam, Rus nije ni zainteresovan za Roonie-a). Peto, slazem se da je ponekad nepotrebno grub, ali to je stvar temperamenta. Bice vremena da nauci neke cake i bude namazan kao Nistelroj ili Klajvert. Uopste uzev, nije mi jasno i dalje po kom kriterijumu ih uporedjujemo - golovima ili ceni. Dalje, Roonie je reprezentativac Engleske (spansku reprezentaciju nisam odavno gledao, pa nisam siguran da li je Torres debitovao). Dalje, uporedi koga Torres ima u timu iza sebe, a koga Roonie, odnosno njihove klubove, i to nesto govori.

Sto se veznih igraca tice, mislim da nisi u pravu kada kazes da Englezi nemaju talentovane igrace u vezi. Pobogu, jedan Joe Cole ima sve predispozicije da postane vrhunski plejmejker, a vec sad je reprezentativac i prvotimac "galaktickog'' Chelsea. Hargrivs je pre par sezona odlucio finale lige sampiona. Gerrard-a da ne pominjem. Moje misljenje je da onog ludog Smitha iz Leedsa guraju previse napred. Itd. Itd.

Ono sto takodje treba imati u vidu kada su ovakva poredjenja u pitanju jeste kako bi se snasao npr. Joaqin u Premier league, gde se, priznaces, igra ''ajde da kazem zustrija odbrana nego u Primeri, odnosno sta bi uradio bilo koji engleski napadac u, recimo, napadu Seville. I, kad smo vec kod toga, kako to da nisi pomenuo nijednog Spanca beka ili stopera?

Da zakljucim, svaka cast ovoj grupi spanskih igraca koju si naveo, niko ko prati fudbal ne moze da kaze bilo sta protiv njih. Nisi me, medjutim, ubedio da "Englezi skoro uopste nemaju talenata", odnosno da su Spanci generalno govoreci talentovaniji za fudbal. Talenat sam po sebi nista ne znaci (seti se samo stotina talenata i "talenata" koji su kovani u zvezde, a za koje posle par sezona niko vise nije cuo), i pred jednima i pred drugima stoji vreme dokazivanja, a jedino merilo, bar po meni, je teren. Kad se za par godina sretnu Engleska i Spanija na nekom prvenstvu, videcemo ko je u pravu.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 21.09.2002.
Poruka: 115
07. veljače 2004. u 03:23
Zanimljiva tema

Ne bih da komentarisem ko ima talentovanije mlade igrace Englezi ili Spanci jer je to stvar ukusa. Mene zanima fenomen da Spanci ciji su budzeti klubova daleko manji (sem Realovog) od Engleskih i Italijanskih postizu u evopskim takmicenjima daleko veci uspeh.

Ja sam dosta razmisljao i dosao sam do zakljucka da je razlog tome stil fudbala koji se igra u Spaniji. Da malo bolje objasnim ovo. Ja sam primetio da igraci koji igraju fenomenalno u Spanskim klubovima kada predju u druge lige potpuno podbace. Tako su Mendijeta Kovacevic i Milosevic u Italijanskoj ligi bili dobri a u Spanskoj su bili fenomenalni. Ja sam razmisljao zbog cega je to tako i dosao sam do zakljucka da je stil igre Spanaca takav da se vecina igraca moze prilagoditi takvoj igri dok u drugim ligama je to teze.

Isto tako vecina stranaca je iz Argentine i Brazila, tako da oni dolaze u zemlju koji jezik znaju tako da se lakse prilagodjavaju zivotu u Spaniji a zna se koliko je to vazno za bilo kakav uspeh. Znam da se u Brazilu prica Portugalski ali Spanski i Portugalski se mnogo razume, ovo ne pricam bezveze posto mi je cale iz Juzne Amerike.

Takodje Spanski klubovi imaju najbolji skauting igraca koji dolaze tj. imaju najmanje promasaja u odabiru mladih potencijalnih igraca u zemljama koje nemaju novca da zadrze te igrace.

Da napomenem da mi se pre najvise svidjala Italijanska liga sada nemam omiljenu ligu. U Italiji navijam za Inter i Lacio. U Spaniji za Sosijedad i Atletiko Madrid a u Engleskoj protiv Mancestera koga ne volim zato sto su najbogatiji i zato sto se toliko prica o njima i sto su ne pobedivi u Engleskoj a to ne volim. Navijam za Celzi.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 02.02.2004.
Poruka: 25
07. veljače 2004. u 13:18
Leon, dosta se slazem sa tobom, ali mozda bih voljeo jos i nesto dodati.

Potpuno se slazem sa tobom u vezi sa skautingom, takodje i sa sistemom igre i svim juznoamerikancima koji masivno dolaziju u spaniju svake godine. Ja mislim da je glavni razlog zasto se spanska liga tretira kao najbolja (po meni, naravno svako ima svoj ukus) je u tome sto imaju najjaci "srednji" razred klubova. U ita i eng najjaci i najbogatiji imaju ogromnu prednosc pred malima, a ovaj spanski srednji razred sa momcadima poput Celte, Seville, Betisa, Real Sociedada, Villarreala itd je barem po meni na visoj razini nego slicni timovi u ENG i ITA i posledicno to cini spanjolsku konkurencniju (ko je osvajao titulu prvaka mislim da nije pravo merilo). Sto se tice mladih, mislim da i u tome spanjolci prednjace izpred ostalih. Mladinski pogoni ili kako kazu spanjolci "cantere" imaju dugu tradiciju proizvodnje kvalitetnih igraca i velika prednost je u tome stu su najbolje cantere decentralizirane. Sevilla, Bilbao, mladinske skole Reala i Barcelone, u poslednje vrijeme Mallorca, Gijon imaju dugu tradicijo produkcije futbalera i osim madrida i barce ostali klubovi u glavnome i zavise na tim igracima.
Sto se financijski tice, vec nekoliko puta sam citao da zbog taksa spanjolski klubovi izrazavaju svoje budgete na manjoj bazi nego ostali. Bas u tome je i problem sa taksama u poslednje vreme jer spanjolska vlada trazi 2 miljardi eura. Spanjolci su sto se tice financa u malo boljim pozicijama sto se tice manipulacije jer ako vec znate zasad ni jedan spanjolski klub nije upisan na borzu papira.
  • Najnovije
  • Najčitanije