BERLIN - Nike je za promociju svojih novih dresova za Svjetsko prvenstvo izabrao Berlin, svjetsku nogometnu metropolu 2006. Na Olimpijskom stadionu, u domu berlinske Herthe, svjetski prvaci Brazilci igrat će svoju prvu utakmicu World Cupa, protiv Hrvatske 13. lipnja, a 9. srpnja na Olympiastadionu past će odluka o novome svjetskom prvaku.
Američki proizvođač sportske opreme na SP sponzorira osam reprezentacija i jučer je na istom mjestu okupio 8 njihovih megazvijezda. Hrvatsku je predstavljao naš najbolji igrač Dado Pršo, a uz njega su nove dresove svojih reprezentacija odjenuli Adriano (Brazil), Beasley (SAD), Figo (Portugal), Borgetti (Meksiko), Park (J. Koreja), Van Nistelrooy (Nizozemska) i Bresciano (Australija).
Ovome događaju nazočilo je čak 200 novinara, Nike ih je smjestio u hotel Marriott Courtyard, u kojem jednokrevetna soba stoji 119 eura. Sve je, naravno, išlo njemački precizno; od prijevoza s aerodroma, do hotela, te do Olimpijskog stadiona...
Nike je ovaj novi dres hrvatske reprezentacije (ukupno četvrti u njihovoj izvedbi) završio prošle jeseni. Šivan je u Portugalu, a naravno, u proizvodnju je krenuo tek kada su svoj blagoslov dali Vlatko Marković i Zorislav Srebrić. On je do jučer čuvan u strogoj tajnosti i osim čelnika Saveza vidio ga je samo Dado Pršo. Prvi put, dan poslije kvalifikacijske utakmice s Maltom, na sessionu u talijanskoj Monzi.
Dizajneri novoga hrvatskog dresa su Amerikanac, Englez i Škot, koji su još 2004. inspiraciju za njegov dizajn tražili šećući zagrebačkim ulicama, proučavajući povijest Hrvatske te njezinu sportsku tradiciju. Između ostaloga, sastali su se i s vođama BBB, koji su im dali određene sugestije...
Novi dres je u osnovi sličan svim prethodnima, na njemu dominiraju crvena i bijela šahovska polja, a razlika u odnosu na prethodni je da se između polja šahovnice provlači zlatni uzorak, a povećan je i grb HNS-a. Ta prva garnitura sastoji se još i od bijelih gaćica te plavih štucni, koje prvi put sa stražnje strane imaju izvezen hrvatski grb.
Druga garnitura je kompletno plava, ona jučer nije pokazana (nije ju vidio ni Pršo), a Nikeov marketing-menadžer Dalibor Fuštar uvjerava nas da se radi o vrhunskoj kreaciji, koja će izazvati uzdahe. Materijal od kojega je izrađen je tzv. Nike Sphere Dry, koji jamči da dres ostaje suh do 10 pretrčanih kilometara.
Prethodna verzija hrvatskog dresa, nastala uoči Eura 2004., u svijetu je prodana u više od 90.000 primjeraka, a najviše su je kupovali Britanci, čak više od Hrvata. Očekuje se da će ove godine ta brojka otići preko 100.000.
Promocija nove opreme Vatrenih u Zagrebu bit će održana sljedećeg tjedna, najvjerojatnije na Zagrebačkom velesajmu, a ona će se u prodaji naći od 1. travnja, po cijenama od 499 (original) i 199 kuna (replika).
Hrvatska nogometna reprezentacija debitirat će u novoj opremi u prijateljskoj utakmici s Argentinom 1. ožujka u Baselu.