VELIKI NOGOMETNI BIZNIS |
INA i MOL žele u regionalnu ligu |
|
Regionalna nogometna liga nije samo želja
klubova, ta je ideja zanimljiva i gospodarstvenicima. Dakako, što će
tržište biti veće, veće će biti i zanimanje. A liga bi se igrala u
minimalno tri, a maksimalno 13 država. Dakle, na tržištu i do 207,5
milijuna stanovnika!
Projekt za sponzore
Iako mnogo toga ovisi baš o broju sudionika, ukupni prihodi klubova mogli bi dosegnuti osam milijuna eura.
Regionalna liga dobra je ideja, ali na potezu su, da se krene dalje od
same ideje, klubovi. Zacijelo preko svojih udruga klubova, lige zemalja
koje bi igrale u tom natjecanju trebale bi osmisliti projekt. I onda
ga, gotova, ponuditi nekom kupcu ili kupcima, odnosno potencijalnim
sponzorima koji bi u ovoj regiji (koliko širokoj ovisi o klubovima)
pronašli svoj interes.
A onih koji bi svoj novac mogli uložiti ima. Naftna industrija povezala
je Hrvatsku i Mađarsku, MOL ima dio vlasništva Ine. I u obje te
kompanije ideji o ulaganju u regionalnu ligu nisu rekli ne. "MOL je
regionalna kompanija i sigurno da nas zanima takva nogometna liga.
Zanima nas, ali u načelu. Ni jednu ideju u startu nećemo odbiti.
Slažemo se da su zemlje u ovoj regiji premale da bi mogle imati jaku
ligu, i takva ideja ima podlogu. No, unaprijed, dok nemamo razrađene
planove, više od dobre volje ne možemo pokazati", kazao je
glasnogovornik te mađarske kompanije Denis Mohorović iz sjedišta MOL-a
u Budimpešti.
Poruka je jasna: netko treba napraviti projekt, iznijeti ga tvrtkama i
onda će uprava razmotriti ponudu. Bi li to bilo djelomično sponzorstvo,
ili generalno, pa bi se možda to natjecanje zvalo MOL-ova liga ili
nekako slično, zasad se ne zna. I u našoj naftnoj kompaniji razmišljaju
na sličan način. Prvo projekt, a onda treba vidjeti bi li Ina ušla u
ulaganje.
Naftaši mecene
"Nismo nezainteresirani, ali za konkretniji odgovor potreban je prvo
detaljan projekt. Ina je mecena mnogih dijelova našeg društva, tako i
sporta (Hrvatski olimpijski odbor, košarkaški, vaterpolski i rukometni
savez, glavni sponzor Hajduka, sponzor Dinama, Rijeke, Zagreba, brojih
automobilističkih utrka...). Čak, držimo da je pomaganje sportu naša
dužnost, koliko god tu vidjeli svoju promidžbu", veli glasnogovornik
Ine Bojan Vinek. Kako takav projekt ne bi bio jeftin, u Ini bi, kao i u
bilo kojoj zainteresiranoj kompaniji, tražili sve detalje. Konkretan i
precizan projekt u kojem bi se onda neka od tvrtki pronašla. No, tvrtke
zasad nisu na potezu.
"Sigurno je da Ina, a ni bilo tko drugi, ne bi rekao evo vam novac, a
vi napravite ligu. Prvi korak je ipak na nogometašima, koji trebaju
predstaviti detaljnu ideju, a onda će naša uprava ocijeniti je li to u
interesu Ine", objasnio je Vinek. Skandinavsku ligu pokrivaju sponzori
zrakoplovna kompanija SAS, hoteli Radisson, tri TV kuće, nekoliko
novinskih, te tvornica automobila Volvo.
Dakle regionalno jake kompanije, a takvih zacijelo ima i na ovim
prostorima. Samo je pitanje kvalitetnog proizvoda (lige). I ne mora to
biti jedan veliki sponzor kao što je to u regionalnoj košarkaškoj ligi
slučaj, nego njih nekoliko.