Sa Indexa:
[QUOTE]
SVJETSKO nogometno prvenstvo nesumnjivo je događaj koji će obilježiti cijelu sljedeću godinu. Od 9. lipnja do 9. srpnja bit će se teško otrgnuti sveopćoj nogometnoj euforiji, ali zabrinjava činjenica da Svjetsko prvenstvo postaje sve sličnije ušminkanim okupljanjima svjetskog jet-seta, a sve manje prazniku nogometa koji postoji samo zbog navijača.
Znate li koliko će ulaznica namijenjene navijačima za utakmice hrvatske reprezentacije Hrvatski nogometni savez dobiti od FIFA-e? Četiri posto kapaciteta stadiona na kojem se igra utakmica. Prevedeno u brojke - par tisuća. Gotovo ništa uzmu li se u obzir kapaciteti stadiona na kojima će se igrati utakmice SP-a.
No, zato će igrači, rodbina, prijatelji i službene osobe naše reprezentacije dobiti duplo toliko. Čak 25 posto ulaznica za svaku utakmicu odlazi sponzorima SP-a, među kojima su najjači Mastercard i Coca Cola. 51 posto ulaznica prodat će se navijačima sa svih strana svijeta po principu izvlačenja iz bubnja.
Što to znači iz navijačke perspektive? To znači da će većinu stadiona ispuniti ljudi koji s nogometom i navijanjem nemaju baš previše zajedničkog, a tek mali dio ulaznica pripast će vjernim navijačima reprezentacije, koji su ostavili grlo i dlanove na dalekim gostovanjima tijekom kvalifikacija.
Ogroman broj "sponzorskih" ulaznica znači da će stadione Njemačkoj popuniti raznorazni direktori, menadžeri i odvjetnici tvrtki-sponzora, ali i horde "sponzoruša" koje se u pravilu pojavljuju na mjestima gdje ima bogatih muškaraca i TV-kamera.
Jasno je da FIFA ne radi takve ustupke sponzorima iz dobrote, krovna svjetska nogometna organizacija zaradit će pravo bogatstvo od unosnih reklamnih ugovora, ali za FIFA-inu zaradu istinske ljubitelje nogometa i prave navijače nije baš previše briga. Njih samo zanima kako otići na utakmice svoje reprezentacije, a sljedeće godine bit će to itekako teško, za većinu čak nemoguće.
U vremenu potpune komercijalizacije vrhunskog nogometa, utakmice SP-a neće biti pučke zabave za mahom siromašne ljubitelje sporta, što su izvorno bile, nego sjajna prilika jet-setterima i "eliti", koji u pravilu ne znaju gotovo ništa o nogometu, ali zato koriste svaku priliku da pokažu svoj besprijekoran styling cijelom svijetu putem TV-kamerama.
Kako izgleda nogometna utakmica na kojoj se ogroman broj ulaznica podijeli sponzorima i "prijateljima", nižepotpisani se imao priliku uvjeriti u Maksimiru krajem kolovoza. Igrali su "T-Com Cro Team" (momčad najboljih igrača Prve HNL) i njemački Bayern, a negdje sredinom drugog poluvremena jedna se atraktivna plavokosa gospođica okrenula prema muškarcu u odijelu s kravatom koji je sjedio pokraj nje u loži i pitala ga: "Čekaj, ovo tu nije naša reprezentacija?"
I sad bi takvi ljudi na najvećoj svjetskoj smotri nogometa trebali biti "dvanaesti" igrač svoje reprezentacije, koji će ju frenetičnim navijanjem psihološki podići u teškim trenucima.
Što se tiče naše reprezentacije, možemo se samo nadati da će urođena snalažljivost pravih navijača Hrvatske ipak prevladati nepoštena FIFA-ina pravila, te da će hrvatska reprezentacija unatoč svemu imati bučnu podršku s tribina.
Neven Barković