Sportnet forum

Dobrodošli na najbolji hrvatski sportski forum!

Pravila korištenja

WRC

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 1.751
27. travnja 2021. u 17:29

Ljuke je napisao/la:

Hmm, hvala puno na svim informacijama i objasnjenjima, puno toga nisam niti znao. 

Ima li neke sanse da se Subaru vrati u rally? Stvarno sam volio tog konstruktora, bilo bi ih sjajno opet vidjeti u WRC-u.

Vidi cijeli citat


Subaru je pošao 2008. tijekom one ekonomske krize, a otad traju priče o njihovu povratku. Iako nisu bili jako uspješni u svojih 20-ak godina u WRC-u, ostavili su neizbrisiv trag, a plavo.žuta Impreza iz ranih 2000-ih je postala vjerojatno najprepoznatljiviji auto u povijesti.

Hoće li se vratiti? Teško, ali ne i nemoguće. Subaru još uvijek ima motosportsku sekciju koja nastupa na nekim manjim natjecanjima, a stare verzije WRC Impreze mogu se vidjeti na mnogim relijima. Međutim, za povratak u moderni WRC potrebno je jako puno novca za razvoj auta.

WRC dogodine prelazi na hibridnu seriju čiji se razvoj događa iza zatvorenih vrata, u najstrožoj tajnosti. Baš su danas procurile prve slike, a neslužbeno se govori da će troškovi za razvoj biti još veći nego dosad. Inače, sve tri trenutne momčadi potvrdile su da idu u razvoj hibrida pa ćemo ih i dalje gledat u kalendaru. Citroen je odustao još preklani, a što se novih konstruktora tiče, mislim da oni čekaju razvoj situacije kod ova tri proizvođača.

Ako se troškovi pokažu prihvatljivima, a rezultat dobar, onda možemo očekivati da će netko poput Subarua, Mitsubishija i drugih brendova sportskih automobila krenuti s razvojem i povratkom u WRC. Ako bude preskupo, a to nitko ne želi, onda ćemo izgubiti i postojeće proizvođače i bit će pitanje kako će WRC uopće izgledati u budućnosti.

Konkretno, spominjalo se da Subaru sudjeluje u razvoju hibridnog auta za Toyotu, s ciljem povratka u WRC, ali to su zasad čiste spekulacije. Ali gdje ima dima ima i vatre. Ovogodišnja sezona završava relijem u Japanu i možda to donese potreban vjetar u leđa da dobijemo još jednog japanskog proizvođača. Dogodine sigurno ne, ali u budućnosti nije nemoguće.

Sad smo u situaciji sa 8 do 12 WRC vozača po reliju i to je OK, iako bi bilo bolje da je koji više. Međutim, momčadski gledano to je samo Toyota vs Hyundai. M-sport je u fazi razvoja mladih vzača i razvoja novog auta, a navodno su najdalje odmakli u njegovu razvoju za sljedeću sezonu. Od 2017. do 2020. imali smo i pravu borbu među momčadima, imali smo tri različita prvaka zaredom, a prije toga i dominaciju VW-a prije nego su s povukli. Ali tako to ide u reliju, uvijek je to bio sport za samu kremu vozača, nikad to nije i neće bit kao u Formuli 1 da ima 10-ak momčadi. 

p.s. ako te još što zanima o WRC-u, slobodno pitaj, teško je pohvatat sve informacije i pravila na prvu nekom tko ne prati redovito poput mene. A trebat će znat sad kad smo WRC nacija 😎

 

markoli
markoli
Moderator
Pristupio: 08.08.2009.
Poruka: 17.158
28. travnja 2021. u 09:08

Blizunj, sad je idealan trenutak da opet počneš pisati osvrte na utrke na Sportnetu. Naravno ak' stigneš. 😀

 

Dobili smo i pohvale od strane šefa Hyundaija:

 

https://revijahak.hr/2021/04/27/natjecanje-koje-je-iznenadilo-sto-sef-hyundaija-misli-o-croatia-rallyju/

 

– Države poput Hrvatske dokazuju što se može učiniti s puno strasti. Mislim da Svjetsko prvenstvo zavrjeđuje ‘prava’ natjecanja. Vrijeme je da donesemo odluku o nekim starim natjecanjima koja ne zaslužuju više biti u kalendaru Svjetskog prvenstva.  Preferiram nove relije koje organiziraju ljudi sa strašću. Ono što smo vidjeli u Hrvatskoj je vrhunac. Takvo natjecanje zaslužuje biti u kalendaru WRC-a. OK, bio je ovo prvi put i mnogo toga je moglo biti bolje, ali brzinci i atmosfera nam jasno pokazuju da je ovo odličan reli.

"A winner is someone who recognizes his God-given talents, works his tail off to develop them into skills, and uses these skills to accomplish his goals." - Larry Bird
prekro
prekro
Mali dioničar
Pristupio: 14.01.2010.
Poruka: 5.575
28. travnja 2021. u 14:35

šteta što nema barem 5 ozbiljnih konstruktora u WRC...

 

sunce mu vidim, trenutno nema ni njemaca ni francuza u najvišoj kategoriji...tužno

 

Blizunj, zašto VW više nije na tom visokom nivou? ili Citroen? 

Ljuke
Ljuke
Potencijal za velika djela
Pristupio: 25.08.2011.
Poruka: 2.630
28. travnja 2021. u 16:54

Blizunj je napisao/la:

Subaru je pošao 2008. tijekom one ekonomske krize, a otad traju priče o njihovu povratku. Iako nisu bili jako uspješni u svojih 20-ak godina u WRC-u, ostavili su neizbrisiv trag, a plavo.žuta Impreza iz ranih 2000-ih je postala vjerojatno najprepoznatljiviji auto u povijesti.

Vidi cijeli citat


Pratio sam donekle rally kad sam bio mladji, ali nisam bas previse kuzio sve. Obozavao sam onaj Subaru Impreza dizajn polovicom 2000s...

Koliko sam uspio iskopati, Subaru se pripremao za povratak, ali su im onda svi planovi otisli u vjetar zbog prelaska na hibride te bismo ih mogli ocekivati kad se WRC prebaci na hibride. Planirali su se vratiti s ovakvim modelom. Dosta vuce na Ford...

 

 

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 1.751
28. travnja 2021. u 17:24

prekro je napisao/la:

šteta što nema barem 5 ozbiljnih konstruktora u WRC...

sunce mu vidim, trenutno nema ni njemaca ni francuza u najvišoj kategoriji...tužno

Blizunj, zašto VW više nije na tom visokom nivou? ili Citroen? 

Vidi cijeli citat


Šteta, ali kao što rekoh, tako je zadnjih 30ak godina, sport je postao preskup za većinu proizvođača, ali i za privatnike kojih je nekad bilo barem 5 po reliju, a danas ih toliko nema ni u cijeloj sezon. Kako stalno idu nove verzije auta, uvijek se netko priključuje i otpada, sada smo na 3 momčadi, ali nakon hibrida bi moglo biti više...ako se bude išlo na punu elektrifikaciju onda možda bude i još više.

Nijemačkog proizvođača nema, ali Hyundai ima svoje sjedište u Njemačkoj pa mogu donekle proći kao Nijemci... Inače, Toyota ima sjedište u Finskoj i Estoniji, jedino je M-sport u matičnoj Engleskoj. 

VW-a nema i jednostavnog razloga - afera dieselgate i ogromne financijske dubioze koje su skr uništile cijeli brend. Iako su dugo godina bili uvjerljivo najbolja momčad WRC-a, a Polo najbolje auto generacije (Ogier osvojio pet uzastopnih naslova u njemu) - sve je to bilo preskupo i momčad se radi štednje ugasila. Nastavili su razvoj R5 modela, preklani proizveli novi, ali nije se pokazao previše uspješnim. Vozi se i danas, pristupačan je i cijenom, ali sve je to slabo. Lani su potpuno ugasili motosportsku sekciju i otad ih više nema nigdje.

Citroen je dio PSA grupe i povukli su se preklani nakon što im je otišao najveći sponzor - UAE i Abu Dhabi. Nije to bio glavni razlog, govorilo se da idu u restrukturiranje motosportske sekcije pa su se prijavili s Peugeotom u WRX (rallycross - praktički reli na zatvorenoj stazi), ali i to se izjalovilo. Onda su prijetili FIA-i odlaskom ako se ne pređe na hibride, a onda kad se prešlo - svejedno su otišli. Očito im je to bio plan već dugo vremena, a kao razlog su naveli najveću glupost - to da na tržištu nema vozača koji im jamči borbu za vrh.

Naime, ostali su bez Ogiera koji je prešao u Toyotu, a Tanak je prešao u Hyundai. Nisu vjerovali Lappiju pa su radije sve ugasili. Glupost, naravno. Otad su i oni posvećeni razvoju R5 modela, tu puni ugovor ima Mads Ostberg koji vozi svaki reli i ide mu dosta dobro. Možda se i oni vrate ako se hibridi pokažu uspješnim, veći su izgledi nego s VW-om.

Inače, Citroen je najveću glupost učinio sa svojim C4 ili Xsarom s kojima je Loeb osvojio 9 uzastopnih naslova - nisu to iskoristili za razvoj brenda i nitko to danas ne smatra kultnim autom kao npr. Imprezu ili Lancer iz istog razdoblja

@markoli

možda i budem, ako nađem vremena, ali svakako ću pokušat ovdje na forumu popravit utrke sad kad se čini da nas je više.

@ljuke

tad je reli bio puno popularniji, ali i kompetitivniji. Samo je McRae imao više fanova od bilo kojeg vozača današnjice. Subaru je napravio čudo s tim modelom, a ovo novo su sve obične spekulacije. Oni i dalje proizvode sportske aute, ali velika je to razlika u odnosu na WRC. Službeno im je sportska sekcija sad usredotočena na ARA, američko reli prvenstvo, jer tamo pokušavaju progurat svoje modele. 

Ako bi se vratili u WRC, to bila teška romantika. I to još pod Solbergom koji konstantno daje izjave kako želi biti GM neke momčadi.

 

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 1.751
29. travnja 2021. u 18:59

https://dirtfish.com/rally/wrc/does-rally-croatia-have-a-wrc-future/

 

Misljenje o reliju jednog od najpoznatijih reli novinara na svijetu, Davida Evansa. Zanimljivi komentari od Saskina, govori o mogucih pola milijuna gledatelja dogodine, ako ne bude restrikcija, ali i o mozebitnoj promjeni itinerara.

FIA je zadovoljna, ali daleko je to od sigurnog mjesta u kalendaru. Morat cemo se boriti s Njemackom, VB, Argentinom, Meksikom, Cileom, Turskom  Australijom i Novim Zelandom koji su lani i ove godine ostali bez mjesta, ali sigurno ce htjeti natrag. A tu su i Estonija, Belgija i Grcka koji jos cekaju svoj nastup ove godine, ali su i dalje novajlije s nesigurnom buducnosti.

Ljuke
Ljuke
Potencijal za velika djela
Pristupio: 25.08.2011.
Poruka: 2.630
30. travnja 2021. u 11:50

Ja sam dobio dojam da je ponuda za organizaciju WRC CRO 1+2 godine vec na stolu, iako su uobicajene ponude 1+1+1 god., samo organizatori moraju smisliti kako pribaviti 1,5 milijuna eura.

 

prekro je napisao/la:

šteta što nema barem 5 ozbiljnih konstruktora u WRC...

 

sunce mu vidim, trenutno nema ni njemaca ni francuza u najvišoj kategoriji...tužno

 

Blizunj, zašto VW više nije na tom visokom nivou? ili Citroen? 

Vidi cijeli citat

Da bas steta sto nema vise konstruktora. Jos jedno 3-4 konstruktora plus negdje 20 top posada u WRC bi bas bila poslastica. Kad si blizu staze bas se osjeti razlika u voznji i brzini izmedju WRC posada i ostalih. WRC2 ovi top likovi su tu negdje isto, ovi ostali dosta sporiji.

 

 

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 1.751
30. travnja 2021. u 13:36

Kao sto sam rekao, tesko je ocekivat sigurno mjesto odmah nakon odrzanog reija. Jos ce trajat neizvjesnost, ali izgledi su nam dobri.

Dvadeset WRC redovnih vozaca nece bit nikad, nazalost. Cak i kad bi bilo toliko zainteresiranih proizvodjaca, a sumnjam da ima, troskovi su toliki da to cijelu stvar cini neisplativom. Za razvoj jednog vozila potrebni su milijuni i milijuni, a povrat je jako neizvjestan ako ne ispadne sve kako treba.

Kad bi auti bili jeftiniji onda bi bilo i vise zainteresiranih privatnika (vozaci ili momcadi koji sami kupuju auta od proizvodjaca) i tad bi mogli govoriti o 20ak WRC auta po reliju. Tako je npr. bilo 2000-ih, ali to su bili dosta jeftiniji i manje atraktivni auti od ovih danasnjih.

Tako da omjer ide - manji troskovi za razvoj = jeftiniji auti i vise momcadi i privatnika = vise auta po reliju = manja atraktivnost auta za publiku

veci troskovi za razvoj = skuplji auti i manje momcadi i privatnika = manje auta po reliju = veca atraktivnost auta za publiku

WRC je trenutacno u potonjem scenariju.

WRC se trudi probiti na druga vaneuropska trzista kako bi prosirili bazu, ali to ne ide bas lako. Reli publika je dosta uska nisa, eurocentricna te sport nije za svakoga, a i ne pomaze mu sto nije televizican sto je za novije generacije jako vazno. Imaju i oni svoje promotorske agencije, ali sport ne raste koliko bi trebao. Vidjet cemo hoce li hibridi to promijeniti.

A glede razlika uzivo, sve su to potpuno drukciji auti razlicitih klasa. Nista nije ni blizu WRC auta, R5 donekle, ali sve ispod izgleda ko kamilica. Ali sto vise posada, vise novca za WRC tako da je ovih nasih 70ak pravi bingo. U Australiji i drugim neeuropskim relijima zna ih bit 20-ak.

[uredio Blizunj - 30. travnja 2021. u 13:38]
Ljuke
Ljuke
Potencijal za velika djela
Pristupio: 25.08.2011.
Poruka: 2.630
Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 1.751
06. svibnja 2021. u 16:22

Klasicne medijsko pretjerivanje koje nam moze samo skoditi. Todt je poznat kao posvudusa koja svugdje ide i slicno se ponasa pa je puno vazniji komenrar onaj od Andrea Adama, GM-a Hyundaija. Njega se doduse po pitanju relija nista ne pita, ali poznat je po tome da nema dlake na jeziku i da govori sve sto misli. Da mu se reli nije svidio, sigurno bi ga odmah popljuvao. To sto ioak nije, puno je vaznije od ulickanog stava jednog Jeana Todta. Sto iskreno misli, to stvarno ne znamo.