prekro je napisao/la:
šteta što nema barem 5 ozbiljnih konstruktora u WRC...
sunce mu vidim, trenutno nema ni njemaca ni francuza u najvišoj kategoriji...tužno
Blizunj, zašto VW više nije na tom visokom nivou? ili Citroen?
Vidi cijeli citat
Šteta, ali kao što rekoh, tako je zadnjih 30ak godina, sport je postao preskup za većinu proizvođača, ali i za privatnike kojih je nekad bilo barem 5 po reliju, a danas ih toliko nema ni u cijeloj sezon. Kako stalno idu nove verzije auta, uvijek se netko priključuje i otpada, sada smo na 3 momčadi, ali nakon hibrida bi moglo biti više...ako se bude išlo na punu elektrifikaciju onda možda bude i još više.
Nijemačkog proizvođača nema, ali Hyundai ima svoje sjedište u Njemačkoj pa mogu donekle proći kao Nijemci... Inače, Toyota ima sjedište u Finskoj i Estoniji, jedino je M-sport u matičnoj Engleskoj.
VW-a nema i jednostavnog razloga - afera dieselgate i ogromne financijske dubioze koje su skr uništile cijeli brend. Iako su dugo godina bili uvjerljivo najbolja momčad WRC-a, a Polo najbolje auto generacije (Ogier osvojio pet uzastopnih naslova u njemu) - sve je to bilo preskupo i momčad se radi štednje ugasila. Nastavili su razvoj R5 modela, preklani proizveli novi, ali nije se pokazao previše uspješnim. Vozi se i danas, pristupačan je i cijenom, ali sve je to slabo. Lani su potpuno ugasili motosportsku sekciju i otad ih više nema nigdje.
Citroen je dio PSA grupe i povukli su se preklani nakon što im je otišao najveći sponzor - UAE i Abu Dhabi. Nije to bio glavni razlog, govorilo se da idu u restrukturiranje motosportske sekcije pa su se prijavili s Peugeotom u WRX (rallycross - praktički reli na zatvorenoj stazi), ali i to se izjalovilo. Onda su prijetili FIA-i odlaskom ako se ne pređe na hibride, a onda kad se prešlo - svejedno su otišli. Očito im je to bio plan već dugo vremena, a kao razlog su naveli najveću glupost - to da na tržištu nema vozača koji im jamči borbu za vrh.
Naime, ostali su bez Ogiera koji je prešao u Toyotu, a Tanak je prešao u Hyundai. Nisu vjerovali Lappiju pa su radije sve ugasili. Glupost, naravno. Otad su i oni posvećeni razvoju R5 modela, tu puni ugovor ima Mads Ostberg koji vozi svaki reli i ide mu dosta dobro. Možda se i oni vrate ako se hibridi pokažu uspješnim, veći su izgledi nego s VW-om.
Inače, Citroen je najveću glupost učinio sa svojim C4 ili Xsarom s kojima je Loeb osvojio 9 uzastopnih naslova - nisu to iskoristili za razvoj brenda i nitko to danas ne smatra kultnim autom kao npr. Imprezu ili Lancer iz istog razdoblja
@markoli
možda i budem, ako nađem vremena, ali svakako ću pokušat ovdje na forumu popravit utrke sad kad se čini da nas je više.
@ljuke
tad je reli bio puno popularniji, ali i kompetitivniji. Samo je McRae imao više fanova od bilo kojeg vozača današnjice. Subaru je napravio čudo s tim modelom, a ovo novo su sve obične spekulacije. Oni i dalje proizvode sportske aute, ali velika je to razlika u odnosu na WRC. Službeno im je sportska sekcija sad usredotočena na ARA, američko reli prvenstvo, jer tamo pokušavaju progurat svoje modele.
Ako bi se vratili u WRC, to bila teška romantika. I to još pod Solbergom koji konstantno daje izjave kako želi biti GM neke momčadi.