Monte Carlo je ove godine bio nešto duži nego inače, i po običaju, bilo je tu svega. Očekivano, Ogier je od samog početka u četvrtak navečer (jedan od rijetkih relija koji počinje u četvrtak i koji ima noćni brzinac) preuzeo prednost i zadržao je do samog kraja. Ni u jednom trenu nije dolazila u pitanje. Ovo je ipak njegov teren, s ovom, devetom pobjedom na MC ponovno je prestigao Loeba na ljestvici najboljih. Iako je part time vozač, majstor ostaje majstor, ponovno ga gledamo u Meksiku.
Najbolji od ostalih bio je, naravno, Rovanpera. Branitelj naslova odradio odličan reli, imao sreće u petak s jednim over steerom, ali s osvojenim power stageom, pokazao je da je i dalje glavni kandidat za naslov.
Neuville je bio najbolji od ne Toyota na trećem mjestu i izvukao je maksimum iz Hyundaija koji jako kaska za Japancima. Evans solidan četvrti, bilo je tu grešaka, ali njemu je najvažnije da osvaja bodove i bude u vrhu nakon katakizmične prošle sezone. Isto vrijedi i za petog Tanaka, koji se uz to još mora i priviknuti na novi auto, Pumu.
Katsuta standardno prosječan, neće pogriješit, ali neće ni napravit neki jači push prema vrhu. Sordo i Lappi su se jako mučili s Hyundaijem, taj auto kao da je proklet za sve koji se ne prezivaju Neuville. Doduše, Sordo nikad nije bio ljubitelj Montea i ne znam zašto ga je uopće vozio.
Jedini WRC auto koji nije završio reli bio je mladi Loubet, druga Puma. Imao je velikih problema od samog početka, ustrajao je i ustrajao, ali je na kraju čak dvaput ispao. Loš početak, ali M sport može živjeti s tim, oni ionako odgajaju i stvaraju vozače.
Što je prvi reli sezone pokazao?
Prije svega - strah. Strah da nas čeka još jedna nezanimljiva sezona Toyotine i Kalline dominacije. Imaju najbolji auto, mali je nestvarno pouzdan i brz za svoje godine, a konkurencija dosta slaba i nekonzistentna. Skoro da mi fali Ogier, da bude bar malo zanimljivo.
Naravno, moguće da smo svi u krivu i da bude zanimljivo, ali Kalli je asfalt najlošija podloga, na šljunku može bit samo bolji. Rekao bih da je koeficijent na njegov naslov nekih 1.40, a za Toyotu možda i 1.20.
Sad nas čeka Švedska, već drugu godinu na novoj lokaciji, daleko na sjeveru gdje sigurno ima snijega. Tamo može bit svega, dosta su specifični uvjeti, ali Kalle je bez sumnje najveći favorit, iako bi mogao imat problema zbog loše startne pozicije jer Ogiera neće bit.
Od ostalih, svi su tu, treći Hyundai umjeto Sorda vozi Breen, a tu je ipak i četvrta Toyota, mjesto plaća Talijan Bertelli.
Ako koga zanimaju sažeci, svakako preporučam DirtFish i RedBull rally na youtubeu, službeni WRC kanal je smeće, već godinama ne znaju kako prodat svoj proizvod, sreća da postoje druge opcije za praćenje.