Sportnet forum

Dobrodošli na najbolji hrvatski sportski forum!

Pravila korištenja

WRC

123
...
969798
markoli
markoli
Moderator
Pristupio: 08.08.2009.
Poruka: 17.155
03. siječnja 2023. u 10:27

Jučer je u nesreći na motornim sanjkama poginuo Ken Block. Počivao u miru. 😥

"A winner is someone who recognizes his God-given talents, works his tail off to develop them into skills, and uses these skills to accomplish his goals." - Larry Bird
Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 1.744
18. siječnja 2023. u 21:30

Sutra počinje nova sezona, pretpostavljam da malo tko ovdje prati, sve dok na raspored ne dođe Hrvatska. Ukratko, čeka nas, naravno, Monte Carlo, bit će to kao i uvijek veliko odmjeravanje snaga, i to u najsloženijim uvjetima.

Druga sezona hibrida, s nešto manje nepoznanica nego prije, ali nažalost, s nikad manje posada. FIA-in cilj da nova tehnologija bude jeftinija i tako privuče nove momčadi, neslavno je propao. Hibridi su još i skuplji nego prijašnja generacija auta, i veća je vjerojatnost da netko od postojećih otpadne, nego da uleti netko novi. 

Dakle, tu su branitelj naslova Toyota s braniteljem naslova Rovanperom. Uz njega je tu i Evans i od ove godine s punim programom Katsuta. Neke relije odvest će i Ogier, još se ne zna koje, osim naravno Monte Carla, to je njegov teren i naravno da je favorit za pobjedu, pogotovo zbog odlične startne pozicije.

Hyundai se riješio Tanaka, i sad je opet Neuville neupitni broj jedan. Uz njega je tu i Lappi koji se nakon dosta lutanja konačno vraća s punim programom u WRC, ali ovaj put u novoj momčadi. Treći auto dijele tradicionalno Sordo i Breen koji je povratnik nakon neuspješne pune sezone s M-sportom gdje se nije iskazao kao njihov prvi vozač.

M sport je vratio Tanaka koji sa svojom prvom momčadi juriša novi naslov i iskupljenje nakon dvije katastrofalne sezone u Hyundaiju. Uz njega je tu pomalo i iznenađujuće mladi Francuz Loubet, koji vozi puni program. U WRC2 vraćeni su mladi Formaux i Greensmith, koji se nisu iskazali, blago rečeno. Treći auto neće imat, tek će nekad uletjet Loeb, ne zna se kad. Monte Carlo će vozit i stari Serderidis, ali on je amater i plaća mjesto.

Dakle, malo posada, ali trebalo bi bit dosta uzbudljivo. Momčadi su iskusnije s hibridima nego prije, svaka ima vrhunskog vozača sposobnog za pobjedu na svakom reliju, a tu su i novi, neki i stari, reliji.

Vraća se Meksiko, ugurao se iza Švedske i prije Hrvatske. Na jesen se vraća i Čile, koji se vozio samo jednu, onu pred covid sezonu. Osim njih, tu je na jesen i potpuno novi reli, po prvi put u čak tri zemlje, a zvat će se Srednjoeuropski. Vozit će se u Austriji, Njemačkoj i Češkoj, na asfaltu. Dobra prilika za naše hardcore fanove da potegnu i tamo.

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 1.744
25. siječnja 2023. u 17:30

Monte Carlo je ove godine bio nešto duži nego inače, i po običaju, bilo je tu svega. Očekivano, Ogier je od samog početka u četvrtak navečer (jedan od rijetkih relija koji počinje u četvrtak i koji ima noćni brzinac) preuzeo prednost i zadržao je do samog kraja. Ni u jednom trenu nije dolazila u pitanje. Ovo je ipak njegov teren, s ovom, devetom pobjedom na MC ponovno je prestigao Loeba na ljestvici najboljih. Iako je part time vozač, majstor ostaje majstor, ponovno ga gledamo u Meksiku.

Najbolji od ostalih bio je, naravno, Rovanpera. Branitelj naslova odradio odličan reli, imao sreće u petak s jednim over steerom, ali s osvojenim power stageom, pokazao je da je i dalje glavni kandidat za naslov. 

Neuville je bio najbolji od ne Toyota na trećem mjestu i izvukao je maksimum iz Hyundaija koji jako kaska za Japancima. Evans solidan četvrti, bilo je tu grešaka, ali njemu je najvažnije da osvaja bodove i bude u vrhu nakon katakizmične prošle sezone. Isto vrijedi i za petog Tanaka, koji se uz to još mora i priviknuti na novi auto, Pumu.

Katsuta standardno prosječan, neće pogriješit, ali neće ni napravit neki jači push prema vrhu. Sordo i Lappi su se jako mučili s Hyundaijem, taj auto kao da je proklet za sve koji se ne prezivaju Neuville. Doduše, Sordo nikad nije bio ljubitelj Montea i ne znam zašto ga je uopće vozio.

Jedini WRC auto koji nije završio reli bio je mladi Loubet, druga Puma. Imao je velikih problema od samog početka, ustrajao je i ustrajao, ali je na kraju čak dvaput ispao. Loš početak, ali M sport može živjeti s tim, oni ionako odgajaju i stvaraju vozače.

Što je prvi reli sezone pokazao?

Prije svega - strah. Strah da nas čeka još jedna nezanimljiva sezona Toyotine i Kalline dominacije. Imaju najbolji auto, mali je nestvarno pouzdan i brz za svoje godine, a konkurencija dosta slaba i nekonzistentna. Skoro da mi fali Ogier, da bude bar malo zanimljivo.

Naravno, moguće da smo svi u krivu i da bude zanimljivo, ali Kalli je asfalt najlošija podloga, na šljunku može bit samo bolji. Rekao bih da je koeficijent na njegov naslov nekih 1.40, a za Toyotu možda i 1.20.

Sad nas čeka Švedska, već drugu godinu na novoj lokaciji, daleko na sjeveru gdje sigurno ima snijega. Tamo može bit svega, dosta su specifični uvjeti, ali Kalle je bez sumnje najveći favorit, iako bi mogao imat problema zbog loše startne pozicije jer Ogiera neće bit.

Od ostalih, svi su tu, treći Hyundai umjeto Sorda vozi Breen, a tu je ipak i četvrta Toyota, mjesto plaća Talijan Bertelli.

Ako koga zanimaju sažeci, svakako preporučam DirtFish i RedBull rally na youtubeu, službeni WRC kanal je smeće, već godinama ne znaju kako prodat svoj proizvod, sreća da postoje druge opcije za praćenje.

Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 1.744
13. veljače 2023. u 13:19

Uff, koji reli u Švedskoj. Svi strahovi da će sezona bit dosadna i predvidljiva pali su u vodu na snijegu i ledu Skandinavije. Toyota potpuno podbacila, u vrhu imamo nove ljude, prvenstvo potpuno otvoreno. Rovnpera kao starter nije imao šanse na početku relija, što su odmah iskoristili ostali koji su napravili prednost. Na vrhu se potpuno neočekivano našao Breen, a slijedili su ga Tanak i Lappi.

Uz dosta izmjena u poretku, uz veću grešku Lappija, u zadnji dan s prednosti je ušao Tanak, uz borbu Breena i Neuvillea za drugo mjesto. I na koncu drama u powerstageu, ono što najviše volimo. Tanak lagano došao do cilja, ali borba je bila iza njega. Breen je kao treći vozač Hyundaija trebao ostati iza kolege Neuvillea u poretku, ali istovremeno je morao paziti i na Rovanperu koji mu je dahtao za vratom. Ali Neuville radi manju grešku i Breen ga prestiže pa plan pada u vodu.

To bi se moglo ispravit kasnom prijavom Breena a cilju, što se kažnjava s deset sekundi, ali onda bi ostao i iza Rovanpere što nikako ne bi bilo prihvatljivo. Tako imamo ovaj ludi poredak u vrhu.

Što je Švedska pokazala? Tanak je tu, u tek drugom reliju u Pumi, kad mu auto još nije potpuno prilagođen, on pobjeđuje, i to prilično uvjerljivo. Dakle, sposoban je za borbu za naslov, ima to još u sebi nakon dvije razočaravajuće sezone u Hyundaiju. Hyundai je pokazao da napreduje i da imaju odličnu vozačku posadu, sva trojica su bila odlična. Velik je to pritisak na dosad neprikosnovenu Toyotu koja je podbacila. Rovanpera na kraju izvukao maksimum s 4. mjestom, ali Evans je bio loš, opet. Katsuta previše grešaka. Mogli bi imat uzbudljivu borbu i za momčadski naslov.

Vozačka ljestvica pokazuje veliku izjednačenost.

Sad prije Hrvatske imamo povratnika - Meksiko. Reli se vozi u planinama oko Guanajuata, na šljunku naravno, a najspecifičniji je po visini koja utječe na rad i pregrijavanje motora. Bit će to specifičan test za nove hibride i bit će zanimljivo vidjeti tko će se najbolje snaći. Naravno, veliku ulogu igrat će i startni poredak, kao i uvijek na šljunku, a to je prilika za ljude iz drugog plana da izdominiraju.

Uz probuđenu nadu u uzbudljivu sezonu, nestrpljivo se čeka nastavak sezone 🤗

[uredio Blizunj - 13. veljače 2023. u 13:20]
Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 1.744
13. travnja 2023. u 14:52

Majko mila, poginuo je Craig Breen. Neopisiva tragedija za svijet relija, uzas nad uzasima. Jos nije sluzbeno, ali izgleda da je ipak on.

markoli
markoli
Moderator
Pristupio: 08.08.2009.
Poruka: 17.155
13. travnja 2023. u 17:03

Bože moj, čitam i ne vjerujem. 😥

"A winner is someone who recognizes his God-given talents, works his tail off to develop them into skills, and uses these skills to accomplish his goals." - Larry Bird
Stinger23
Stinger23
Mali dioničar
Pristupio: 09.11.2011.
Poruka: 5.910
13. travnja 2023. u 17:57

Blizunj je napisao/la:

Majko mila, poginuo je Craig Breen. Neopisiva tragedija za svijet relija, uzas nad uzasima. Jos nije sluzbeno, ali izgleda da je ipak on.

Vidi cijeli citat

bo te, nemoš vjerovat... i još ko za klinac kod nas...

"If you can't support us when we draw or lose, don't support us when we win" - Bill Shankly"That Philadelphia team sucked, and he (Allen Iverson) took them to a championship" - Chris Webber
Blizunj
Blizunj
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.04.2010.
Poruka: 1.744
13. travnja 2023. u 18:54

Po prvim navodima, izgleda da je ovo vrsta nesreće koja se doslovno može dogodit bilo gdje. Sklizak kolnik, izgubljen nadzor i ta prokleta ograda/stup koja te pogodi na najgore mjesto. Testiranja i služe tome da se auto dovede do krajnjih granica u određenim uvjetima, ali sigurnost je takva da su ovakvi slučajevi doslovno statistička pogreška. To tragediju čini tim većom. 

Breen je bio nevjerojatno pozitivan lik, uvijek nasmijan i raspoložen, rijedak dašak svježine u inače krut, nervozan i hladan svijet reli vozača. U tako maloj zajednici kao što je ova u vrhunskom WRC-u, gubitak je apsolutno nenadoknadiv. Ako išta, umro je radeći ono što je najviše volio jer je bio jedan od rijetkih vrhunskih vozača koji je redovito nastupao i na manjim relijima i u nižim kategorijama, uključujući one irske nacionalne i prošlotjedni u Portugalu kad je imao tešku nesreću.

Općenito je bio jako brz i nagao, to ga je i koštalo boljih rezultata, a donijelo mu je i mnoštvo težih nesreća. Jednostavno, bogovi relija ponekad ti okrenu leđa. A kad smo kod toga, prije 11 godina Breen je imao tešku nesreću na jednom manjem reliju na Siciliji kad mu je na jednak način poginuo i suvozač Jaffa Martins. Sad su bile obrnute uloge.

Posljednji smrtni slučaj nekog od psada WRC-a bio je 2005. u Walesu kad je poginuo suvozač Estonca Marka Martina, Michael Park (2006. poginuo i jedan juniorski vozač, ali  nevezano uz sam reli). Poslije toga je poginuo jedan gledatelj u Monte Carlu, ali ne od izravnih posljedica udara aut (pao niz stijenu).

Kasne 80-e su bile najfatalnije, tad je ginulo dosta ljudi, a najpoznatija je svakako pogibija Henrija Toivonena i suvozača na Korzici. Tad je došlo do velikih promjena u sigurnosnim aspektima, a posljednji vozač prije ovog koji je poginuo bio je Portugalac Mendes 1989. Breen je 20. smrtni slučaj u povijesti WRC-a, i jedini koji se dogodio za vrijeme testiranja. Uz Toivonena, definitivno najveći vozač stradao u nesreći.

Sad, što će bit s ostatkom relija, teško je reć. Sumnjam da će išta bit odgođeno, ali svakako to neće biti to. Prevelik je šok i gubitak u pitanju.

crooy3
crooy3
Željan dokazivanja
Pristupio: 23.04.2018.
Poruka: 402
13. travnja 2023. u 20:39

Užasne vijesti. Zadnje dvije godine sam postao veliki fan WRC-a, a Craig Breen je lik kojeg ne možeš ne voljeti. Praćenje tog sporta više neće biti isto.

Zna li se nešto više o tome kako se dogodila nesreća? Vidio jesam neke napise da je prednjim lijevim krajem automobila udario u drveni stup, ali to je sve. Nevjerojatno mi je da je nesreća bila kobna za Craiga, a da suvozač nema nikakve teže posljedice

markoli
markoli
Moderator
Pristupio: 08.08.2009.
Poruka: 17.155
14. travnja 2023. u 08:59

Jako me zanima uzrok smrti, jer ta ograda ne izgleda pretjerano opasno.

"A winner is someone who recognizes his God-given talents, works his tail off to develop them into skills, and uses these skills to accomplish his goals." - Larry Bird
123
...
969798