Unaprijed isprike na dužem postu...ali jednostavno nije išlo kraće:)
Evo računice za jednu ekipu mlađih dobnih skupina, i to neću uzeti prvu kadetsku koja je skupa sama po sebi...
Dvorane za trening = 4 x tjedno po 1 sat uz cijenu sata od 80,00 kn = 320,00 kn tjedno, odnosno 1.280,00 kn mjesečno, odnosno 12.800,00 kn godišnje (uračunato 10 mjeseci)
Dvorane za utakmice = uzeo sam 8 domaćinstva turnirski sistem cijele godine = 4 sata po turniru, odnosno 320,00 kn po turniru, odnosno 2.560,00 kn godišnje
Trener = minimalno 2.000,00 kn mjesečno (ako je uredno prijavljen znači da je trošak skoro pa duplo veći, ali uzmimo da nije prijavljen), odnosno za godinu dana (sezonu) 20.000,00 kn
Kotizacija za natjecanje + licenciranje i registracija igrača = paušalno odredim 2.000,00 kn
Suci i nadzornici za vrijeme domaćih turnira = prva tekma više košta od ostalih, uzmimo da koštaju 4 tekme ukupno 290,00 kn po osobi, odnosno 870,00 kn po domaćinstvu x 8 turnira godišnje = 6.960,00 kn
Putovanja na turnire = da putuješ godišnje 8 puta, svaki puta samo za 500,00 kn ukupno ispadne 4.000,00 kn
Odlazak na završnicu ako se osigura = 20.000,00 kn
Odlazak trenera na seminar = 2.000,00 kn
Rekviziti = lopte, smole, čunjevi i sl. = uzmemo samo 3.000,00 kn
Ako trener ima pomoćnika = uzmemo samo 700,00 kn mjesečno da dobija za to pa ispadne 7.000,00 kn mjesečno
Liječnički pregledi = 20 djece x prosječno 100 kn = 2.000,00 kn
Trener vratara = 2 golmana iz generacije u ukupnom trošku treneru s plaćom od 2.000,00 kn mjesečno, odnosno 20.000,00 kuna godišnje (bez da je prijavljen) sujeluju sigurno s 200,00 kn mjesečno barem pa ispadne 2.000,00 kn godišnje
Dvorana za treninge golmana, eventualno bazeni, atletska staza, treninzi za vrijeme pauze između sezona i sl. = paušalno procijenjujem na još samo 3.000,00 kn
Dresovi = uzmimo najjeftinije dresove, cca. 3.000,00 kn s tiskom
Trenirke = uzmimo najjeeftinije trenirke, cca. 5.000,00 kn s tiskom
Ukupno se može doći i preko iznosa od 95.000,00 kn
I sada uzmeš da u toj ekipi ima 20 članova, od čega ih 2 ni ne mogu plaćati članarinu jer su ugroženog socijalnog statusa recimo, ili naplata kasni po nekoliko mjeseci i sl.... no da sve naplatiš od svih ispadne 40.000,00 kn godišnje.....
Ma da hoćeš i samo osnovno jer je u većini klubova da roditelji sudjeluju još i u odlasku na završnicu, kupnji opreme, liječničkim, putovanjima i sl. jer nema šanse doći drukčije na pozitivu ispadne ti sigurno:
Dvorane trening i domaće tekme, treneri, kotizacije, suci, seminar = 48.320,00 kn..... i to ti jedva pokrivaju svaki mjesec naplaćenih barem 24 članarine po 200,00 kn....
Druga stvar je ta da je sasvim normalno da se u najmlađim kategorijama radi na masovnosti prije bilo kakvih selekcija (dal od strane trenera, dal se radi o odustajanjima nebitno) i da se jedan veliki pogon, kao što to Bjelovar i je, financira piramidalno (u jednoj generaciji se ne pokrivaju ni osnovni troškovi, u drugoj se pokriva više i to se onda jedno s drugim anluira).
Treća stvar je da je prema podnesenom izvješću od strane uprave RK Bjelovar za 2017. godinu (za 2018. godinu još nema javno objavljenog izvješća) prijavio 1.520.000,00 kn prihoda (gdje sigurno ide gore još 200.000,00 kn - što se okrenulo u kešu (skupljeno od roditelja, plaćeno s računa...prodane karte...eventualno šank), od čega svega 150.000,00 kn prihoda od naplaćenih članarina.... Dakle da je bjelovar te godine imao kadete, mlađe kadete, dječake A , dječake B i školu rukometa proizlazi da bi osnovni troškovi (kako je gore navedeno) iznosili cca. 241.600,00 kn (48.320,00 x 5 ekipa)...odnosno da su se osnovni troškovi mlađih kategorija pokrili 62% iz članarina, a ostatak iz sredstava kluba (koje je klub dobio na bilo koji način i od bilo koga)....
No četvrta i najbitnija stvar je svakako pitanje na što je utrošeno tada ostalih 1.300.000,00 kn (samo prikazanih) jer je to i nakon što se pokriju osnovni troškovi, ma i nakon da je svaka ekipa mlađih kategorija imala trošak i od 100.000,00 kn puno previše novaca za rang u kojem igraju......te su godine imali daleko najveći proračun....drugi je bio KTC sa čini mi se 600.000,00 kn.
Iz samog izvješća proizlazi da se puno novaca troši dakle na zaposlene, naknade osobama izvan radnog odnosa i slično....cca. 700.000,00 kn...a posebno bode u oči stavka da je klub nekome isplatio donacije od 427.000,00 kn.....a i podatak da je preko računa kluba prošlo skoro 3.000.000,00 kn kako u korist tako i na teret pa je pitanje na što se odnosi ipak tako velika rezlika između prometa po računu i prikazanih prihoda, odnosno rashoda....to su pitanja za sve koji kreću "rušiti" postojeću upravu kluba:)