Crkva i Hrvati...

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 23.07.2013.
Poruka: 1.962
22. studenog 2013. u 18:26
Počelo je! Pridruži nam se u molitvenom maratonu za referendum. Predaj danas Gospi čvor nevjere i nepouzdanja koji guši naš narod da bi ga Ona svojim moćnim zagovorom razvezala! Skupi ekipu, preuzmi letak i moli. Vidimo se večeras na Kamenitim.
Hrvatska te treba - moli i ti!

1. dan – petak, 22. studenoga – čvor nevjere i nepouzdanja
Blažena Djevice Marijo, Ti koja si Majka vjere, danas te molimo da razvežeš u našemu narodu i našim obiteljima čvor nevjere i nepouzdanja u Boga te odvajanja od Crkve. Oslobodi nas ovoga čvora grijeha koji nas sputava da primimo Božja obećanja i milosti!

slijedi molitva krunice…

Više saznaj na:
www.mmmzaobitelj.net  


Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 12.05.2008.
Poruka: 50.334
22. studenog 2013. u 20:53
Vlado jel se tebi otac zove Jambrek Prosinečki?
Špalatrin
Špalatrin
Potencijal za velika djela
Pristupio: 10.06.2013.
Poruka: 4.223
23. studenog 2013. u 09:16
baliću, koja je poanta ove teme?

ti stavljaš tekstove koje niko ne čita.
Bit ćemo prvaci ako nam dopuste
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 12.05.2008.
Poruka: 50.334
23. studenog 2013. u 10:46
poanta je ić na iscrpljivanje protivnika,znači nemoš ti tolko argumentirano kritizirat crkvu kolko Vladek može tekstova kopirat,očekujem feljton vođe navijača iz malonogometne lige katoličke mladeži,te će nam Thompson na duplerici reći kako poništiti crkveni brak a na zadnjoj stranici Pamela Ramljak daje savjete kako napraviti isto samo uz dodatak "pogled iz ženskog kuta"
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 23.07.2013.
Poruka: 1.962
23. studenog 2013. u 10:57
Ne možete vi mrziti,koliko ja mogu voliti...

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 12.05.2008.
Poruka: 50.334
23. studenog 2013. u 10:58
jel voliš Zdravka Mamića?
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 23.07.2013.
Poruka: 1.962
23. studenog 2013. u 11:11
Eric Delko je napisao/la:
jel voliš Zdravka Mamića?
Vidi cijeli citat


Iako iz provokacije pitaš,odgovorit ću ti.
Prije sam dosta  mrzio Mamića,ali jednostavno s povećanjem vjere i duhovnosti shvatiš da ne smiješ mrziti nijednog čovjeka ma kolike grijehe on radio i počinio jer nismo mi ti koji sudimo.. Naravno da ga ne podržavan u grijesima i kriminalu koji radi i protiv grijeha se moramo boriti svi mi kršćani ,ali kao osobi želin mu sve najbolje i da se obrati i počne činit dobro.

Nevezano za Mamića,najveća blagost ti je u životu kad moliš za neprijatelje i one koje ti rade i žele zlo . Tek tada osjetiš stanovit mir u duši.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 12.05.2008.
Poruka: 50.334
23. studenog 2013. u 11:16
a jel voliš Dorina Manzina?
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 20.11.2007.
Poruka: 1.418
23. studenog 2013. u 22:49
ma k... si ti vlado balić, prije da si Goran Granić ?!?
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 23.07.2013.
Poruka: 1.962
24. studenog 2013. u 12:18
Danas slavimo svetkovinu Krista, Kralja svega stvorenja. Pročitajte prigodno razmišljanje!

Kralj savjesti

3
 
 

Svetkovina Krista, Kralja svega stvorenja

 

Od dana njegova rođenja u Betlehemu do dana njegove smrti u Jeruzalemu, mnogi su se pitali je li Isus žuđeni kralj židovski, o čemu svjedoči i današnji evanđeoski odlomak u kojem čitamo kako je o njegovoj kraljevskoj časti proturječno svjedočio natpis na križu, kako su mu se na račun toga rugali rimski vojnici, a pogrđivao ga jedan od razbojnika. A još prije toga o njegovoj kraljevskoj časti i ulozi su bili obaviješteni pastiri i mudraci s Istoka, raspravljao Herod Veliki sa svojim savjetnicima i židovski puk koji je iščekivao Mesiju – spasitelja. Doista je bilo izazovno pitanje je li on kralj i kad će uspostaviti kraljevstvo Božje na zemlji, te je malo tko od onih koji su ga poznavali ili o njemu slušali bio imun na ovo pitanje. Tijekom njegova života mnogi su ga prihvaćali za kralja, a velika većina njih je prema njegovoj kraljevskoj moći imala ili stanovitu zadršku ili su njegovo kraljevstvo zamišljali sukladno svojim idejama o načinu ostvarenja Božjeg kraljevstva.

Vjerojatno smo danas i mi vjernici čuđenje u svijetu dok slavimo Krista Kralja, to jest kad uz onu zakonitu ljudsku vlast imamo potrebu ispovijedati i Boga za svoga kralja. Mnogi se pitaju čemu to, držeći suvišnim i nepotrebnim pripisivati Bogu takve zadaće. Nisu rijetki ni oni koji u tome vide eventualno ugrožavanje ovlasti zemaljske vlasti u vršenju njihova poslanja te im više smeta kad se vjernici klanjaju Bogu kao kralju, nego da im zemaljska vlast nametne svoj totalitarizam. Stoga slaviti Krista kao kralja postaje izazovno, jednako kao što je izazovno potražiti koje su načini njegova kraljevanja i okviri kraljevskih ovlasti. Valja propitati zašto je Isus htio sebi kraljevski naslov iznad glave na križu, kad ga je taj isti naslov što mu je stajao iznad glave doslovno stajao glave, kao što treba vidjeti ima li sukoba između zemaljske i nebeske, duhovne i svjetovne, ljudske i božanske vlasti.

Naš Učitelj nam je dao jamstvo svojim riječima i životom da nije došao uzeti zemaljsku vlast i doista je bio dosljedan u svemu što je govorio. A od onih koji su mu povjerovali uvijek je tražio poštovanje prema zakonitoj zemaljskoj vlasti, pa i onda kad se ta vlast prema njima nije ponašala prema zakonskim načelima i općeljudskim vrijednostima. Ali i tada kad stvari stoje tako, ne znači da Isus ne zna koje su granice i okviri svake vlasti koje ne bi nijedna smjela prelaziti. Ne znači da civilnoj vlasti daje za pravo da bude totalitarna, da bude isključiva, da služi samo jednom dijelu naroda ili samo interesima jednog dijela građana. To ne znači da je smatra jedinom vlašću i da osporava potrebu da ljudi spoznaju i onu drugu vlast koja postoji za njih, a to je duhovna – Božja vlast na zemlji. To ne znači da je smatrao kako samo ljudska vlast treba uređivati ljudski život, upravljati njegove odluke i izbore, te sačinjavati načela prema kojima će živjeti. To ne znači da odobrava da ljudska vlast uzima sebi božanska prava, to jest prava na nepravedne odluke, na kršenje ćudoređa, gaženje savjesti pojedinca, pristranog određivanja vrijednosti. To ne znači da državna vlast smije polagati prava na područja koja nisu u njezinoj nadležnosti, da ona određuje granice dobra i zla, da nameće svoju volju i odluke u sadržajima ljudskoga života koja nisu u njenoj ovlasti. To ne znači da joj je dao za pravo da prelazi granice svojih ovlasti, te da ljude podređuje sebi umjesto da služi ljudima i stvarnom cilju i smisli njihova života. To ne znači da je dao za pravo zemaljskim kraljevima, to jest moćnicima, političkim strankama i bezbožnim udrugama da ovladaju ljudskim savjestima, da oni postanu kriteriji i učitelji ćudoređa, jer savjesti pripadaju samo Bogu koji ih upravlja i ispravlja, pročišćuje i uzvisuje.

Doista, Bog je stvorio savjesti i on ih posvećuje istinom o životu, on ih upravlja stvarnom dobru, te je jedini moćan obdariti ih spasenjem. On ih poučava i daje im unutarnju snagu koja se ne povija pred moćnicima ovoga svijeta, koja se ne ravna prema gospodarskom interesu, niti prema naputku ideoloških istina jednakih lažima. Bog je onaj koji savjestima daje snagu kad trpe, koji im daje slobodu kad ih ljudi zarobljavaju u svoje mreže, koji ih liječi kad su ranjene. Jer doista čist obraz i slobodna savjest najveća su dobra našega života koja nas uzdižu do kraljevskog dostojanstva. Toga je postao svjestan onaj raskajani razbojnik koji u trenutku umiranja upravlja svoj pogled prema raspetom Bogu, moleći oproštenje grijeha i spas duše, te postaje pobjednik koji prima veći dar nego da ga je Isus skinuo s križa u tom trenutku.

Stoga današnja svetkovina Krista Kralja služi kako bismo razumjeli razlikovati ta različita područja i te različite načine vladanja. Krist je došao među nas ljude ne samo da nas pouči pokornosti zakonitim civilnim vlastima, nego da nas nauči kraljevati i gospodariti životom kao gospodari vlastite savjesti i vlastitih životnih vrijednosti. Prvi kršćani su to vrlo jasno razumjeli, jer dok su s jedne strane bili lojalni građani rimskoj vlasti, s druge pak nikada nisu dopustili da ljudska vlast zagospodari njihovim savjestima i da im ljudska vlast određuje duhovne vrijednosti. Za tu su istinu polagali i živote, kao što je učinio i njihov raspeti Učitelj. Prema njima, ljudska vlast, samo zato što je imala zadaću donositi zakone za uređenje društva, nije sebi smjela uzeti pravo da donosi zakone prema iskrivljenoj savjesti i izopačenim vrijednostima. Prvi kršćani su se stoga izložili stajući u obranu ove kraljevske zadaće i neizmjerne moći ispravne savjesti koja čovjeku može podariti vječni život u Kraljevstvu Božjem. Njihova mučenička krv na tu zadaća obvezuje i nas danas.

Svojim dolaskom među ljude, a to pokazuje i raskajani razbojnik, Gospodin je uspostavio vladavinu svoga kraljevstva u savjestima i srcima ljudi postavši on sam kraljem savjesti i ljudski srca. Od tada naše savjesti postaju nepovrediva svetišta Božje prisutnosti. Tim činom Isus je odredio granice i područja svake ljudske vlasti, čija zadaća nije gaziti ispravne savjesti i srca ispunjena smislom i vrijednostima, nego im služiti. Njegovo umiranje na križu bila je pouka kršćanima kako se i na križu može kraljevati, usmjeravajući svoju savjest prema Bogu i podređujući svoj život njemu kao jedinom smislu i cilju života. To nam je smjerokaz i u ovim izazovnim vremenima kad se nalazimo pred bahatošću moćnika koji ne vode računa o glasu savjesti ni o vapaju pravednika, nego potpisuju osude obojene ideološkim stavovima, vođene političkim oportunizmom, nametnute potom batinom sirove moći.

Kristova kraljevska pobjeda na križu doista nam daje snagu da ne dopustimo ideološki ispranim mozgovima da zaguše glas ispravne savjesti i onečiste naša srca izopačenom i prizemljenom vizijom čovjeka. Priklonimo stoga svoje savjesti k Bogu, i pod cijenu razapinjanja na križu, te ćemo tada postati gospodari i upravljači svoga života zaslužujući kraljevati s Kristom Isusom, Kraljem naših savjesti, u njegovu nebeskom kraljevstvu po sve vijeke vjekova.

dr. don Ivan Bodrožić