Crkva i Hrvati...

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 14.06.2013.
Poruka: 1.116
24. studenog 2013. u 12:37
Počinje advent, najbolji i najdraži dio godine
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 23.07.2013.
Poruka: 1.962
25. studenog 2013. u 13:30

[VIDEO] Moira Noonan – Iz okultizma u Kristov zagrljaj

4
Print Friendly
 

Moira Noonan je posvjedočila o svojem obraćenju nakon bavljenja raznim okultnim praksamaviše od trideset godina. Spominje bavljenje New ageom, vidovnjaštvom, transcendentalnom meditacijom, bioenergijom, rejkijem i još nekim oblicima okultizma.

Milost je doživjela u Međugorju gdje se ispovijedala 14 sati. O svome iskustvu napisala je knjiguIzbavljena iz vlasti tame, koju je na hrvatskom jeziku objavila Teovizija.

http://www.youtube.com/watch?v=fVBIspROjPY#t=31

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 23.07.2013.
Poruka: 1.962
25. studenog 2013. u 18:37
25. STUDENOGA - Sveta KATARINA ALEKSANDRIJSKA, djevica i mucenica (IV.st.)

Sveta Katarina se ubraja medju one svete ciji zivotopis pociva na legendama. Prema tim izvjescima Katarina je zivjela koncem III. i pocetkom IV. stoljeca u egipatskoj Aleksandriji. Bila je neobicno lijepa i visokoobrazovana djevojka, ali poganka. Susret s nekim pustinjakom Katarinu je naveo na razmisljanje. Potrazi katolickog svecenika i nedugo potom dade se pokrstiti.
Steta sto je i njezin zivot ovijen legendom, lijepom doduse, ali bi nam bilo daleko draze o njoj ono, sto je povijesno pouzdano i zajamceno. Njezino svjedocanstvo vjere zacijelo je moralo biti iznimno, kada se oko nje i njezine Passione, izgradila tako sjajna knjzevna bastina, koja je bila nadasve omiljela u srednjem vijeku.

No, evo iskaza o njezinoj smrti, koja se dogodila u Aleksandriji, u Egiptu:
Grad se spremao velikom zrtvom proslaviti dolazak cara Maksencija. Svi su prinosili zrtve: bogati bikove, a siromasni ptice. No, kroz gomilu ljudi probija se jedna djevojka iznimne ljepote i drazesti, kako bi se priblizila caru i predbacila mu toliko rasipanje na lazne bogove, te mu objasnila kako su poganski bogovi krivi bogovi. Umna, uvjerljiva i spretna govornica, uspjela je vladara zbuniti. "Spremna sam svoja uvjerenja braniti pred svakime", glasile su njene rijeci. 
Car je stoga pozvao pedeset mudraca, kako bi se suprostavili njenim tvrdnjama, ali su se ovi, pred Katarininim snaznim rijecima, osjecali poput ptica uhvacenih u zamnku. Ne samo to, vec su jedan po jedan pristupili vjeri, koju su bili trebali pobiti i poniziti. Maksencije ih je, bijesan, dao sve poubijati, dok je djevojci, osvojen njenom ljepotom i mudroscu, ponudio neka mu postane suprugom i caricom.
"Kako si bezocan - odgovorila mu je Katarina - nisi shvatio kako za zarucnika ne zelim imati nikoga doli moga Boga."

Na smrt uvrijedjen tim odbijanjem, car je Katarinu - zeleci joj slomiti volju - podvrgnuo nizu upravo nevjerojatnih, ali i sasvim beskorisnih muka, buduci da ju je Bozji zahvat ucinio nedodirljivom. Ne mogavsi car Maksencije slomiti Katarinu, razbijesnio se i dao naciniti strasno mucilo: kotac s bodezima, koji ce je sasjeci. No, to se mucilo raspalo. Narod se u medjuvremenu, odusevljen Katarininom sbagom i odvaznoscu, masovno obracao na krscanstvo. Car joj je tada odlucio odrubiti glavu. Katarina se popela na stratiste, podignuto izvan gradskih zidina, dok ju je slijedilo odusevljeno mnostvo. U trenutku kada joj je krvnik odrubio lijepu glavu, uz krv je potekao i mlaz mlijeka, radi cega je sve dojilje zazivaju kao Zastitnicu.
Prema legendi, koja je obisla citav svijet, Katarinino su tijelo potom sami Andjeli prenijeli na brdo Sinaj, gdje je kasnije podignut samostan njoj u spomen, koji postoji jos i danas.
Egipatski predsjednik Anvar El Sadat kraj toga je samostana 19. studenoga 1979.g. zapoceo gradnjom velikog religioznog sredista za tri jednobozacke religije: krscansku, zidovsku i muslimansku, da to mjesto, gdje je Bog u Starom zavjetu Mojsiju predao 10 zapovijedi, bude mjesto molitve i klanjanja jedinome pravome Bogu.

U srednjem vijeku Sv. Katarinu su osobito slavili studenti filozofije. Tako su i Isusovci, koji su u Zagrebu otvorili gimnaziju, koja je kasnije prerasla u sveuciliste, uz svoj kolegij sagradili krasnu baroknu crkvu Sv. Katarine, biser sakralne umjetnosti. Ta se crkva naziva akademskom, a u njoj se vec dugom tradicijom do dana danasnjega veoma svecano slavi blagdan Sv. Katarine.
Lik Sv. Katarine simbol je ciste i idealne mladosti, one istinske ljudske, dusevne i tjelesne ljepote, koju je oplemenila, uzdigla i posvetila Kristova milost. Kao malo koja svetica bas je Sv. Katarina primila izvanrednu pocast u krscanskoj umjetnosti od vrhunskih umjetnika.
Pretpostavljamo da sve to nije samo plod maste, a jos manje tlapnje, vec da se iz svega toga krije jedna krscanska mucenica, po imenu Katarina, koja je na svoje suvremenike ostavila silan dojam, a oni su uspomenu na nju, uljepsavanjem i poboznoscu prenosili dalje.
Vazna je jezgra, ono bitno: osoba, djevica, mucenica. Sve drugo samo je pokusaj da se izrazi ljepota ljudske osobe, koja se u cvijetu mladosti sva predala Bogu, i koja je za ljubav svome zarucniku Isusu Kristu, rado posla u smrt.

IME je grckoga porijekla i znaci: CISTA.
ZASTITNICA je: DOJILJA, DJAKA, STUDENATA FILOZOFIJE, POMOCNICA U BOLESTIMA JEZIKA, I TESKOG GOVORA, BRAKOVA, MUCENISTVA, NASILJA, DJEVICA, UCITELJA, TEOLOGA I SVEUCILISTA.

Zelimo sretan i blagoslovljen imendan svim Katarinama, Katjama, Katicama, Kety, Katama i svima, koje veze inacica imena svete nam Katarine. Bog vas blagoslovio i Presveta Majka Marija, po zagovoru svete Katarine Aleksandrijske, svima!!!


Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 23.07.2013.
Poruka: 1.962
25. studenog 2013. u 21:32

Ekskluzivni razgovor s bivšim avanturistom, a danas redovnikom – Elvir Tabaković: Gospa je bdjela nada mnom

206
Print Friendly
 

Sva ta putovanja na kojima sam bio sama su po sebi bila uzaludna i jalova, ali Bog je sve okrenuo na dobro i sada mogu zahvaljujući njima dati snažno svjedočanstvo za Krista, kaže Elvir za Bitno.net

Elvir Tabaković

Elvir Tabaković oduvijek je volio pustolovine. Vožnja skuterom iz Hrvatske do najsjevernije točke Europe (negdje u Norveškoj), prolazak legendarnom američkom cestom Route 66 koja povezuje istočnu i zapadnu obalu SAD-a, kajtanje i snowboarding na najatraktivnijim svjetskim lokacijama, vožnja motorom i najluksuznijim automobilima…Sve je to i još više radio Elvir, što mu je bilo omogućeno i zahvaljujući njegovoj profesiji – on je bio fotograf i to jedan od najtalentiranijih svoje generacije. Još ranije, kao tinejdžer, bavio se i punk glazbom – svirao je bas gitaru u osječkom bendu Diverzija. Detalje o Elvirovu obraćenju već vjerojatno znate. Priča o dojučerašnjem avanturisti koji je „imao svijet na dlanu“, a potom ga ostavio radi Isusa i ulaska u redovništvo, ispunjavala je stranice svjetovnih medija. Mi u Bitno.netu osjetili smo pak da bi bilo dobro još jednom popričati s Elvirom o svemu što je proživio u burne posljednje dvije godine svoga života.

- Većina priča o obraćenjima uvijek sadrži neke dramatične okolnosti u kojima su se ljudi nalazili prije nego što su upoznali Isusa Krista. Životne tragedije, depresije, ovisnosti i slično…Tvoja priča je ipak nešto drugačija, iako se ne može reći da ti prije obraćenja život nije bio „u opasnosti”?
Dobro, bavljenje adrenalinskim sportovima sigurno može biti opasno, ponekad i završava kobno. Posebno kajtanje. Naiđe neki vjetar, digne te u zrak 20 metara, pa te baci na zemlju i gotovo je. Nakon obraćenja često sam vrtio film unatrag i shvatio koliko me je Bog zapravo cijeli život čuvao. Koliko sam puta mogao poginuti i kako sam izbjegavao smrt za dlaku. Kao onaj put kada sam imao prometnu nesreću na motoru kada je kamper izletio pred mene, praktički stvorio zid.

- Gdje je to bilo?
U blizini Trogira, na Jadranskoj magistrali. Vozim oko 100 na sat, otvorena cesta, dupla crta. Majstor, mislim da je bio Čeh, okretao je polukružno i doslovno postavio vozilo okomito na cestu. Mogao sam poginuti tek tako. Bilo je čudo da sam uspio dobro zakočiti i udariti tako u vozilo da sam prošao s natučenim ramenom i koljenom. Za tri dana sam bio kao nov. To ti je samo mali primjer. Kada to samo statistički pogledaš – u tri godine prošao sam nekih 240.000 kilometara i pri tome mi se ništa nije dogodilo. Shvatiš da je Bog bdio nada mnom.

- Jesi li doista bio ovisan o adrenalinu?
Vjerojatno je to bila neka vrsta ovisnosti. Ja sam kroz sva ta putovanja tražio ispunjenje, sreću i užitak. To ti je uvijek povezano i s ekipom oko tebe. Mlad si, želiš biti prihvaćen i priznat, želiš biti “cool”. A zapravo želiš biti ljubljen.

- Ivan Pavao II. je jednom rekao da nas ta potreba za ljubavlju motivira cijelo vrijeme. Da oni koji idu u javnu kuću također traže ljubav, na pogrešnom mjestu.
Istina. Baš sam neki dan razmišljao o tome kako sam u prošlosti bio opsjednut potragom za „novim”, za „modernim”, jer sam mislio kako je sve što je staro prevladano, beskorisno. A sada shvaćam na što je mislio Sveti Augustin kada je govorio „O Bože, istino tako stara i tako nova”. Istina je bezvremenska i vječna. Mi smo u ovom današnjem svijetu odgajani tako da smo usmjereni samo na napredak, na razvoj tehnologije i znanosti. To je onaj stav – prirodne znanosti jednom će moći objasniti nastanak svijeta. Dok to ne budu sposobne, ne zamarajmo se time. U takvom ozračju sam formiran, u tom zazoru prema svemu što je staro. Ali, to je predrasuda. Recimo, čitam Augustina i to što je napisao u 4. ili 5. stoljeću. Pa, to kao da je jučer napisano. Što se tiče istinitih duhovnih spoznaja, nema promjena, one su uvijek istinite.

- Kako si se ti zapravo osjećao prije samog obraćenja? Jesi li počeo osvješćivati što je ono što zapravo stoji iza tog avanturizma?
Obraćenje se nije dogodilo „odjednom”. Neke dvije godine prije obraćenja moja prijateljica je bila na duhovnim seminarima i pričala mi što se tamo događa. Pričala mi je o molitvi koja djeluje, o duhovnim i tjelesnim ozdravljenjima. S jedne strane me to dotaklo, jer sam joj vjerovao, bila mi je dobra prijateljica. S druge strane, nisam htio u sve to vjerovati. Vjerovati u to čudo značilo bi vjerovati u sve što dolazi s tim – postojanje Boga, Isusovo utjelovljenje, Crkvu…

Elvir Tabaković i Ivan Dominik Ilčić

- To je bila neka vrsta straha od istine?
Svi neobraćeni ljudi prolaze kroz to. Možda je mala digresija, ali ovih dana razmišljam o jednoj drugoj vrsti straha. Neki ljudi, kada prihvate vjeru, misle da je pred njima samo muka i patnja. Znaš – progoni, križevi, naporne molitve, samo im je to pred očima. A u stvarnosti, život s Isusom je puno ljepši i lakši, život u vjeri, nadi i ljubavi.

- A razmišljaš li ikada o tom križu koji je ipak neminovan?
Trudim se ne razmišljati o njemu u ljudskim kategorijama, nego molim Boga da mi da snage ponijeti taj veliki križ, kada dođe vrijeme za njega. Da ga prihvatim u slobodnoj volji i da ga nosim s potpunim pouzdanjem u Boga. Znam, Bog je realist. Nikada nam neće dati križ veći od naših mogućnosti. On se s ljudima i njihovim snagama ne igra. Daje nam samo ono za što nam je dao i snagu.

- Vratimo se na priču o obraćenju.
Da, vratimo se. Stvar je u tome da su sve te avanture u koje sam ulazio, svi ti provodi i izlasci počeli postajati bezvezni i dosadni. Osjećao sam zasićenje, ali nisam to htio sebi priznati. Odem na kajtanje i već nakon trećeg dana mi je dosadno. Počeo sam postavljati sebi pitanja o budućnosti. Što dalje? Hoću li se ikada smiriti?

- Negdje u to vrijeme upoznao si Miju (Mijo Barada, laik karizmatik koji je imao veliki utjecaj na Elvirovo obraćenje, op.a.)?
Ja sam njega upoznao iz znatiželje. On mi je odmah rekao kako me neće pokušavati uvjeriti u nešto. Ja sam vapio za tim da vidim djelovanje molitve, da se netko pomoli za mene ili nekoga drugoga i da doživim kako molitva djeluje. Taj put, kada sam se susreo s Mijom, netko ga je nazvao, osoba koja je imala problema s đavolskim utjecajem, a Mijo je stavio mobitel na razglas da čujem kako demon reagira na zaziv imena Isusa Krista. To je bilo baš ono što mi je trebalo – dokaz o postojanju duhovnog svijeta. Ali, nakon tog susreta upao sam u niz putovanja, uopće nisam imao vremena raščistiti sa sobom ono što sam posvjedočio. Ipak, sam od sebe, počeo sam izbjegavati neke vrste grijeha. Prestao sam psovati, recimo. Ali, trebalo mi je čitavih godinu dana da svi ti doživljaji sjednu na mjesto. Naprosto nisam, kako je to Isus rekao učenicima, „mogao ponijeti“ tu istinu. Prihvatio sam načelno da je duhovna stvarnost istinita, da Bog postoji i nije neki strog sudac nego prava Ljubav. Ali, nisam još mogao donijeti slobodnu odluku za obraćenje. Tijekom te 2011. još dva puta sam se susreo s Mijom i on mi je prorokovao o mom obraćenju i poslanju.

Elvir Tabaković

- Prorokovao ti je?
Da. I kasnije sam proučavajući Bibliju shvatio da je prorokovanje najnormalnija moguća stvar. Pa, sveti Pavao poziva sve vjernike na prorokovanje, na taj dar koji „gradi crkvu“. Isto je i s istjerivanjem zlih duhova koje molimo u svakom Očenašu. Potpuno normalna stvar koja ima svoje pokriće u Bibliji i dokumentima Crkve i ne znam zašto neki kompliciraju oko toga. Kako bilo, mislim da je za moje obraćenje bio presudan treći susret s Mijom. Nakon toga sam počeo proučavati i čitati o Isusu, svecima, vjeri. Našao sam na internetu svjedočanstva ljudi koji su se obratili, našao sam svjedočanstva iz Međugorja. Međugorje je zapravo bilo jako važno za moje obraćenje.

- Na koji način?
To je povezano i s jednim događajem iz ranog djetinjstva. Ja sam kao beba bolovao od produžene žutice. Bilo je opasno, liječnici su imali vrlo loše prognoze, da ću imati teška oštećenja vida, sluha, živčanog sustava itd. Časna sestra koja je radila u bolnici savjetovala je moju mamu da se zavjetuje Gospi Međugorskoj za moje zdravlje. To je bilo otprilike vrijeme kada se već počelo hodočastiti u Međugorje, ja sam rođen 1986. I mama je to učinila, a ja sam ozdravio i to bez ikakvih posljedica. Danas vjerujem da me je tada Gospa uzela pod svoje okrilje i da me cijelo vrijeme njezin snažni zagovor prati kroz život. A to prepoznavanje njezine nazočnosti dogodilo se kada sam čitao o Međugorju. U prosincu 2011. otišao sam prvi put u Međugorje, sam i autobusom. Sjećam se kako sam došao negdje oko osam navečer. Bila je zima, temperatura ispod nule. Cijelu noć sam hodočastio – išao sam na Križevac, a onda na Brdo ukazanja. Nisam susreo ama baš nikoga, bio sam sam cijelo vrijeme. A tko bi drugi osim mene avanturista izašao na ciču zimu i penjao se cijelu noć po brdima (smije se, a onda radi pauzu op. a.). A gledaj, ja sam čovjek koji se skuterom vozio do Norveške i natrag, pa ni ovo nije ništa čudno (smijeh). Kako bilo – bez Marije ništa, s Marijom sve!

- I evo, nije prošlo ni dvije godine od tih prvih koraka i već si u redovničkom habitu. Jesi li malo šokiran s tom brzinom?
Nisam, a sada ću ti reći zašto. Kada gledam na svoj život unatrag, shvaćam da sam stvoren i cijeli život pripreman za ovo poslanje. Pa i sve ono što sam pogrešno radio Bog sada okreće na dobro. I ono što je bilo krivo, Bog sada radi nešto novo iz toga. Sve što Bog stvori jest dobro, a zla djela to izopačuju. Međutim, i to izopačeno Bog iznova okreće na dobro.

- Pojasni mi to.
Recimo, sva ta putovanja na kojima sam bio. Ona su sama po sebi bila uzaludna, jalova, nisu donosila nikakvog trajnoga dobra nikome, pa niti meni, osim što sam s vremenom shvaćao njihovu beskorisnost. Sada, ja mogu zahvaljujući njima dati snažno svjedočanstvo za Krista. Evo, gledajte – sve što sam u svjetovnom životu htio, dobio sam. I to me nije ispunilo. Jer jedino je u Bogu, našemu Stvoritelju, ispunjenje – to sada proživljavam.

- Kada te Duh Sveti iznenadio zadnji put?
Iznenadilo me je koliko je sve što je izašlo o mom obraćenju u medijima bilo korektno preneseno, bez muljaže. Pazi, govorimo o medijima poput Jutarnjeg lista i sličnih (smijeh) koji uopće nisu naklonjeni Crkvi. A stvarno je bilo korektno. Vidio sam u tome potvrdu Božje volje. Bog je naprosto htio da se moje svjedočanstvo čuje i to na pravi način. On se želi proslaviti. Ja nisam zvao niti jednog novinara, svi su se meni javili. Bio sam na početku skeptičan, ali sam se pomolio i dobio potvrdu da je to sve na veću slavu Božju.

- Poljski rock glazbenik Maleo napisao je kako su nakon obraćenja on i njegova supruga izgubili gomilu prijatelja s glazbene scene, ljudi kojima je smetala njihova vjera, ali im je Bog dao nove prijatelje. I ti dolaziš iz te jedne sredine koja je dosta daleko od Boga. Imaš slična iskustva?
Moram ti reći da sam ostao u kontaktu s mnogim svojim prijateljima od ranije. Do mene su rijetko stigle loše reakcije. Najgore što je bilo jest nešto u stilu: Puk’o je čovjek, žao mi ga (smijeh). Sa svima komuniciram kao i prije. Zapravo, uvijek osluškujem Duha Svetog, da iskoristim priliku za evangelizaciju, ali ne želim pri tome biti nametljiv, ne želim forsirati. Želim reći točno onoliko koliko treba. Ono što uvijek nastojim jest dati svjedočanstvo. Da sam upoznao Boga i da je naprosto divan.

Elvir Tabaković

- Tvoj red, regularni kanonici, dosta su nepoznati u Hrvatskoj. Kakva je njihova duhovnost zapravo?
Znaš što, i ovdje u Njemačkoj oni su prosječnom vjerniku uglavnom nepoznanica. Regularni kanonici su najstariji svećenički red u Crkvi. Zajednički život svećenika vuče svoje korijene od apostolskih vremena, a kroz pravilo svetoga Augustina krajem 4. stoljeća postaje reguliran. Primjerice, sveti Dominik i sveti Antun isprva su bili regularni kanonici. E sada, naša kongregacija, Windesheim, je vrlo specifična. Svoj vrhunac je imala u 15. stoljeću kroz pokret „devotio moderna“ (moderna pobožnost) koji je obnavljao Crkvu iznutra. Najveći plod te duhovnosti je knjiga „Nasljeduj Krista“ od Tome Kempenca, koja je i dan danas druga najtiskanija knjiga nakon Biblije.Od tadašnjih stotinjak, današnja kongregacija Windesheim ima samo 3 samostana  jer nam je nakon sekularizacije u 19. stoljeću država sve oduzela te punih 96 godina nije bilo više nijednog redovnika. Kongregacija je „spašena“ reutemeljenjem 1961. i danas ima po jedan samostan u Rimu, Bavarskoj i Češkoj. Trenutno je Windesheim, s jedne strane, prilično tradicionalistički nastrojen, a s druge otvoren Karizmatskoj obnovi u Duhu Svetome.

- Dakle red s bogatom tradicijom koji je ujedno i karizmatski nastrojen?
Nekim ljudima je to nespojivo, ali mislim da svatko tko je u kontaktu s Duhom Svetim ne vidi problem u tome. Ljudi bi nas strpali u ladicu, ali ne znaju koju. Ja sam ovdje došao skoro pa „naslijepo“, jer me je Mijo ranije doveo kao gosta i nakon spoznaje svećeničkog poziva kasnije u Hrvatskoj, po Duhu sam se vratio ovdje u kandidaturu. A sada se kroz novicijat svaki dan uvjeravam koliko je svećenički život u zajednici idealan i koliko mi to odgovara. Odgovara mi i karizmatska duhovnost, ali imam dojam da neki ljudi imaju pogrešnu predodžbu o „karizmama“, da ta riječ izaziva predrasude i nerazumijevanja. Za mene, karizmatska duhovnost jest intenzivna suradnja sa Duhom Svetim. Sveti Pavao konstantno priča o karizmama. One nisu tu da bi se mi osjećali moćnima, bili super pred drugima, nego da bi služili izgradnji Crkve – spasenju i oslobođenju ljudi, prema volji Božjoj.

- Kako izgleda tvoj prosječan dan u samostanu?
Ustajem negdje oko 6 sati, nakon toga je jutarnja molitva časoslova. U pola 8 slavimo svetu misu, potom je doručak. Nakon toga se svi posvećuju svojim obvezama; studiranju, dušebrižništvu ili kućanskim poslovima. U pola 12 je molitva, potom ručak. Nakon toga razdoblje dana kada se opet svi posvećuju obvezama i privatnoj molitvi. U 17 sati je večernja molitva, nakon toga večera, pa molitva povečerja i u 20h zajedničko druženje. Osim toga, četvrtkom je jednoipolsatno klanjanje pred Presvetim u crkvi, a mi mlađi se češće samostalno okupljamo te uz gitaru i pjesmu slavimo Gospodina u zasebnom oratoriju.

- Koji dio dana ti je najvažniji za tvoje formiranje?
Uživam u svakom trenutku povezanosti s Bogom, u molitvi ili razmatranju. Zapravo u svakoj situaciji koju mi donese dan. Pokušavam rasti duhovno i taj proces mi je prekrasan. Učim i čitam koliko mogu, ponekad mi se čini da bih trebao više, ali tu su i svakodnevne obveze koje treba odraditi. Evo, uskoro nam dolaze dva nova postulanta i trebalo je urediti i okrečiti sobe za njih, rastaviti, preseliti i sastaviti ormar 3 metra visok i 3,5 metara širok, za to nam je trebalo nekoliko dana vremena.

- Jesi li imao neka očekivanja od toga kako će samostanski život izgledati? Jesi li naišao na neke poteškoće?
Nisam imao nikakva očekivanja jer zapravo, nisam niti nešto previše dobro poznavao Crkvu i svećenički život da bih mogao nešto očekivati. Inače i prije obraćenja razmišljao sam o preseljenju u München, meni je uvijek odgovarala ta njemačka disciplina i red. Pošto sam u samostan došao radi spoznaje Božje volje, a ne radi ljudi, tako niti ne planiram otići radi ljudi. Naime, s Božjim pozivom moramo prihvatiti puninu onoga što je pripremio za nas – ne samo lijepe trenutke molitvenog zanosa, veselje zajedništva, itd. nego i križeve poput neslaganja i nerazumijevanja koji su u životu ionako neizbježni.
Tu vidim paralelu s onim kad ljudi ne žele ići u crkvu zbog licemjernog susjeda koji je svake nedjelje na svetoj misi, ali i s onim kad netko odlazi u crkvu samo radi druženja, izostavljajući iskrenu molitvu i susret sa živim Bogom. U oba slučaja je motiv pogrešan – jedan zbog ljudi ne ide u crkvu, a drugi samo zbog ljudi ide u crkvu.

Elvir Tabaković

- Sada će neki reći – bio je takav avanturist, a sada si je oduzeo slobodu koju je imao.
Ali, to je bila lažna sloboda. Ja sam bio rob samoga sebe i svojih hireva. Sve što sam si poželio u glavi, morao sam ispuniti. Ako ne bih ispunio to što sam želio, onda bih bio frustriran, ako bih to dobio, onda bi zadovoljstvo kratko trajalo. Tek sada sam slobodan, jer odluka o tome da se zaredim bila je odluka koju sam donio u slobodi, svjestan situacije; svjestan duhovne stvarnosti. Plus, mnogi nisu uopće svjesni da mi nismo autori svake misli koja nam padne na pamet. Neke od tih misli su napasti, a neke su poticaji Duha Svetoga. Stoga je ključno raspoznavanje duhova kako bismo mogli ispravno donositi odluke. Jer konačna odluka je na nama, hoćemo li prihvatiti neku misao ili ne.

- Fotkaš i dalje?
Da, relativno često. Fotografiram prizore iz svakodnevnog samostanskog života, liturgiju, ali i prirodu. U ovom trenutku ne znam kada i na koji način će darovi koje imam doći do svoje punine. Ali, znam da su svi talenti koje imam darovi od Boga, znam da nisu uzaludni i da svatko od nas ima svoju svrhu u Božjem planu za spasenje ljudi.

- A glazba? Kako sada gledaš na svoju punk fazu?
Kao na potragu za pravednošću i slobodom. Samo što sam ih tražio na pogrešnom mjestu – u anarhiji. A te vrijednosti su zapravo tamo gdje postoji red, jer Bog je Bog reda. Ali, ne postojimo mi radi reda, nego red postoji zbog nas. Ne želim omalovažavati taj dio svoje prošlosti, kao što ne želim omalovažavati nekoga tko prolazi kroz iste stvari kroz koje sam ja prolazio, nego se želim moliti za njega i njegovo obraćenje.

- Kako vidiš svoj poziv u budućnosti?
Regularni kanonici nisu isključivo kontemplativni, nego prije svega pastoralni i evangelizatorski, svećenički red. Djelujemo bilo kroz dodijeljene nam župe, bilo kroz razne oblike dušebrižništva. Iskreno, ne želim previše razmišljati o tome što me čeka u budućnosti jer ne želim svojim konstrukcijama stati na put Božjoj volji. Ne želim brinuti za sutra nego za ono danas. Moje je da sada dobro naučim njemački i nastavim školovanje. Ali, mogu ti reći da se kao budući svećenik vidim među ljudima, pronoseći radosnu Istinu. Možda u nekom radu s mladima, jer dobro poznajem njihovu kulturu, način razmišljanja i življenja. Znaš, meni ne mogu doći i reći: O čemu ti pričaš, nemaš pojma o životu! (smijeh). Mislim da je glavni problem mladih što ne poznaju puninu istine, ne poznaju duhovnu stvarnost. Ja se nisam obratio zato što sam, eto, odjednom odlučio ući u svijet bajki, nego zato što sam iskusio duhovnu stvarnost, doživio i spoznao Božju ljubav. Prateći uzor Blažene Djevice Marije i svetaca poput sv. Augustina i bl. Ivana Merza, volio bih svima koji su u potrazi za istinom posvjedočiti da Isus Krist zaista jest Gospodin i Bog u kojem će pronaći puninu istine te potpuno ispunjenje u svojim životima.

Elvir Tabaković

Jakov Ivić

robin
robin
Potencijal za velika djela
Pristupio: 13.11.2005.
Poruka: 2.827
25. studenog 2013. u 22:00
Šteta Elvira. 

Od danas sam dama. Pa dokad izdržim.
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 23.07.2013.
Poruka: 1.962
26. studenog 2013. u 15:02
26. STUDENOGA - Sveti IVAN BERCHMANS, redovnik, isusovac (1599.- 1621.)

Ivan Berchmans se rodio god. 1599., u selu Diestu, u danasnjoj belgijskoj pokrajini Brabantu. Otac mu je po zanimanju bio obrtnik-kozar s dosta skromnim prihodima. Od god. 1612. Ivan se kao djak nalazio u Malinesu. Ziveci u razdoblju u kojem je u ime vjere pocinjeno mnogo okrutnosti, mogao je tada kao i mnogi drugi isusovacki djaci upoznati povijest tolikih mucenika, pa se i sam zelio, kao vojni kapelan, pridruziti vojskama protureformacije.
Tu karijeru zbog prerane smrti, doduse, nije mogao ostvariti, ali ju je zato ostvario njegov mladji brat, takodjer isusovac.
Ivan je bio mladic pun prirodjenog postovanja prema drugima, no bez infanitizma. NJegova je vatrena narav i odlucnost dosla do izrazaja u jednom pismu sto ga je napisao roditeljima, kad je nakanio stupiti u Druzbu Isusovu, kojoj su se namjeri opirali. Iz tog pisma, napisana u kolovozu 1916.g., kad mu je bilo 17 godina, i kad je u srcu gajio zivu zelju da se sto prije Bogu sasvim posveti, te predusretne sve namjere roditelja o njemu bez njega, saznajemo kako im je obrazlozio ono sto je odlucio.

Pismo im je upravio iz Malinesa ovako:
"Postovani oce i predraga majko! Vec 4 mjeseca Gospodin nastavlja kucati na vrata moga srca, koja sam ja do sada na neki nacin drzao zatvorena. Od tog vremena opazam da mi ne dolazi druga misao, bilo za ucenje, bilo dok pocivam, bilo na setnji, bilo ako sto drugo cinim, osim misao koji cu stalez odabrati. Nakon sto sam se vise puta pricestio, te ucinio dobra djela, odlucio sam napokon posvetiti se Bogu, nasem Gospodinu, u redovnickom stalezu, dakako, ako me u tom - bude pomagala Njegova milost.
Doduse, prijatelji i roditelji obicavaju tesko podnositi kad im odlaze oni koje ljube. No ja o svemu tome drugacije mislim. Kad bi ovdje preda mnom bili prisutni otac i majka sa sestrom i ostalim rodjacima, tamo pak Bog Gospodin nas, sa Svojom, no kako se nadam i mojom, Blazenom Majkom te mi rekli: 'Nemoj nas ostaviti, dragi sine, to te molimo za trud i muke sto smo za te podnijeli!' - Isus, pak naprotiv: 'Radije slijedi mene koji sam se za te rodio, bio bicevima izudaran, trnjem okrunjen i napokon na Kriz pribijen: ovih pet rana sto vidis, nisam li za te podnio?, i zar ne primjecujes da sam do sada tvoju dusu svojim Tijelom hranio i svetom Krvlju krijepio?' - Jao, predragi moji roditelji, kad o svemu tome ponovno razmisljam, tako se zagrijem da bih odmah, kad bih mogao, u Red pobjegao: niti ce mi dusa ni srce mir uzivati sve dok ne otkriju svoga ljubljenoga.
Ja sam dakle, odlucio radosne duse prikazati se Isusu Kristu, te Njegove bojeve u Njegovoj druzbi vojevati. Sada samo ocekujem da ne biste svoje namisli suprostavili Kristovima.
Radije se preporucujem vasim svetim molitvama, i molim Gospodina da me uslisi i udijeli mi ustrajnost u svetim odlukama sve do konca zivota; a zatim da meni i vama udijeli vjecni pokoj. Poslusan Kristov i vas sin.
Ivan Berchmans."

Ivan je u Malinesu 1616.god. stupio u novicijat Druzbe Isusove. Bio je to veoma brojan novicijat, a na celu mu odlican ucitelj novaka. Poslije novicijata poglavari su Ivana poslali na studij u Rim, gdje je nakon kratke bolesti - bila je to groznica i zaraza crijeva - u zarkoj rimskoj vrucini 13. kolovoza 1621. u Gospodinu, preminuo.
Nije mu se ispunio zivotni san da kao misionar podje u Kinu, ili da se bori protiv krivovjeraca. Gospodin se zadovoljio samo njegovim svjedocenjem vjernosti u malom, u obicnom svagdasnjem zivotu. 
No da je on bas u najobicnijem zivotu pokazao velicinu duha, to pokazuju njegova nacela i maksime u kojima je na jezgrovit i lapidaran nacin zacrtao svoj stav prema Bogu, prema Druzbi i redovnickom zvanju, prema poglavarima i subraci, prema obdrzavanju redovnickih pravila i zakonu svladavanja. On ih je nastojao provoditi u djelo, a to ga je dovelo do velikog savrsenstva.
Za upoznavanje nutarnjega zivota sv. Ivana Berchmansa veoma je vazna studija sto ju je napisao K.Schoeters. Isti je pisac napisao i odlican zivotopis toga sveca.
Vjeran svojim nacelima: 'Age quod agis' - Radi sto radis! i 'Maximi facere minima!' - Na najsavrseniji nacin ciniti i najmanje stvari - Ivan je uspio izvrsavati obicne stvari na neobican nacin, te postati svetac obicnoga zivota u zajednici u kojem su, tako reci, bila kanonizirana i pravila njegova reda. Nije u sebi imao ipak nista od onoga moralizma u losem smislu, nista od strogoga askete, nista od sitnicavogskrupulanta. Naprotiv, njegova je duhovnost bila slobodna, ugodna, radosna i vedra u Gospodinu, djelotvorna u ljubavi, topla i ljubazna, ona se neprestano produbljivala i pojednostavljivala, osobito pod konac zivota kad je, nakon prethodnog razdoblja duhovne suhoce, postao dionikom misticnog iskustva i Bozje prisutnosti."
Zbog svega toga Ivan Berchmans je bio tako drag i ugodan svima u zajednici. Svetac, koga su svi voljeli i rado imali u svojoj blizini.

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 23.07.2013.
Poruka: 1.962
26. studenog 2013. u 15:29
26. STUDENOGA - Sveti LEONARDO IZ PORTO MAURIZIO, redovnik (1676.-1751.)

Rodio se u Porto Maurizio, u pokrajini Liguriji, kao sin pomorskog kapetana Dominika Casanove, koji ga je ostavio sirocetom u njeznoj dobi. Doveden u Rim, zavrsio je svoje nauke na glasovitom isusovackom Rimskom kolegiju. No, kasnije je obukao franjevacki habit. Zaredjen za svecenika, posvetio se propovijedanju, dok mu je glavna tema, na koju se pri tom oslanjao, bilo otajstvo Kriznoga puta, toliko blisko franjevackoj poboznosti. Obisao je tako citavu Italiju, stekavsi postovanje i svetoga Alfonsa Liguorija, koji je za nj' rekao kako je "najveci misionar nasega stoljeca". Najvise je od sebe dao u talijanskoj pokrajini Toscani, gdje je ledeni vjetar jansenizma bio smanjio na minimum poboznost prema Gospi i Svecima.

Rijetki znaju kako je upravo Leonard uveo obicaj svecanoga moljenja Kriznoga puta u rimskome Koloseju na Veliki petak. Bilo je to god. 1750., koju je tadasnji papa Benedikt XIV, bio proglasio jubilarnom. Zahvaljujuci tome, Kolosej je opet stekao svoj nedodirljivi status spomenika krscanskim mucenicima, nakon sto je dugo vremena sluzio tek kao "kamenolom" za rimske palace. Bilo je to prvi puta da se na tom mjestu obavljao vjerski obred. Od te godine pa sve do danas sam Papa svake godine na Veliki petak obavlja Krizni put u Koloseju. Krizni put sv. Leonarda u Koloseju znacio je preokret u povijesti toga zdanja.
Propovijed koju je sveti Leonard odrzao u Koloseju bila je njegov posljednji veliki napor.
Fra Leonardo je bio i veliki poboznik Majke Bozje, osobito Njezina Bezgrjesnog Zaceca. Za tu se Marijinu povlasticu vatreno zalagao. Uvjerio je i samoga papu kako bi bez troskova mogao sazvati opci sabor. Neka nacini svojevrstan referendum medju biskupima pa, cuvsi njihovo misljenje, neka proglasi dogmu o Bezgresnom zacecu. Papa Benedikt XIV. pripremio je za tu svrhu vec jednu bulu, sluzbeni papin dokument, no ona ipak nikad nije bila objavljena.

God. 1751. fra Leonardo je umro u svom omiljenom samostanu Sv. Bonaventure u Rimu na Paltinu. Sam papa je isao obici njegovo mrtvo tijelo, a da se i ne govori o puku koji je nagrnuo u velikom mnostvu.
Prica se kako su redovnici svetoga Bonaventure na Palatinu, kod kojih je brat Leonardo preminuo, morali pozvati papinske strazare, kako bi odvratili gomilu ljudi koja je opsjedala samostan, u zelji domoci se pokoje relikvije netom preminulog sveca.
Saznavsi za smrt svetoga Leonarda, papa Benedikt XIV. je uskliknuo: "Izgubili smo prijatelja na zemlji, ali smo zato stekli zastitnika na nebu!"
Jedna zanimljivost: na njegovu je grobu izlozeno jedno njegovo "prorocko" pismo, u kojem sveti Leonard izrazava svoju uvjerenost kako ce Crkva jednoga dana Bezgresno Zacece Marijino proglasiti dogmom. Zakljucio je to na temelju utjesnih rezultata ankete koju je osobno - u dogovoru s papom - bio proveo medju biskupima Katolicke Crkve, ali koji tada jos nikome nisu bili poznati. I u tome se nije prevario. trebalo je, doduse, cekati jos 103 godine, no prorostvo se ipak ispunilo.

IME je latinskog i njemackog porijekla, a znaci: SNAZAN KAO LAV.


Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 23.07.2013.
Poruka: 1.962
26. studenog 2013. u 15:30
26. STUDENOGA - Sveti SILVESTRO GUZZOLINI, redovnik (1177.-1267.)

Silvestro Guzzolini rodio se god. 1177. u Osimu, u talijanskoj pokrajini Marche. Otac mu je bio zaljubljen pravnik pa je i o svom sinu sanjao kako bi ga ucinio slavnim pravnikom. Radi toga, posla ga na studije u sveucilisna sredista Paviju i Bolognu. Silvestro se ondje upoznao s mnogim mladim studentima teologije, koji su bili zahvaceni propovijedanjem Sv. Granje i Sv. Dominika, idealima novoosnovanih prosjackih redova. I on se, umjesto studija prava, dao sav zanosom idealista na studij svete znanosti - teologije. Kad je to docuo nnjegov otac, razljutio se te ga pozove kuci, drzeci ga uza se gotovo kao suznja. Strasno je zivjeti i suradjivati s odvise autoritativnim ljudima, koji uvijek misle da sve mora biti onako, kako oni misle i zele, pogotovo ako su jos uvjereni da je to najbolje. 
On je i dalje proucavao teologiju, te u roku od 10 godina dospio ipak do svecenickog redjenja. Brzo je bio primljen medju kanonike svoga grada. Iako je morao krisom studirati teologiju, on je ipak stekao prilicno teolosko znanje, pa je izasao na glas i kao propovjednik i kao dobar teolog. Mogao je, dakle, na crkvenoj ljestvici kao svecenik lako postici veliku karijeru. Na taj bi nacin sigurno, barem donekle, ublazio i razocarenje svoga oca.

No on je drugim ocima negoli oni, gledao na svijet, pa je stoga dao prednost pustinjackom i strogo pokornickom zivotu u gustim sumama Della Rossa, nedaleko od Valdicastra. U samotnickom zivotu razmatranja i rucnoga rada imao je kao sudruga samo jednog svog ucenika. To ipak nije potrajalo dugo, jer mu i drugi dodjose. Silvestro se stoga opet povukao i sklonio na Monte Fano kod Fabriana. Tamo je u samoci neko vrijeme ostao posve sam. Jedino mu je drustvo cinio neki star, vec bolestan vuk. 
No, doskora mu se i tu pridruzi manja skupina ucenika. Silvestro je u tome vidio jasan Bozji znak Providnosti, pa je sagradio mali samostan i posvetio ga Gospi. Za normu zivota uzeli su prvotno Pravilo Sv. Benedikta, prilagodivsi ga svojim uvjetima i idealima, sacuvavsi ipak onu njegovu prvotnu strogost.

Kao nekoc Sv. Benedikt u Subiacu, tako je i Sv. Silvestro u okolici Monte Fana osnovao 12 novih samostana u koje se okupilo 400 redovnika, zeljnih zivjeti prema obnovljenom i zivotno osvjezenom Pravilu sv. Benedikta.
"Silvestrine" - kako ih nazvase - odobrio je papa Inocent IV. Redovnicka grana sv. Silvestra nije se osula ni uginula nakon njegove smrti. Predao je svoju dusu Gospodinu i Njegovoj Majci, koju je toliko njezno ljubio, 26. studenoga 1267.g. na Monte Fanu. Njegova grana ziva je i danas i svjedoceci zivotnu snagu Pravila sv. Benedikta, ali i sve ono sto joj je svojim primjerom i zivotom dao sveti Silvestro Guzzolini.


ian wright
ian wright
Moderator
Pristupio: 19.05.2005.
Poruka: 66.035
26. studenog 2013. u 15:39
ja samo dam minus i produzim dalje
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 06.10.2010.
Poruka: 16.896
26. studenog 2013. u 15:46
Vladimire pročitaš li ti sve ove članke ili? Ja nemam ništa protiv da ih lijepi iaoko meni samom to nikad ne bi palo na pamet. Mislim da bi bilo bolje da zalijepi neki članak pa napiše svoj osvrt o tome pa možda i zaintrigira nekoga za dijalog. Ovako se osjećam kao ponekad za vrijeme propovijedi kad svećenik nije nešto zanimljiv pa uspava pola crkve.