dbald je napisao/la:
Prorok je napisao/la:
Naravno čudiš se, jer misliš da Biblija ne govori o takvim stvarima... Govori itekako, samo je treba razumjeti.
Dakle, gravitacija:
"On povrh praznine sjever razapinje, On drži zemlju o ništa obješenu." (Job 26:7, Jer.)
"Nad prazninom razastire on sjever, iznad ništa daje da lebdi zemlja". (Job 26:7, Šar.)
I citat: "On drži zemlju O NIŠTA OBJEŠENU" i "IZNAD NIŠTA DAJE DA LEBDI ZEMLJA" jasno govore u prilog gravitaciji. "Ljudska mudrost" je naravno još brojna stoljeća nakon ovog zapisa vjerovala da zemlju drže 4 slona, kornjače i kakve već glupost.
Što se tiče da je zemlja okrugla:
"On je taj koji sjedi nad krugom zemaljskim, čiji su stanovnici kao skakavci; koji razvlači nebesa kao zastor, i razastire ih kao šator da u njemu prebiva“ (Izaija 40:22)
Dakle, Prorok Izaija jasno za Boga kaže da sjedi nad "KRUGOM ZEMALJSKIM". Nije koristio riječ koja može označavati nešto ravno, ćoškasto...itd.
Riječ koju je ovdje Prorok Izaija koristio je hebrejska riječ "KHUG" (original hebrejski ????) koja u osnovi znači KRUG i iz koje se izvode ostale riječi poput OKRUGLO itd...
PS. sad vidim da ovaj forum ne podržava hebrejski, pa je u zagradi umjesto hebrejskih znakova stavio 4 upitnika.
Vidi cijeli citat
kao onda razumijemo Mudre izreke 30:4 gdje se spominju krajevi zemlje?
Ako ćemo biti dosljedni, jedino valajno tumačenje koje obuhvaća i jedno i drugo je da je Zemlja zakrivljena (evidentno na horizontu) ali da ima krajeve tj. da nije kugla.
Danas znamo da to nije istina.
Također, o gravitaciji ne govori ni riječi. Spominje lebdenje u zraku što jednako može i Zemlja oblika papirnatog brodića, ako Bog to želi.
Uostalom, Zemlja ne lebdi nego se kreće svojom putanjom pod utjecajem gravitacije raznih tijela isto kao kladivo na lancu, samo je kod gravitacije taj lanac nevidljiv pa je eto ona iznad ničega, kad zapravo nije.
Vidi cijeli citat
Dio koji te zanima iz Mudrih izreka 30:4 bi lakše razumio kad bi pogledao cijeli biblijski redak ili bar taj dio koji govori o krajevima zemaljskim. Cijeli taj redak prema prijevodu Jeruzalemske Biblije glasi: "Tko uzađe na nebo i siđe? Tko uhvati vjetar u šake svoje? Tko sabra vode u plašt svoj? TKO POSTAVI KRAJEVE ZEMALJSKE? Kako se zove i kako mu se zove sin? Znaš li?" (Izr. 30:4)
Dakle, ovdje se uopće ne govori o obliku zemlje, već se govori da je Bog postavio (stvorio) sve krajeve (dijelove) Zemlje. Cijeli redak govori o Božijem stvaralaštvu i u tom kontekstu ga treba promatrati. Kao što se spominju izrazi "šake" ili "plašt" jasno je da se ne radi o doslovnim Božijim šakama ili plaštu, već se na taj način predočava Božija snaga i njegova stvaralačka moć.
Kažeš da ovo što se spominje nije riječ o gravitaciji...
"On drži zemlju O NIŠTA OBJEŠENU" i "IZNAD NIŠTA DAJE DA LEBDI ZEMLJA" (Job 26:7)
Kad dijete napuhne balon i pusti ga u zrak, pa on lebdi u zraku, može li se reći da je taj balon "O NIŠTA OBJEŠEN"?
Može li se reći da "IZNAD NIŠTA LEBDI" taj balon? Naravno da može!
Kada se u Jobu 26:7 govori da je zemlja "o ništa obješena" i da "lebdi iznad ništa" to znači da zemlja nije NI ZA ŠTO pričvršćena, da je NIŠTA ne drži, da nije na NIŠTA naslonjena...
Da bi se Biblija razumjela, potreban je ponizan stav, a ne stav da onaj koji ju čita zna više i od samog Boga.
I što je jednako važno, da bi se Biblija razumjela, čovjek NE SMIJE IMATI NIKAKVIH PREDRASUDA, tj. prilikom čitanja ne smije tvrdoglavo zastupati unaprijed stvorene stavove i s omalovažavanjem gledati na Božiju riječ.
Onaj tko tako radi njemu Božiji duh neće omogućiti razumijevanje Božije riječi.