bojangles je napisao/la:
dragi dida moj,čekaj malo,...
ovu gestu BTM ja nisam okarakterizirao nikako izvan konteksta ove geste...NISAM rekao da je kompleksaški ili da je to zato što je BTM Bosanac,...dakle ovu sam gestu pokušao promotriti izdvojeno i samo kroz vizir nekog elementarnog pristojnog odnosa prema zemlji u koju je netko emigrirao,a to je ovdje definitivno izostalo
Nema nikakve veze što se radi baš o BTM,zaista.
Radi se,po meni,
o nekoj elementarnoj (ne)pristojnosti koju je kao kulturni djelatnik BTM pokazao time što je Vanji Drachu i hrvatskom glumištu odvalio pljusketinu,i pljunuo joj u oba obraza.Ja to tako vidim.
I uvjeren sam da to nije slučajno!
Vidi cijeli citat
1. Da si doista "ovu gestu" htio potpuno odvojiti od Nuićevog i Matićevog "bosanstva" vjerojatno ne bi uz njihova prezimena dodao "Hrvat iz Sarajeva" i "Hrvat iz Doboja". Mislim, kakve to ima veze s navodnim lošim castingom, osim ako ipak ima veze?
2. Ovo apostrofiranje nekakve Matićeve "emigracije" i nekakve njegove "nepristojnosti" spram Hrvatske je stvarno besmisleno. Čovjek iz Doboja koji je prije dvadesetak godina došao u Hrvatsku je "emigrant"? Pa ajde da je barem "emigrirao" u Ameriku, pa hajde da nije nikada bilo bivše države i jedne sasvim drugačije perspektive iz koje se u to vrijeme sagledavalo što je to emigracija, a što sasvim uobičajena migracija prema razvijenijim urbanim područjima mladih ambicioznih ljudi? Mislim stvarno, što je on to posebno dužniji Hrvatskoj ili nekakvoj hrvatskoj kulturi od tebe ili mene i zbog čega bi se nekakvi njegovi navodno "nekulturni" postupci trebali promatrati kroz nekakvu posebnu dioptriju?
3. Čija je zamisao bila staviti Vanju Dracha u ulogu klošara stvarno ne znam. Za casting, odnosno podjelu uloga, kao i za konačni izgled cijelog filma najodgovorniji je režiser. Naravno, postoji mogućnost da je netko drugi (pa i Matić) sugerirao Nuiću Vanju, ali u europskom "autorskom" filmu u kakav se i ovaj Nuićev može uvrstiti, konačna odluka je režisereva. Producentova je uloga prije svega da osigura lovu i uvjete za rad te da se pobrine za milijun drugih sitnica neophodnih da jedan film ugleda mrak kino dvorana.
4. Zašto bi davanje uloge klošara Vanji Drachu bilo "odvaljivanje pljusketine" i "pljuvanje joj u oba obraza" hrvatskoj kulturi? I to navodno "namjerno"? Pa kao da su Nuić i Matić handžarom i jataganom natjerali pokojnog Vanju da se prihvati uloge klošara? Dobar i velik glumac se upravo prepoznaje u svestranosti, nedostatku inhibicija, otkrivanju različitih ličnosti u sebi i mogućnosti da ih uvjerljivo od-glumi. To i je smisao tog poziva, a i njegova draž. Ja sam siguran da je i stari Vanja s obzirom kakva je glumačka gromada bio to shvatio kao izazov i eksperiment, kao još jednu priliku da pokaže što sve može.
Osim toga, film je kao i svaka umjetnost između ostalog i prostor eksperimentiranja, iznalaženja neočekivanih kombinacija, kalemljenja naizgled nespojivih elemenata, ispitivanja kojekakvih mogućnosti i dramaturškog kemijanja. Tako da je i ovo "klošaiziranje" Vanje sasvim legitiman postupak o čijoj uspješnosti mogu postojati različita mišljenja. Ali tvrdnje o "pljuski hrvatskoj kulturi", "pljuvanju u oba obraza" ili učitavanje nekakve "antihrvatskokulturne" "namjernosti" koja se valjda korijeni u nekakvoj Nuićevoj ili Matićevoj ljudskoj nesolidnosti ili u njihovoj "bosanskoj" (ili kakvoj već) nekulturnosti je žešća smijurija. Sve skupa je u najgorem slučaju samo neuspio eksperiment u podjeli uloga.
[uredio dida - 22. rujna 2009. u 18:59]