Ekonomija, gospodarstvo i statistika

ivan77
ivan77
Potencijal za velika djela
Pristupio: 24.04.2010.
Poruka: 1.376
02. lipnja 2026. u 10:34

pasha77 je napisao/la:

Bilo je i toga, ne kažem da nije.

Ali ljudi brzo zaborave kakva su vremena bila. 

Bilo je, "ako nećeš ti, ima tko će". Ljudi su uglavnom bili prisiljeni jesti govna i dobijati dobar dio novca na ruke. 

Jer, kako rekoh, ako nećeš ti, drugi čeka u redu. Imali smo oko 400 000 ljudi na birou. 

Vidi cijeli citat

Slažem se da su bila i katastrofa vremena, ali evo danas kad imaš sva moguća i nemoguća prava kao radnik, kad imaš milijun opcija za posao znam masu ljudi koji rade na crno. Pogotovo rad na crno što se tiče građevine i sličnih poslova i to većinom mladi ljudi. Daj ti meni što više sada novca tko zna hoću li dočekati mirovinu i što će tada biti. Znaš tko će biti najbučniji kad dođe u godine za mirovinu pa je ne bude imao ili bude neki minimalac minimalaca baš ti takvi ljudi.

ivan77
ivan77
Potencijal za velika djela
Pristupio: 24.04.2010.
Poruka: 1.376
02. lipnja 2026. u 10:36

ian wright je napisao/la:

ivan77 je napisao/la:


Možda su samo jednostavno tih 15 godina rada na crno dobivali veću plaću da ne bi poslodavac plaćao doprinose državi. Bilo i jednim i drugim bolje tako, a lošije za državu. Na kraju kad odu u mirovinu onda im je država kriva jer su male mirovine, a npr zakidali su je 15 godina. Da nisu zakidali imali bi veću mirovinu. Što misliš o tome?

EDIT: da se odmah ogradim, ne kažem da su svi tako radili. Neki su bili primorani, ali poznajem mnogo ljudi koji su radili na crno baš zbog toga da bi više naplaćivali, a ništa državi davali.

Vidi cijeli citat


možda nisu imali puno izbora u hrvatskom kapitalizmu?

ili navikama "ako nećeš ti, ima tko će"

Vidi cijeli citat

Već sam na slično pitanje odgovorio pashi. Slažem se da je bilo i toga kao što sam već i napisao. Samo pitanje je onda zašto u 2026. godini isto rade na crno ljudi kad možeš posao naći gdje želiš? 

ian wright
ian wright
Moderator
Pristupio: 19.05.2005.
Poruka: 67.664
02. lipnja 2026. u 13:09

na crno će uvijek netko negdje raditi. Rade i u Norveškoj

ako je to tako kako navodiš, onda danas za tim ima puno manje potrebe nego ranije. S tim da onda u velikom broju slučajeva to nije bio izbor radnika, već poslodavca jer "inače ima tko će radit"

[uredio ian wright - 02. lipnja 2026. u 13:09]
basketas
basketas
Moderator
Pristupio: 28.08.2011.
Poruka: 27.574
02. lipnja 2026. u 14:29

ian wright je napisao/la:

nije to samo njihova krivnja. Puno hrvatskog ekonomskog čuda zadnjih triespet godina je odradjeno na način "pošalji ljude u penziju, prijevremenu, invalidsku, bilo kako" ili "evo tebi otkaz, ima tko će radit", pa ti onda nadji novi posao kao žena s 53 godine i s kakvom ćeš penzijom računati na takvom radnom mjestu i s prijavom na minimalcu

 

treba imat razumijevanja za one kojima je teško i nisu imali sreće ili prilika u životu, a ne biti slijepac i ismijavati se im "tko ih jebe, nisu htjeli raditi". Nismo u Americi

Vidi cijeli citat


Naravno da nije njihova - moja je, Bozja, sudbine, ekonomije, svih, samo nije njihova.

 

Sto rec za stotine tisuca ljudi koji imaji oko ili ispod 20g staza?

 

Imam ih i u familiji - nece radit i boli ih kurac je u 99% slucajeva ono sto je bilo.

 

Ja odem za 10 godina u penziju, a ti meni lijepo omogucis pristojnu penziju i jos da imas simpatiju za mene, moze?

Ivo, Mijo, Niko, Mato...
basketas
basketas
Moderator
Pristupio: 28.08.2011.
Poruka: 27.574
02. lipnja 2026. u 14:38

pasha77 je napisao/la:

Ako netko ima 25 godina staža, to ne znači da je drkao kurac ostalih 15 godina. To znači da je možda jedan period života radio na crno, jer su u nekom trenutku bila takva vremena. 

Nije bilo posla i bilo je daj što daš da preživiš.

Poslodavci su to iskorištavali.

Možda se netko nije mogao zaposliti niti na crno. Ne tako davno smo imali stotine tisuća ljudi na birou.

Najlakše je odmah popljuvati ljude i optužiti ih da nisu htjeli raditi. 

 

Vidi cijeli citat


Da, to uglavnom znaci doslovno to jer se radi o nekih 15tak %, a na siroj skali jos i manje, znaci 80-90% moze, oni ne.

 

Najlakse je drkat kurac i kukat, ovaj komentar i rasprava su apsolutno nebitni za ista.

Ivo, Mijo, Niko, Mato...
ivan77
ivan77
Potencijal za velika djela
Pristupio: 24.04.2010.
Poruka: 1.376
02. lipnja 2026. u 14:50

ian wright je napisao/la:

na crno će uvijek netko negdje raditi. Rade i u Norveškoj

ako je to tako kako navodiš, onda danas za tim ima puno manje potrebe nego ranije. S tim da onda u velikom broju slučajeva to nije bio izbor radnika, već poslodavca jer "inače ima tko će radit"

Vidi cijeli citat

Prije 20 godina:

Gazda: plaća ti je minimalac i radiš na crno

Građevinar: pa kako ću preživjeti s tim

Gazda: uzmi ili ostavi, ima tko hoće

Građevinar: pristajem

 

Danas

Gazda: plaća ti je minimalac i radiš na crno

Građevinar: neću za to raditi

Gazda: ima tko hoće

Građevinar: j..i se i ode raditi sam za sebe i naplati 5 puta više

Ili ga gazda moli da radi za njega i da će dobiti koliko želi

 

Razlika je u tome što ipak danas ljudi više cijene sebe. Samo što je razlika u tome da je taj prije 20 godina imao više znanja nego ovaj danas.

EDIT: išli su ljudi vani i 60ih godina prošlog stoljeća vani, tako da izgovor da nisu imali gdje raditi mi nije baš relevantan.

[uredio ivan77 - 02. lipnja 2026. u 14:55]
basketas
basketas
Moderator
Pristupio: 28.08.2011.
Poruka: 27.574
02. lipnja 2026. u 15:18

Ugl. kao i svaka rasprava, kad argumentiras da nisu ljudi jadni, da nije jbg bilo ko u komunistickim logorima - da tona ljudi ima vise-manje pristojne penzije, onda ide izvrtanje teza i spin

Ivo, Mijo, Niko, Mato...
pasha77
pasha77
Potencijal za velika djela
Pristupio: 22.02.2025.
Poruka: 1.134
02. lipnja 2026. u 15:33

basketas je napisao/la:

Da, to uglavnom znaci doslovno to jer se radi o nekih 15tak %, a na siroj skali jos i manje, znaci 80-90% moze, oni ne.

Najlakse je drkat kurac i kukat, ovaj komentar i rasprava su apsolutno nebitni za ista.

Vidi cijeli citat

Jebote, ti bi i "Veliku depresiju" relitivitirao i rekao ako mogu John i Jim, onda mogu svi. 

Hrvatskoj se dogodio rat. Dok su na tisuće muževa bili u ratu, na tisuće žena je čuvalo djecu, snalazilo se, krpalo kraj s krajem kako da preživi - nisu sigurno razmišljali da moraju raditi 40 godina da bi dobili mižeriju od mirovine. 

Nakon rata su morale proći godine i godine da se situacija stabilizira.. Ekonomija se tek dizala, šteta se zbrajala...hrpa ljudi nije imala izbora, prihvaćali su dobijati novac na crno da bi preživjeli, neki su odlazili vani u potragu za boljim životom.

Ne razumijem što je tu teško za shvatiti?

 

basketas
basketas
Moderator
Pristupio: 28.08.2011.
Poruka: 27.574
02. lipnja 2026. u 15:44

pasha77 je napisao/la:

basketas je napisao/la:

Da, to uglavnom znaci doslovno to jer se radi o nekih 15tak %, a na siroj skali jos i manje, znaci 80-90% moze, oni ne.

Najlakse je drkat kurac i kukat, ovaj komentar i rasprava su apsolutno nebitni za ista.

Vidi cijeli citat

Jebote, ti bi i "Veliku depresiju" relitivitirao i rekao ako mogu John i Jim, onda mogu svi. 

Hrvatskoj se dogodio rat. Dok su na tisuće muževa bili u ratu, na tisuće žena je čuvalo djecu, snalazilo se, krpalo kraj s krajem kako da preživi - nisu sigurno razmišljali da moraju raditi 40 godina da bi dobili mižeriju od mirovine. 

Nakon rata su morale proći godine i godine da se situacija stabilizira.. Ekonomija se tek dizala, šteta se zbrajala...hrpa ljudi nije imala izbora, prihvaćali su dobijati novac na crno da bi preživjeli, neki su odlazili vani u potragu za boljim životom.

Ne razumijem što je tu teško za shvatiti?

 

Vidi cijeli citat


 

Da, znam, tih "dvoje" su moj otac i majka.

 

I jos majka godinama nije mogla dobit posao, evo je jos radi, ima nesto godina do penzije u 57je, otac oso lani (u penziju).

 

Rat je zavrsio 1995te, da su 10 godina "dolazili" sebi i da nisu radili nikad do tad u zivotu, opet su mogli skupit 21 godinu staza do danas i jos radit ako treba, kao sto recimo radi moja majka.

 

Postedi me patetike o ratu i penzijama i snalazenju, u moje dvoriste su doslovno padale granate.

Ivo, Mijo, Niko, Mato...
pasha77
pasha77
Potencijal za velika djela
Pristupio: 22.02.2025.
Poruka: 1.134
02. lipnja 2026. u 15:50

To nije patetika. To je normalno objašnjenje zašto tisuće ljudi u 65-oj nema 40 godina staža. 

Može biti još xy razloga, naveo sam naj očitije. 

Postoji razlog zašto danas imamo 60-70 tisuća nezaposlenih, a nekad smo imali 400 000. 

Vlastiti primjeri nisu dokaz ničega, niti su svi ljudi jednako snalažljivi, sretni ili uspješni u teškim vremenima.

 

  • Najnovije
  • Najčitanije