coobah je napisao/la:
U samoj definicij škole kao institucije stoji da je to odgojno-obrazovna ustanova.
Dakle, odgojno je čak i prije obrazovnog.
Barem kad sam ja išao u školu, od najnižeg uzrasta učenicima su se usađivale određene civilizacijske norme, od onih najbanalniji poput 'hodamo desnom stranom pločnika', funkcioniranja unutar grupe (razred, sportski tim i slično), pa i do ovih aktualnijih vezanih za uvažavanje nečijeg mišljenja, stava i različitosti.
Uostalom, ponašanje/vladanje se koliko ja znam kod nas i dalje ocjenjuje, a također u školama postoji i vjeronauk/etika.
Također, i u kasnijim fazama obrazovanja se susrećemo sa profesorima koji sankcioniraju ili potiču određene oblike ponašanja, ako ni u kojoj drugoj uobičajenijoj prilici onda barem na ispitima.
Inače, ja odgojem ne smatram samo motivacijom za postizanje dostignuća, odnosno upisivanje bolje škole, boljeg fakulteta i sl.
Vidi cijeli citat
ne mogu se slozit s velikom vecinom.
pa kao da ce te sankcioniranje/poticanje profesora dovest negdje ako isto nisi iskusio doma??
pa imali smo svi u razredima onu grupu ucenika koju je apsolutno bolio k. koliko su jedinica dobili, jer doma nisu imali nikakav vid kontrole... pa sto djetetu znaci ocjena u skoli, ako doma moze radit sto hoce? zasto bi onda dijete ucilo?? ja ti garantiram da svako dijete bez neke kucne kontrole skuplja jedinice. zasto? pa zato jer je tako najlakse. zasto bi dijete doma ucilo, ako mu je potpuno svejedno sto ce dobit jedinicu u skoli, i ako moze ic linijom manjeg otpora.
istina koju je moja stara jednom rekla je da svako dijete barem jednom pokusa histericnim plakanjem dobit ono sto zeli. e pa ja sam dobio batine na prvi pokusaj i nije mi palo na pamet to pokusat ponovo. isto tako je svaki od vas dobio batine, inace bi revali za svaku sitnicu koju pozelite.
tako i kad dobijes jedinicu u skoli dobijes doma batine (figurativno jel), pa se onda radi toga trudis dobit barem 2. a ne radi toga da udovoljis nekom tamo profesoru... to prvenstveno vrijedi nakon prva 4 razreda jer su dotad svi fini i dobri. onda u naredna 4 ide selekcija i tocno se zna u svakoj skoli tko su problematicni, i to su u pravilu oni cijih roditelja se nitko ne sjeca, jer ih nikad nije ni vidio u skoli, ili na roditeljskom.
dakle kucni odgoj je neophodan temelj za bilo kakvo nadogradjivanje skolom. a to su prvenstveno radne navike, komunikacija, rad u grupi... to se naravno moze u neku ruku shvatit odgojem i tu se slazem(na kraju krajeva i bilo koji sportski klub je odgojna ustanova na neki nacin), ali kucni odgoj je razlika nebo/zemlja u odnosu na to...
i totalno mi je neprikladno ih stavit u istu recenicu. a kamoli kao sto je to bojan naveo da ih u skoli odgajaju bez funkcije obitelji...
bez obiteljskog odgoja skola nema apsolutno nikakve sanse da te nadogradi kao osobu.
[uredio Marko Marušić - 22. lipnja 2011. u 12:11]