tuturutu je napisao/la:
Kakva su vam razmisljanja sto se tice investicije u auto?
Kupovati li neki sa iskljucivo sa unutarnjim izgaranjem ili se strpiti jos malo da cijene hibrida i elektricnih vozila padnu?
pitam se ulupat novce u auto ili pricekat jos godinu do dvije pa vidjet koliko napreduju EV i pada li cijena hibridima jer sa novim nametima i regulativama cini mi se da ce za 5g trosak posjedovanja i voznje danas klasicnog automobila bit dosta skupo
Vidi cijeli citat
To ti puno ovisi o navikama vožnje i kako koristiš auto.
Ja sam kupovao novi auto prošle godine i aktivno razmišljao o tome da uzmem strujića, pričao s raznim ljudima koji ih imaju i na kraju sam odlučio da to jednostavno nije još za mene i da je previše ograničavajuće za ono kako ja koristim auto. A zaista sam bio otvoren za to da uzmem električnog.
No to je zbog nekoliko specifičnih problema. Npr. ja često putujem duge relacije i važno mi je da bez razmišljanja mogu stići do Splita, Pule ili Beograda, ili da se mogu zaletjeti do Rijeke na poslovni ručak i vratiti natrag odjednom, bez da tražim punjače. Npr gledao sam Etrona i on ima domet 400km - ali 400km WLTP, znači u idealnim uvjetima, ne po zimi ili kad radi klima na 19 dok je vani 36 i definitivno ne kad voziš 160 na autocesti. Npr gledao sam i Teslu 3, ona ima WLTP domet 408km ali stvarni domet na testu je 315km - što znači da ne postoji teoretska šansa da u jednoj vožnji stigneš od Zagreba do Splita sve i da imaš isključenu klimu i ne voziš 150-160, a vjerojatno ćeš oboje. To onda za sobom povlači nužno stajanje zbog punjenja uz nadu da će biti slobodnih mjesta za punjenje - a tu opet govorim o nama "na zapadu" gdje je EU prometni koridor Budimpešta - Zagreb - Rijeka pa EU sufinancira punionice ili gdje su turisti u Dalmaciji; kad kreneš za istok onda si u već u debelom problemu. Tu su još neke specifičnosti, npr moji imaju kuću na moru koja ima struju na solare pa nisam ni siguran kako bih ga mogao tamo puniti i slično, a i u garaži zgrade imamo samo dvije punionice a već je jedna Tesla dolje što je problem koji čeka da se dogodi.
Uglavnom, da živim u Kaliforniji vozio bih sigurno jer postoji ogromna infrastruktura, ali kombinacija još nedovoljno razvijene infrastrukture i naših navika (brze) vožnje uz ekstremne vrućine i hladnoće jednostavno su mene odbile od EV-a jer je previše drawbacksa. Ako većinom voziš po gradu, imaš kuću ili garažu (ili parking na radnom mjestu) u kojoj možeš puniti i većina putovanja preko 200km su ti višednevna i u urbana mjesta ili si od onih koji voze 100 na autocesti, gotovo da nema manjkavosti.