Pobačaj, dobro ili zlo?

19s83
19s83
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.11.2016.
Poruka: 1.477
05. srpnja 2022. u 15:29

Vilenjak je napisao/la:

najvrijednija stvar na svijetu, i to je polaziste svega je ljudski zivot

dovoljno da se dalje ne raspravlja

Vidi cijeli citat


Ovdje ne odgovaram izravno tebi (jer ne znam kakvo ti je mišljenje kod silovanja), ali ne može se istovremeno tvrditi da je pravo na život najviše, a onda reći da je pobačaj kod silovanja dozvoljen. Ponavljam, ovo nije za Vilenjaka, jer ne znam njegovo mišljenje, nego za one koji misle da je život najvrijedniji, osim kod silovanja. Ako dozvolite pobačaj kod silovanja, onda pravo silovane žene je važnije od prava djeteta na život, dakle, pravo na život nije najvažnije.

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 17.09.2020.
Poruka: 5.122
05. srpnja 2022. u 15:31

Dario_SNet je napisao/la:

Nevezano uz moje mišljenje o pobačaju (nisam ni sam načisto, mislim da je tema kompleksna), super mi je vidjeti kad toliki broj muškaraca razglaba o ženskim pravima... Ne morate mi objašnjavati da zapravo raspravljate o pravima djeteta.

Vidi cijeli citat

Deplasirano.

Zamisli da optuzenik kaze da je smjesno da odluku o njegovoj kazni donosi sutkinja. Ili obrnuto.

Ne kroji zenama nitko zivot, nego nerodenoj djeci. Ogromna - krucijalna razlika.

19s83
19s83
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.11.2016.
Poruka: 1.477
05. srpnja 2022. u 15:38

Ante je napisao/la:

Zašto bi osoba koja se seksala izgubila pravo odlučivanja o vlastitom tijelu?

Ne radi se o vlastitom tijelu, nego o tijelu djeteta.

Ono šta je bitno je da pristanak na seks dvoje odraslih ljudi nije isto što i pristanak na trudnoću.

Ali je pristanak na mogućnost da do trudnoće dođe. Klasično pitanje prava i odgovornosti.

Tjelesni integritet majke je uvijek jednakovrijedan životu djeteta.

Točno. Zašto bi onda majka smjela ubiti djete, a ono nju ne?

Nijedna osoba nema pravo koristiti tuđe tijelo bez pristanka.

Smije li onda majka ubiti već rođeno dijete koje živi u stanu koje je u njezinom vlasništvu?

Moralno je ubiti onoga tko te zatoči.

Pa ako je ovdje netko nekoga zatočio, onda je majka zatočila dijete.

Vidi cijeli citat


Ne, radi se i o tijelu djeteta i o tijelu majke. Da dijete može preživjeti bez korištenja majke, bila bi druga stvar. Pristanak na rizik od trudnoće ne stvara obvezu pristajanja na ostati trudan. Ako je sloboda majke jednakovrijedna životu djeteta, a složio si se s tim, onda ona ima pravo na pobačaj. Majka ne smije ubiti već rođeno dijete koje živi u njenom stanu. Može ga se riješiti, a budući da to dijete može preživjeti i bez nje, ima obvezu riješiti ga se na način da pozove državne organe. Majka nije zatočila dijete. Da je majka zatočila dijete, onda bi pobačaj bio šta, oslobađanje djeteta? Ništa embrij nije zatočio, nego koristi majčino tijelo bez njenog pristanka.

19s83
19s83
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.11.2016.
Poruka: 1.477
05. srpnja 2022. u 15:39

Dario_SNet je napisao/la:

Nevezano uz moje mišljenje o pobačaju (nisam ni sam načisto, mislim da je tema kompleksna), super mi je vidjeti kad toliki broj muškaraca razglaba o ženskim pravima... Ne morate mi objašnjavati da zapravo raspravljate o pravima djeteta.

Vidi cijeli citat


Ja osobno mislim da kolege forumaši imaju puno pravo raspravljati o ženskim pravima, iako su svi (pretpostavljam) muškarci. Svi mi imamo i pravo raspravljati o pravima Ukrajinaca, a nismo ni Ukrajinci ni Rusi.

19s83
19s83
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.11.2016.
Poruka: 1.477
05. srpnja 2022. u 15:41

Ante je napisao/la:


Ovo je jednostavno rasprava o životu. Ako jednog dana muškarci budu rađali (a kako je krenulo, bojim se da je samo pitanje trenutka), vidjet će se da ovo nema veze s nekakvim uskraćivanjem prava žena. Uostalom, pola pobačene djece je žensko.

Vidi cijeli citat


Slažem se. Sloboda odlučivanja o vlastitom tijelu vrijedi jednako i za muškarce i za žene, u raznim slučajevima, samo šta u slučaju rađanja to mogu samo žene, ali svi imaju pravo raspravljati o životu i slobodi.

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 17.09.2020.
Poruka: 5.122
05. srpnja 2022. u 15:44

19s83 je napisao/la:

Žena je znala da seks vodi trudnoći. Pristankom na seks, ona nije pristala na trudnoću. A rasprava je ovdje je li uklanjanje neželjene posljedice seksa moralno ili ne.

Vidi cijeli citat


Kolega, skroz ste se izgubili u svojim akrobacijama.

Ovo je u rangu kao da kazes " ja znam da pijanstvo u voznji moze rezultirati ubojstvom. Ni, ipak, voznjom u pijanom stanju ja nisam pristao na izazivanje nesreće s smrtnim ishodom".

Jasno je koje su moguce posljedice sexa i voznje u pijanom stanju. Zato se za takve stvari mora odgovarati.

Karikiram, ali ovo vi radite. 

19s83
19s83
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.11.2016.
Poruka: 1.477
05. srpnja 2022. u 15:48

basketas je napisao/la:

Zato jer sve šta napraviš, a ima posljedicu - odgovaraš za ono što je rezultat tvojih akcija.

Vidi cijeli citat


Odgovaraš za nemoralne posljedice svojih djela. A ako je pravo slobode jednakovrijedno pravu na život, onda pobačaj nije nemoralan.

Ovakvim argumentima - žena je odgovorna jer se seksala - ispada ko da je cilj kazniti ženu jer se seksala, a ne zaštititi embrij. Jer ispada da ako žena nije htjela seksati se, onda život embrija nije više bitan, ali ako je žena htjela se seksati, onda je život embrija postao bitan.

Znam da ima kolega forumaša koji smatraju da je pobačaj kod silovanja pogrešan, tim kolegama barem mogu čestitati šta se drže vlastitih principa.

Volio bih vidjeti i neku miniraspravu između onih koji misle da nijedan pobačaj ne smije biti legalan i onih koji rade iznimku kod silovanja. Volio bih pitati one koji rade tu iznimku, zašto odjednom život embrija više nije bitan ako je žena silovana.

basketas
basketas
Moderator
Pristupio: 28.08.2011.
Poruka: 22.596
05. srpnja 2022. u 16:02

19s83 je napisao/la:

basketas je napisao/la:

Zato jer sve šta napraviš, a ima posljedicu - odgovaraš za ono što je rezultat tvojih akcija.

Vidi cijeli citat


Odgovaraš za nemoralne posljedice svojih djela. A ako je pravo slobode jednakovrijedno pravu na život, onda pobačaj nije nemoralan.

Ovakvim argumentima - žena je odgovorna jer se seksala - ispada ko da je cilj kazniti ženu jer se seksala, a ne zaštititi embrij. Jer ispada da ako žena nije htjela seksati se, onda život embrija nije više bitan, ali ako je žena htjela se seksati, onda je život embrija postao bitan.

Znam da ima kolega forumaša koji smatraju da je pobačaj kod silovanja pogrešan, tim kolegama barem mogu čestitati šta se drže vlastitih principa.

Volio bih vidjeti i neku miniraspravu između onih koji misle da nijedan pobačaj ne smije biti legalan i onih koji rade iznimku kod silovanja. Volio bih pitati one koji rade tu iznimku, zašto odjednom život embrija više nije bitan ako je žena silovana.

Vidi cijeli citat


Problem rasprave s tobom je taj što ti postaviš teze koje uopće ne stoje, a onda ih predstavljaš kao činjenice ili neupitne istine. Odakle ovo boldano?

 

Ako na poslu napraviš krivu procjenu možeš dobit otkaz, ako zaspeš isto možeš dobit otkaz. Ja sam potpisao jedan ugovor gdje sam se obvezao da neću javno osramotit tu ustanovu s kojom sam potpisao ugovor, kada sam ih pitao kako ih to uopće mogu javno osramotit - rekli su npr. napijete se u javnosti i završite u novinama.

 

Niti jedna od ovih situacija nije nemoralna ili sl., a u svakoj - kao i u stotine drugih: banalnih, manje banalnih, važnih ili manje važnih - odgovaraš za svoje postupke.

 

Isto kao i drugo - moral, moralne vrijednosti i sve ostale sl. kategorije nisu matematika, nije to 2+2. Nema egzaktnog morala, tako da niti pobačaj kao svjetonazorsko i moralno pitanja nikad neće biti (niti može) definiran jel moralan il ne. Za tebe je, za mene nije.

Moja duša živi za tebe...kad je tesko i kad sunce miluje...
19s83
19s83
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.11.2016.
Poruka: 1.477
05. srpnja 2022. u 16:07

sombor1987 je napisao/la:


Kao da kazes " ja znam da pijanstvo u voznji moze rezultirati ubojstvom. Ni, ipak, voznjom u pijanom stanju ja nisam pristao na izazivanje nesreće s smrtnim ishodom".

Jasno je koje su moguce posljedice sexa i voznje u pijanom stanju. Zato se za takve stvari mora odgovarati.

Karikiram, ali ovo vi radite. 

Vidi cijeli citat


Ma ne karikiraš, već sam ti čestitao da se u raspravi koristiš racionalnim primjerima i ja razumijem sa svakim primjerom šta si htio reći.

Moj odgovor ovdje je - vožnjom u pijanom stanju ugrožava se život osobe koja ne treba vozačevo tijelo za preživjeti. Svima nam je jasno da je pijana vožnja kažnjiva, iako vozač vjerojatno nije pristao/nije htio nikoga ubiti. No žrtva pijane vožnje ne ugrožava tjelesni integritet vozača.

 

Imam i ja jedan primjer iz Engleske pa da vidim odgovor:

Stvaran događaj. Majka je prisilila svoju kćer na umjetnu oplodnju. Kći je zatrudnila, ali zbilja ne želi roditi. Majka je, jasno, završila u zatvoru. Ima li kći moralno pravo pobaciti?

Napomena:

-tko kaže ne

nevjerojatno je okrutan prema curi.

-tko kaže da

taj priznaje da ženino pravo na odlučivanje o svom tijelu je vrijednije od prava embrija na život. Barem u tom slučaju. Dakle, život embrija nije najvrijedniji.

A ako žena ima pravo pobaciti kad trudnoća nije uzrokovana njenim seksom, zašto ne bi imala pravo pobaciti kad se htjela seksati? Doista, ispada da se uopće ne radi o životu embrija, nego o kažnjavanju žene šta se htjela seksati.

Pitanje je vrlo jednostavno, odgovor može biti samo da ili ne pa da vidimo.

19s83
19s83
Potencijal za velika djela
Pristupio: 28.11.2016.
Poruka: 1.477
05. srpnja 2022. u 16:11

basketas je napisao/la:

Otac želi djete, majka ne - majka pobaci ne bi dobila ni mrvu prigovora (u teoriji).

Otac ne želi djete, majka da - otac natjera majku da pobaci, mogu mislit šta bi bilo 9

Iako su situacije indetične.

Vidi cijeli citat


Nisu identične. U drugoj situaciji otac sili majku da učini nešto sa njezinim tijelom šta ona ne želi. U prvoj situaciji majka ne sili oca na nešto sa njegovim tijelom. Kako je onda isto?

  • Najnovije
  • Najčitanije