Posjet pape Benedikta XVI. Hrvatskoj (4-5.lipnja)
reko bi banirani forumas percao-raspudic je ovim boljsevicki nastrojenim ateistima (medju ateistima ima puno postenih ljudi, koji razumiju da postoji i druga strana) ejakulirao po jetri.
odlican tekst, u kojem ima i kritike prema desnici i "katolickoj" eliti, a ne samo jednostrano prema ovim ateistima boljsevicima...
bravo nino, jos jednom. najpametniji desnicari najpametniji hercegovac, u svakom slucaju!
provokator je napisao/la:
Ne štedite pluseve! KOMENTAR Nina Raspudića s Komentar.hr
"Posjet pape Benedikta XVI Hrvatskoj, uz najvažniju, duhovnu dimenziju, te nezanemarive moralne, političke, društvene i kulturne implikacije bio je i svojevrstan lakmus papir za hrvatsko društvo, ili, bolje rečeno, bio je poput onog snijega iz poslovice koji ne pada zato da prekrije brijeg, već da svaka zvjerka u njemu trag pokaže.
U našoj medijskoj i političkoj javnosti iskristalizirala su se četiri temeljna tipa odnosa prema papinom posjetu.
Dominantno stajalište je vjernička dobrodošlica – golema većina stanovništva RH (prema zadnjem popisu 88 %) izjašnjava pripadnost Katoličkoj crkvi. Za njih je papin pastoralni posjet izvor velike radosti i nade, i važan je prije svega u duhovnom smislu.
Dio ljudi koji nisu katolici ili uopće nisu vjernici pozdravio je posjet kao važan događaj za svoje katoličke sunarodnjake u duhovnom, ali i za hrvatsko društvo u cjelini u moralnom, političkom i kulturnom smislu. Predsjednik Josipović je u svojim istupima najbolje definirao tu vrstu dobrodošlice.
Nasuprot ove dvije skupine postoji dio ljudi (očito nerazmjerno zastupljen u medijima i javnosti) koji se protivio papinom dolasku u Hrvatsku, ili ga je nastojao obezvrijediti, pri čemu su često iznošeni i neuobičajeno žučni protukatolički stavovi.
Njihov osnovni argument je da papin posjet u vrijeme ekonomske krize predstavlja nepotreban trošak, koji kroz poreze plaćaju i oni koji nisu katolički vjernici. Takav bi stav bio legitiman kada bi ga zastupali koherentno tj. kad bi sličan asketizam zastupali u pogledu svih drugih vrsta javnih troškova, što nažalost nije slučaj.
Ako i zanemarimo sve neposredne i posredne političke, ekonomske, kulturne i druge benefite tog posjeta, zapanjuje potpuni izostanak solidarnosti s golemom većinom stanovništva kojoj papin dolazak predstavlja silno važan događaj. Što bi bilo s našim društvom kad bi svatko plaćao samo za "svoje"? Što bi ostalo od zajednice? U zemlji u kojoj katolici sudjeluju s devet desetina u stanovništvu pa time i među famoznim platišama poreza, s kojim im se pravom može uskratiti takav događaj? Na hipodromu je na misi bilo deset tisuća puta (dakle milijun posto!) više ljudi nego na Cvjetnom trgu na prosvjedu protiv papinog dolaska. Ali zastupljenost bučnih "poreznih obveznika" koji su cjepidlačili oko troškova posjeta u medijima je bila nerazmjerno veća.
Zašto je država dala za film Jasmile Žbanić tri i pol milijuna kuna, a može za papu?
Zašto se ti isti ne oglašavaju npr. o činjenici da je Hrvatski audiovizualni centar prije par mjeseci dao tri i pol milijuna kuna poreznih obveznika za novi film bosanske redateljice Jasmile Žbanić, koji u Sarajevu na sličnom natječaju nije dobio ni pfeninga, i kojeg će izgledno pogledati šačica ljudi, koji će za to još morati platiti i kino ulaznicu? Ako je država dala za papin posjet samo dvostruko više nego za jedan, u osnovi, inozemni film, bi li se dežurni štediše, uzevši u obzir koliki postotak poreznih obveznika taj film zanima, iz protesta trebali samospaliti ispred HAVC-a?
Osobno nisam ljubitelj klasičnog baleta, a pogotovo suvremenog plesa i pripadnih festivala, ali poštujem činjenicu da dio ljudi s kojima živim u istoj društvenoj zajednici to cijeni pa stoga neću vrištati nad svakom poreznom lipom koja je dana za te svrhe, svjestan da bez te elementarne solidarnosti društvo gubi svaku osnovu i da bi se neki ljubitelj suvremenog plesa ili filmskog opusa Jasmile Žbanić jednako legitimno mogao zapitati zašto bi se on plaćao poreze i prireze od kojih će dio ići i za plaćanje profesora koji palamude o Danteu ili Hegelu. No o silnom javnom novcu koji se daje za neke vrlo mutne nevladine udruge bi se već dalo prodiskutirati.
Smiješno je da se o troškovima papinog dolaska priča kao da je to novac koji će nekud odlepršati iz zemlje. Pa gdje će radnik koji je angažiran na montiranju pozornice, policajac iz osiguranja ili vozač hitne potrošiti svoju dnevnicu zaređenu na hipodromu? Izgledno je da je neće odnijeti u neku banku u Zürichu ili investirati na Wall Streetu, već će zaradu vrlo vjerojatno potrošiti u svom kvartu.
Priča o troškovima je providna demagogija
Priča o troškovima je dakle providna demagogija, kojom se želi prikriti temeljni protukatolički stav.
Da se razumijemo, on je sasvim legitiman i, sve dok ostaje unutar demokratskih okvira te argumentirane i tolerantne rasprave, može biti od koristi i vjerniku i nevjerniku u profiliranju vlastitih gledišta. Nažalost, u našoj javnosti to uglavnom nije slučaj, već se napadi na papu i Crkvu odvijaju na razini komesarskog "obračuna s Bogom", kojeg je briljantno pokazao veliki srpski književnik Branko Ćopić u jednoj od novela o partizanskom mitraljescu Nikoletini Bursaću. Nikoletina indoktriniran od strane četnog komesara pokušava svoju staru majku, tradicionalnu pravoslavnu vjernicu uvjeriti kako "od danas nema Boga", a potom, kada ga ona upita tko je onda stvorio svijet i sve na njemu, pomiješa sve što je na kursu čuo i načuo pa počne zamuckivati o nekakvom stroju, kojeg im je opisivao komesar, a koji sam, bez konja, ore zemlju i zove se "karakter"...
Umberto Eco, jedan od najvećih živućih književnika i teoretičara ateist je koji se nikada nije libio oštro kritizirati neke poteze Crkve pa i aktualnog pape. Ali za razliku od Nikoletina Bursaća iz naših medija, Eco je doktorirao na temu estetike sv. Tome Akvinskog, izvrsno poznaje katoličku vjeru i tradiciju pa je s kardinalom Carlom Mariom Martinijem mogao razmjenjivati briljantna pisma na temu vjere i nevjere objavljena 1996. pod naslovom U što vjeruje onaj koji ne vjeruje?.. Isti taj Eco je u recentnoj polemici oko križeva u učionicama talijanskih škola branio križ kao "skoro sekularni simbol". Prostor sekularnog nije apstraktni prostor koji bi bio neko nulto, prirodno stanje čovječanstva, nekontaminiranog religijom, koje je moglo nastati bilo kada i bilo gdje. Sekularno društvo nastalo je unutar kršćanske civilizacije, ukratko Voltairea ne bi bilo bez kršćanstva, kao ni Umberta Eca niti Pier Paola Pasolinia. Eco je toga svjestan, za razliku od naših giganta mišljenja s Indexa, Jutarnjeg i sličnih uglednih medija čiji autori katoličku crkvu poimaju na liniji boljševičkih komesarskih priručnika – prezentiraju je javnosti kao međunarodnu pedofilsku udrugu koja maže oči narodu nekakvim srednjovjekovnim bajanjem. Za razliku od Ratzingera, oni su obrazovani, prosvijećeni, beskompromisno na strani siromašnih, djece i znanosti.
Zanimljivo je da, unatoč tome što se ne osjećaju dijelom Crkve, duhovni unuci Nikoletine Bursaća osjećaju silnu želju petljati se u propise, liste uzvanika i pravila ponašanja tog kluba kojem ne žele pripadati. Tako bi željeli određivati koga će Hrvatska biskupska konferencija pozvati u HNK pa se skandaliziraju zašto su neki pozvani (između ostalog poturajući i laž da je pozvan i pjevač M.P. Thompson), a neki drugi nisu, pri čemu velikodušno nude sugestije. Kao valjda negativan primjer na naslovnici ističu da je među šesnaest uglednika koji su u HNK imali priliku osobno upoznati i kratko pozdraviti papu bio i Tomislav Domazet-Lošo, očito ne znajući da se radi o briljantnom mladom znanstveniku i katoliku praktikantu čiji je znanstveni rad objavljen na naslovnici najprestižnijeg prirodoznanstvenog časopisa Nature.
Cijela "katolička" politička elita izravno je sudjelovala u donošenju izrazito protukatoličkih zakona
To je slika dominantnih medija u Hrvatskoj. Siroti zatucani vjernik Tomislav koji objavljuje u Nature-u očito nema pojma o znanosti, već će ga o tome poučiti epistemolozi iz EPH čiji su volterovski obzori izbrušeni u srednjoškolskom sustavu JNA i koji za razliku od njega objavljuju u Jutarnjem listu, kojem on, siromah, ne može ni primirisati.
U četvrtu, društveno još pogubniju skupinu spadaju oni koji su papu primili kao tobožnji vjernici, ljubili mu ruku i glumatali demokršćansku elitu. Najmanji je problem u tome što su se oko Ratzingera sjatili bivši režimski komunisti, raspuštenice, lopine, kurvari, tutti quanti, jer i evanđelje kaže kako ne treba zdravima liječnik već bolesnima. Žalosno je što ih taj susret nije nimalo izmijenio i što se iz njihovih izjava jasno vidjelo kako su u potpunosti promašili cijelu pastoralnu, duhovnu dimenziju Benediktovog posjeta i sveli ga na mjeru svojih dnevnopolitičkih interesa. U svojim uskim dušama i glavama papu svode na nekakvog briselskog lobista Ministarstva vanjskih poslova RH, koji ih je došao izvijestiti o potpori skorom ulasku u EU, a usput je malo izvodio nekakve starinske obrede i lijepo pričao o obitelji i savjesti. Cijela ta "katolička" politička elita izravno je sudjelovala u donošenju izrazito protukatoličkih zakona, da bi se danas oportuno grebala o papinu auru. O kriminalu i korupciji da i ne govorimo.
Ali, u krajnjoj liniji, sve je to manje važno. O pastoralnoj dimenziji posjeta Benedikta XVI i duhovnim plodovima ovog posjeta tek će se pisati. Čini mi se da će ipak više od svih mudrih riječi i lijepih pjesama odjekivati one čudesne minute tišine prilikom klanjanja Presvetom oltarskom sakramentu na Trgu Bana Jelačića. Dramatičan, mističan trenutak, kap svetosti u banalnoj profanosti Trga i njegove opterećene simbolike, trenutak u kojem je izgledalo kao da se nešto konačno prelomilo i nakon kojeg vjerniku nije teško povjerovati da će nam svima konačno krenuti, barem malo, nabolje."
Vidi cijeli citat
neko mi je jednom rekao da sam katolik, jednim dijelom. ali ono sto bih volio pitati raspudica je, jel I mene stavlja u ovih 90% katolika sa kojima u ovoj kolumni manipulise? I ne shvatam zasto poredi dolazak pape sa filmom zbanicke? To je bukvalno mjesanje baba I zaba. Koje kriv hrvatskim filmskim stvaraocima a tu posebno mislim na mlade sto se nisu izborili za svoje mjesto pod suncem? Ok, shvatam, nisu mogli, monopol, mafija, korupcija I slicna sranja.. pa ko se krije iza ovih izopacenih vrijednosti? Upravo ovi koji su na vlasti sve ove godine I koji tako strasno podrzaVaju dolazak pape u hrvatsku. Ali opet, ne bih da se pomisli da ja ovde krivim papu, ma kakav, papa za hrvatski narod moze biti trenutak nekakvog duhovnog mira, ali ipak samo trenutak. papa je isto samo amblem ili zastava sa kojom politicari jako dobro manipulisu, nikako kako to raspudic na kraju kolumne zakljucuje nekakva nada u bolje sutra. Nino raspudic se pretvorio u covjeka namcora I cini mi se da ipak nije toliko dobar koliko mi se na samom pocetku njegovih kolumni cinio.
a onaj post bogomdanog bojanglesu je krajnje smjesan, umro sam od smjeha... kao da sam bogomdanog vidio u dokumentarcu isusov kamp hahahahahahaha...
bah pojelo mi ga... ponovno u kratkim crtama...
Jako dobra analiza reakcija na Papin posjet, nažalost i blago pristrana jer iako se u biti slažem da su mnogi napadi na posjet bili niski i neprimjereni, pogotovi ovi "troškovne" prirode, mislim da Raspudić isto ulazi u određenu vrstu obračuna.
Utoliko mi je nejasan smisao ovih odlomaka s Nikoletinom i Ecom jer jedino vidim da Raspudiću smeta način na koji se mediji obračunavaju s "Papom i Crkvom" dok ga materija tj. opravdanost tih, često manirizmom neprimjerenih napada, ne zanima niti se njom bavi iako bi možda trebao, čisto da ne ispadne da su eto Index ili tkovećdrugi izmislili pedofilsku udrugu i srednjevijekovna bajanja iz vedra neba.
Naravno da me smeta "argument popisa" jer iako vjerujem da je veliki broj ljudi doživio Papin posjet kao "izvor velike radosti i nade", tvrditi da to vrijedi za sve na popisu deklarirane katolike je jednostavno krivo.
I konačno, ono što mi je najintrigantnije u cijelom tekstu je ovaj odlomak s Ecom, sekularizmom i njegova rasprava o križu kao "skoro sekularnom simbolu".
Sekularizam jest nastao u kršćanskoj civilizaciji, ali se onda mora, radi korektnosti, naglasiti da je nastao i usprkos kršćanstvu tj. s ciljem da smanji utjecaj kršćanstva na društveni život.
Možda je za Eca, prosvijećenog književnika i obrazovanog i involviranog diskutanta križ "skoro sekularni simbol", ali za prosječnog učenika u školi to jednostavno nije istina. Na anketno pitanje: "Čega je križ simbol?" očekujem 95% odgovora - kršćanstva, a 5% - ne znam, nisam bio na satu kad smo to učili. A to je jedino važno za tu diskusiju, ne što Eco misli.
Jako dobra analiza reakcija na Papin posjet, nažalost i blago pristrana jer iako se u biti slažem da su mnogi napadi na posjet bili niski i neprimjereni, pogotovi ovi "troškovne" prirode, mislim da Raspudić isto ulazi u određenu vrstu obračuna.
Utoliko mi je nejasan smisao ovih odlomaka s Nikoletinom i Ecom jer jedino vidim da Raspudiću smeta način na koji se mediji obračunavaju s "Papom i Crkvom" dok ga materija tj. opravdanost tih, često manirizmom neprimjerenih napada, ne zanima niti se njom bavi iako bi možda trebao, čisto da ne ispadne da su eto Index ili tkovećdrugi izmislili pedofilsku udrugu i srednjevijekovna bajanja iz vedra neba.
Naravno da me smeta "argument popisa" jer iako vjerujem da je veliki broj ljudi doživio Papin posjet kao "izvor velike radosti i nade", tvrditi da to vrijedi za sve na popisu deklarirane katolike je jednostavno krivo.
I konačno, ono što mi je najintrigantnije u cijelom tekstu je ovaj odlomak s Ecom, sekularizmom i njegova rasprava o križu kao "skoro sekularnom simbolu".
Sekularizam jest nastao u kršćanskoj civilizaciji, ali se onda mora, radi korektnosti, naglasiti da je nastao i usprkos kršćanstvu tj. s ciljem da smanji utjecaj kršćanstva na društveni život.
Možda je za Eca, prosvijećenog književnika i obrazovanog i involviranog diskutanta križ "skoro sekularni simbol", ali za prosječnog učenika u školi to jednostavno nije istina. Na anketno pitanje: "Čega je križ simbol?" očekujem 95% odgovora - kršćanstva, a 5% - ne znam, nisam bio na satu kad smo to učili. A to je jedino važno za tu diskusiju, ne što Eco misli.
[uredio dbald - 08. lipnja 2011. u 00:00]
čudna li čuda... listam ovu temu i vidim i zadovoljan sam što sam uvijek u minusu... to je pokazatelj da te cijene, he,he , međutim ovaj moj post na prošloj stranici pokupio pluseve, pa se pitam je li ocjenjivački žiri ponorel ili nije shvatio namjere autora.
šteta, meni je moja profesorica hrvatskog uvijek govorila da nije važno što je pjesnik htio reći, a meni se baš sad čini da jest.
šteta, meni je moja profesorica hrvatskog uvijek govorila da nije važno što je pjesnik htio reći, a meni se baš sad čini da jest.
Bez namjere da ikog uvrijedim, smatram da je najbolje da ateisti i dalje
nastave vrednovati Papu kroz utrošene kune, zavarene šahtove,
boljševičke eskapade i politički folklor, a onima koji su nešto u tome doživjeli dublje da se prepusti pravo da imaju drugačiji
doživljaj ovog posjeta.
S te strane naravno da je Raspudić i pristran i subjektivan... kao što je smrad Matija Babić pristran i subjektivan na svoj način podli, pokvareni i iskompleksirani način.
Uostalom možda nije 90 % ali će uvijek biti više nego duplo obožavatelja Pape u odnosu na neku Smarićku... a vratimo se li na početak priče, problem za ateiste je isključivo financijske prirode. Ili sad više nije?
S te strane naravno da je Raspudić i pristran i subjektivan... kao što je smrad Matija Babić pristran i subjektivan na svoj način podli, pokvareni i iskompleksirani način.
Uostalom možda nije 90 % ali će uvijek biti više nego duplo obožavatelja Pape u odnosu na neku Smarićku... a vratimo se li na početak priče, problem za ateiste je isključivo financijske prirode. Ili sad više nije?
[uredio provokator - 08. lipnja 2011. u 00:22]
Da, provo, međutim ateisti to ne rade. Kao što svi popisani vjernici ne dijele radost Papinog dolaska, tako ni svi ateisti ne vrednuju Papu kroz kune. Nastojmo biti precizni jer će tvoj post sličiti na onaj od Shaggyja koji me i uključio u konkretnu raspravu.
Raspudić, ako hoće sačuvati renome ne bi trebao ulaziti u obračun s Matijom Babićem, ali to je moje mišljenje.
tko je Smarićka?
Za mene problem nikad i nije bio u kunama, za mene je Papa uvijek odraz Crkve koja kod mene nema autoritet jer je nekonzistentna, a pretendira na davanje odgovora o biti i bitku.
Što je bio problem za ateiste ne znam, ne znam gdje se skupljaju i tko im je glasnogovornik.
Cijenim sve vjernike, mnogi prijatelji su mi praktični katolici i ne pada mi na pamet braniti im da vjeruju niti im nametati svoje mišljenje, ali uvijek sam za argumentiranu raspravu o svim aspektima.
Jednostavno više bi volio da je Papa došao običnim avionom, autobusom, vlakom, u jednostavnoj obući i odjeći, tad bi ga doživio kao osobu koja živi što propovijeda i takvog bi Papu došao pogledati i čuti.
Raspudić, ako hoće sačuvati renome ne bi trebao ulaziti u obračun s Matijom Babićem, ali to je moje mišljenje.
tko je Smarićka?
Za mene problem nikad i nije bio u kunama, za mene je Papa uvijek odraz Crkve koja kod mene nema autoritet jer je nekonzistentna, a pretendira na davanje odgovora o biti i bitku.
Što je bio problem za ateiste ne znam, ne znam gdje se skupljaju i tko im je glasnogovornik.
Cijenim sve vjernike, mnogi prijatelji su mi praktični katolici i ne pada mi na pamet braniti im da vjeruju niti im nametati svoje mišljenje, ali uvijek sam za argumentiranu raspravu o svim aspektima.
Jednostavno više bi volio da je Papa došao običnim avionom, autobusom, vlakom, u jednostavnoj obući i odjeći, tad bi ga doživio kao osobu koja živi što propovijeda i takvog bi Papu došao pogledati i čuti.
- Najnovije
- Najčitanije
Jug i Jadran u borbi za trofej pobjednika Hrvatskog kupa, Mladost ispala na peterce
3 sata•Vodeni sportovi
Manchester City ponovno kiksao, imao 3:0 pa ostao bez pobjede!
6 sati•Nogomet
Tolić ekspresno skupio dva žuta kartona zbog prigovora, Atletico demolirao Spartu u gostima
6 sati•Nogomet
Cedevita Junior i Šibenka odradile zaostatak iz šestog kola, Zagrepčani dosta bolji
7 sati•Košarka
Tara Würth preokretom do pobjede i prolaza u drugo kolo u Trnavi
7 sati•Tenis
Sahin: 'Ne brinem se zbog stadiona, već sam bio ovdje, stadion i travnjak neće imati veze s našom igrom'
8 sati•Nogomet
Bjelica: 'Imam apsolutno povjerenje u ove igrače, vidjet ćete tko će istrčati'
8 sati•Nogomet
Manchester City ponovno kiksao, imao 3:0 pa ostao bez pobjede!
6 sati•Nogomet
Sporting protiv Topnika i s novim trenerom traži nastavak odličnih rezultata
17 sati•Nogomet
Nevjerojatna utakmica Ivana Martinovića u gostujućoj pobjedi kod Göppingena
2 dana•Rukomet
Veliki dvoboj u Münchenu, Bayern i PSG očajnički trebaju pobjedu
13 sati•Nogomet
Sahin: 'Ne brinem se zbog stadiona, već sam bio ovdje, stadion i travnjak neće imati veze s našom igrom'
8 sati•Nogomet
Atalanta bez poraza i primljenog gola gostuje u Švicarskoj
18 sati•Nogomet
Težak udarac za Dinamo, dva ključna igrača otpala za dvoboj protiv Borussije
15 sati•Nogomet
Možda je spor, ali zato je tehnika prvoklasna
16 sati•Fanatik