Evo da otvorim jednu temu koja više nije budućnost, nego svakim danom sve više sadašnjost.Automobili koji više nebi imali za upravljačem čovjeka već bi potunu kontrolom nad vozilom imala elektronika uz pomoć kamera i senzora, jedino što bi zadaća čovjeka bila da zacrta destinaciju gdje želi stići.
Naravno čovjek bi imao opciju da preuzme nadzor nad vozilom kada bi to htio.
U ovu novu tehnologiju je samo zadnje dvije godine potrešeno 72,5 milijardi dollara, a ove godine će taj iznos u prvih 10 mjeseci se nadmašiti.Utrkuju se doslovno svi, od Googla koji je čak izdvojio kao zasebnu tvrtku pod nazivom Waymo, pa do Tesle koji je vodeći, Applea,Nvidie,Audia i mnogih drugih.
Na cestama su već u pojedinim zemljama dozvoljeni ti automobili tj. njihovo testiranje u prometu, najpoznatija mjesta su u Kaliforniji međutim isprobavaju se na brojnim relacijama diljem Svijeta kao Kina,Japan,Indonezija međutim već odavno su na ulicama njemačkih,engleskih i francuskih gradova.Na milijune odvoženih kilometara diljem Svijeta zabilježen je vrlo mali broj nesreća gdje je u 95% slučajeva bilo krivo drugo vozilo tj. vozač koji je sjedio za upravljačem.
Prednosti:
-broj prometnih nesreća bi gotovo trebao nestati, ne treba zaboraviti da je tehnologija u automobilima već jao dugo pa recimo sustav kočenja ABS je doveo sigurnost u prometu na jednu novu razinu i danas je obvezan kod novih automobila.
-stariji, te oni koji nemaju mogućnost upravljanja vozilom bi sada imali mogućnost putovanja bez da ovise o drugim vozačima
-umor, zamišljenost kao i neopreznost vozača su one kategorije koje vozilo ne razumije što je daleko pozitivnije, da ne govorim današnje nove boljke kao telefoniranje ili šminkanje na semaforu.
Nedostatak:
-prirodan čovjekov strah da kompletan nadzor nad vozilom preda u ruke tehnologiji i elektronici
-potpuna kontrola čovjekova kretanja(iako je velik dio napravljen sa mobitelima), no ovo otpunjuje tu razinu
Samo da još napomenem klasični signali kako verbalni tako i neverbalni, trubljenje i sve ostalo bi moglo ući pod UNESCOV program nematerijalne baštine jer bi sa ovime moglo potpuno nestati.S jedne strane naravno da postoji strah od čovjeka koji gubi nadzor nad vlastitim vozilom, no s druge strane otvara se velik broj novih mogućnosti.Koliko imamo samo poginulih na cestama, koliko je samo nesreća kod nas svakog vikedna koji bi ovime mogli potpuno nestati.
Čovjek se uvijek bojao nepoznatog, kada su prvi auti došli ljudi su govorili o letećim kočiijama koje voze 40 km/h i opasne su po društvo te kako nikad neće zamijeniti konje.Sjetimo se smao prije 15-ak godina videorekordera, velikih kamera, radija, fotoaparata koji su bili takve veličine da nebi stali u bunker od auta.Da ne govorim prvi mobiteli ili oni od prije 12 godina koji su imali samo pozive,poruke,kalkulator i igrice.Danas svi to imamo na mobitelima , da ne govorim o ostatku tehnologiju u kuć od laptopa do nekih drugih uređaja.Privatnost je u jednu ruku nestala, socijalno druženje još više međutim nitko ne odriče tih stvari da pače postalo je neophodno kako u školovanju tako i u poslovnom smislu.
https://www.youtube.com/watch?v=fmVWLr0X1Sk https://www.youtube.com/watch?v=PUw_DMaQ264 https://www.youtube.com/watch?v=tP7VdxVY6UQ Pa eto zanima me vaše mišljenje o tome? Inače Tesla predviđa do 2020 godine biti na ulicama oko 10 miliona takvih automobila.
[uredio Dario_SNet - 14. siječnja 2017. u 17:05]