Srbija

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 25.08.2009.
Poruka: 362
11. veljače 2010. u 16:22
Dule Savic je napisao/la:
@ Pizon - a meni se, vidis, opsada i nije toliko svidela kao sitnicarnica. A "Sudbinu i komentare" sam takodje citao, mada mi je nekako, stajaznam, razudjena...a i on, brate, kad krene da detaljise na po petnaest strana izgubi covek volju.

Sto se Selenica tice, idi u Lagunu - neki dan sam tamo uzeo "Timor mortis" (citao sam, naravno, i ranije, ali nisam imao svoj primerak)...posle Oceva sigurno najjaci njegov roman - jesu teske teme, i okupacija, i genocid, i raspad porodice, ali on kao pripovedac je neprevazidjen.
Vidi cijeli citat


Timor mortis imam svoj primerak i jeste odlicna knjiga i tu mi je negde sa "Prijateljima". Mozda malu prednost dajem prijateljima zbog onog opisa "gumna" koji je neki zastavnik napravio u svojoj cetvrtini sobe.

Taj opis sam dozivio kao neke scene iz filma "Vec vidjeno",i Petra Bozovica. Sjajno bas. Tacno tako ih i ja dozivljavam.

Sto se tice sudbine i komentara,u pravu si za detaljisanje, ali za nekog ko je odrastao na ruskim klasicima to mu dodje rekreacija i pripremanje mozga za neku akciju :).

A sto se tice ove price o Srebrenici i Jasenovcu (koji usput receno ne mogu stati ni u istu knjigu a kamoli recenicu),zna se da MI jesmo krivi,ali ONI su ipak prvi poceli i vise zla napravili.

Ko god sa smo MI,a ko god da su ONI.




Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 06.08.2004.
Poruka: 34.719
11. veljače 2010. u 16:50
Ma normalno... a svi se MI sjećamo Jasenovca kao da je bilo danas.
Nego, mnogo je jak bio taj RTS u 90-ima kad je ovakve generacije izrodio. Čestitam!
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 13.11.2003.
Poruka: 6.000
11. veljače 2010. u 16:50
Kada si kod gumna, "podstanara" i "zajednickih" stanova u razrusenom Beogradu od !944. nadalje, meni je mozda i najbolji opis dala Gordana Kuic u drugoj knjizi "Cvat lipe na Balkanu" - ako se ne varam, mislim da je rec o "Miris kise na Balkanu"...a i generalno je ok proza, trotomni roman koji prati sarajevsku jevrejsku porodicu od ubistva Ferdinanda, preko prvog rata, bekstva u Beograd 1941 do kraja pedesetih u socijalistickoj Jugoslaviji. Nesto na tragu Selenica, s tim sto vremenski i geografski pokriva znatno siru oblast. Ako nisi citao preporucujem.
Vilenjak
Vilenjak
Moderator
Pristupio: 10.11.2003.
Poruka: 92.952
11. veljače 2010. u 16:55
Pizon je napisao/la:


A sto se tice ove price o Srebrenici i Jasenovcu (koji usput receno ne mogu stati ni u istu knjigu a kamoli recenicu),zna se da MI jesmo krivi,ali ONI su ipak prvi poceli i vise zla napravili.

Ko god sa smo MI,a ko god da su ONI.




Vidi cijeli citat

tko su oni?

Domovine sin
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 16.06.2003.
Poruka: 18.025
11. veljače 2010. u 16:59
Svetlana Velmar-Janković, "Dorćol" - baš je bila uživancija pročitati ovu knjigu.
Ja padam na vešte pisce koji su u stanju da iz par istorijskih činjenica satkaju čitav roman (tzv. "historical fiction" žanr).

Moram da pohvalim i autora knjige "Spletkarenje sa sopstvenom dušom" (beše, Marija Janković? Nisam siguran). Nisam ljubitelj srceparajućih melodrama, ali ovo je sasvim nesvakidašnja priča, najvećim delom utemeljena u stvarnim dogadjajima i činjenicama. I jako dobro napisana. Ritam, puls, priča... baš te drži do poslednje reči. Njen sledeći roman (više se ni ne sećam naslova) sam iščekivao sa velikim nestrpljenjem, a onda sam se debelo razočarao - konfuzna i, pretenciozna priča sa nedovršenim likovima...


Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 25.08.2009.
Poruka: 362
11. veljače 2010. u 17:01
Zamislila je nesto veliko,ali nije imala dovoljno materijala,talenta i pre svega strpljenja da uradi ono sta je zamislila.

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 06.08.2004.
Poruka: 34.719
11. veljače 2010. u 17:01
andrija Nis je napisao/la:
Opet iste price a bilo je zadovljstvo citati pre par dana "polemiku" o Kapicicu,Golom Otoku itd...
Nego,sto se tice izvinjenja - po mom msljenju je iluzorno ocekivati ISKRENO izvinjenje od bilo koje strane na Balkanu ,tacnije ex-Yu, jer po pravilu uz svako izvinjenje ide ALI ONI SU a to samo vraca u zacarani krug...

Vidi cijeli citat


Slažem se s tobom i smatram to "izvinjenje" ili "ispriku" isključivo demagoškim potezom u današnjoj situaciji. Treba riješavati preostale probleme koje imaju mali ljudi vezano za nestale i zarobljene, povratak ukradene imovine, procesuiranje ratnih zločinaca i kakvu-takvu pravdu za nastradale, nekretnine protjeranih ili onih koji su iz bilo kojeg razloga raseljeni te slične vlasničke zavrzlame... pa kad se to riješi nek se ispričaju svi jedni drugima, a tada to ne bi trebalo ni pretjerane emocije izvlačiti. Do tada je to kako ti kažeš - začarani krug.
I da, što manje ovih povjesničara koji mlate praznu slamu teorijama što se uzelo u čiji Ustav tražeći nekakvu višu pravdu ili opravdavajući bilo kakav zločin. Posebno mi je ovo kompariranje (ovaj je veći ili manji, opravdavanje ubojica i koljača nečim od prije 70 godina) stravično i dovoljno govori o dotičnoj osobi.
[uredio provokator - 11. veljače 2010. u 17:03]
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 11.04.2006.
Poruka: 9.880
11. veljače 2010. u 17:02
Profo,verovatno mislis na Idi,vreme je...
I meni je knjiga bila razocarenje obzirom na toliku pompu i pohvale...
I mala ispravka-jeste Marija ali je Jovanovic...
Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 25.08.2009.
Poruka: 362
11. veljače 2010. u 17:02
Vilenjak je napisao/la:
Pizon je napisao/la:


A sto se tice ove price o Srebrenici i Jasenovcu (koji usput receno ne mogu stati ni u istu knjigu a kamoli recenicu),zna se da MI jesmo krivi,ali ONI su ipak prvi poceli i vise zla napravili.

Ko god sa smo MI,a ko god da su ONI.




Vidi cijeli citat

tko su oni?

Vidi cijeli citat


Citajuci ovaj topic,mislim da si ti jedan od retkih koji nije shvatio sta zelim da kazem.
Pokusaj ponovo ali prvo odbaci predrasude bilo koje vrste.

Obrisan korisnik
Obrisan korisnik
Pristupio: 25.08.2009.
Poruka: 362
11. veljače 2010. u 17:04
provokator je napisao/la:
andrija Nis je napisao/la:
Opet iste price a bilo je zadovljstvo citati pre par dana "polemiku" o Kapicicu,Golom Otoku itd...
Nego,sto se tice izvinjenja - po mom msljenju je iluzorno ocekivati ISKRENO izvinjenje od bilo koje strane na Balkanu ,tacnije ex-Yu, jer po pravilu uz svako izvinjenje ide ALI ONI SU a to samo vraca u zacarani krug...

Vidi cijeli citat


Slažem se s tobom i smatram to "izvinjenje" ili "ispriku" isključivo demagoškim potezom u današnjoj situaciji. Treba riješavati preostale probleme koje imaju mali ljudi vezano za nestale i zarobljene, povratak ukradene imovine, procesuiranje ratnih zločinaca i kakvu-takvu pravdu za nastradale, nekretnine protjeranih ili onih koji su iz bilo kojeg razloga raseljeni te slične vlasničke zavrzlame... pa kad se to riješi nek se ispričaju svi jedni drugima, a tada to ne bi trebalo ni pretjerane emocije izvlačiti. Do tada je to kako ti kažeš - začarani krug.
I da, što manje ovih povjesničara koji mlate praznu slamu teorijama što se uzelo u čiji Ustav tražeći nekakvu višu pravdu ili opravdavajući bilo kakav zločin. Posebno mi je ovo kompariranje (ovaj je veći ili manji, opravdavanje ubojica i koljača nečim od prije 70 godina) stravično i dovoljno govori o dotičnoj osobi.
Vidi cijeli citat


Istina.
  • Najnovije
  • Najčitanije