Sport_Magico je napisao/la:
Bas si pravi primjer uzeo, evo npr bas ta serija je primjer za sve ovo o cemu pricamo zadnjih 50 stranica i triger za 500 000 ljudi da se skupi na koncertu i vice namjerno iz inata ZDS.
Dakle seriju nije radio HRT kako navodis netočno, nego Hrvoje Klasić povjesničar koji nema nikakvih akadameskih kompetencija nikakvih radova. Poznat isključivo po medijskom angažmanu i po tome što je pisao biografiju za Miku Špiljka.
Serija je prvotno (navodno) trebala biti prodana jednoj srpskoj televiziji, međutim oni su odustali pa se medijsko influenserskim pritiscima plakalo HRT-u da tobože ne želi prikazati ustaše u pravom svjetlu.
HRT pod medijskom paljbom popušta i uzima seriju.
Međutim tu tek opet nastaju problemi jer programsko vijeće argumentirano tvrdi da je serija loša i ne istinita i da kao javni servis moraju brinuti o ozbiljnosti ovakvih uradaka.
Pa tako kažu citiram dalje:
"Može li sadašnje ravnateljstvo utvrditi kako je došlo do toga da autor takve serije i tako važne teme bude dr. sc. Hrvoje Klasić koji o toj temi – o II. svjetskom ratu u Hrvatskoj i NDH – ima objavljene sljedeće radove:
Jedan je od pet suautora članka na 32 stranice i njegov drugi prilog je samostalni članak na 17 stranica i to o društvenom životu u Sisku za vrijeme Drugog svjetskog rata.
Iskazujem nezadovoljstvo što je tako nekompetentni stručnjak dobio takav zadatak i volio bih čuti kako je do toga moglo doći"
O samom sadržaju:
"U seriji se izreklo veliki broj nestručnih tvrdnji, a ja ću izdvojiti samo tri teške krivotvorine ili falsifikata koja su izrekla tri povjesničara iz samo jedne epizode...."
O sugovornicima:
"Dragan Markovina je povjesničar koji se bavi 18. i 19. stoljećem, Goran Hutinec doktorirao međuratno razdoblje i nema ni jednu objavljenu knjigu, Goran Miljan nema ni jedan rad o NDH, Dubravko Lovrenović je bio povjesničar srednjeg vijeka, Stevo Đurašković, politolog, nema ni jedan rad o NDH kao ni Silvestar Mileta koji je doktorand na studiju književnosti i filma i samo o tome objavljuje radove"
Zaključno:
"U tim okolnostima gledatelji su dobili sliku koja je čista krivotvorina a razlog je što se pri izbora autora i sudionika nije vodilo niti minimalnim znanstveno stručnim kriterijima, a u Hrvatskoj postoji minimalno desetak stručnjaka i znanstvenika koji se time stručno bave"
Vidi cijeli citat
Ono što si citirao nisu nikakve tvrdnje programskog vijeća HRT-a, već dijelovi rasprave na Programskom vijeću HRT-a, izrečeni od jednog člana programskog vijeća, konkretno Zorislava Lukića. Dakle, ne radi se o nikakvom stavu ili „argumentiranom“ tvrđenju „programskog vijeća“ nego o hrpi 'odokativno' nabacanih procjena u široj diskusiji jednog od članova vijeća od 11 prisutnih članova. A te procjene su blago rečeno hrpa manipulativnih gluposti, zbog čega valjda na temelju njih nije niti donesen nikakav konkretan „zaključak“ istog Programskog vijeća, koji bi tek onda mogli nazvati argumentiranim tvrdnjama Programskog vijeća.
Što se tiče spomenutih „nestručnjaka“ koje je „stručnjak“ Lukić „argumentirano“ prozvao:
„Nestručni“ Goran Miljan ima dvije knjige upravo o ustaškom pokretu – „Revolucionari i ubojice: Iz povijesti hrvatske nacionalističke emigracije“ i „Uspon fašizma u Hrvatskoj: Ustaše i pokret mladih u Drugom svjetskom ratu“. Uz to i hrpu prethodno objavljenih radova o ustaškom pokretu. Sve skupa lako provjerljivo u njegovoj bibliografiji na Academia.edu.
Goran Hutinec ima nekoliko radova i konferencijskih izlaganja na temu holokausta i NDH-a te koječega drugoga vezano uz 2. svjetski rat. Npr. „Konzervativni odgovor na krizu NDH – saborska predstavka poglavniku Paveliću 1942. godine“, „Borderless State, under Italian Control and German Dictate. Foreign policies of the Independent State of Croatia“, „Racism as Foreign Poicy – Antisemitic Policies of the Ustasha Regime as a Surce of International Recognition“, „Policing a Genocide – A case study of cooperation and conflict between political and municipal police force in the Indenpendent State of Croatia (1941-1942)“, „Deportacije varaždinskih Judov v Auschwitz“, ili, vidi vraga, čak i dvije knjige „Ustaški teror u Velikoj župi Zagorje 1941.-1945. godine“ i „Britanski i američki fotoizviđački avioni nad Jasenovcem – Saveznička bombardiranja Jasenovca“. (ok, ove dvije knjige su izašle nakon „argumentirane“ prozivke Zorislava Lukića, ali sasvim je jasno da je rad na njima trajao godinama unazad, jednim dijelom upravo u vrijeme snimanja serijala.) Sve navedeno je isto tako lako provjerljivo u Hutinčevoj bibliografiji na Crorisu. K tome, za svakoga tko se ima namjeru baviti ustaškim pokretom više je nego preporučljivo da dobro poznaje međuratno razdoblje, tako da mu njegov doktorat iz tog razdoblja može biti samo dodatna preporuka.
Damir Markovina se na početku svoje znanstvene karijere doista bavio Dalmacijom u 18. i 19. stoljeću, ali već se duže vrijeme dominantno bavi poviješću 20. st. o čemu je i objavio nekoliko knjiga (lako provjerljivo u katalogu NSK-a ili KGZ-a). Posebno se bavio recepcijom jugoslavenske ideje u Hrvatskoj od kraja 1. svjetskog rata do danas, kao i „kulturom sjećanja“. Onome tko se imalo razumije u te teme sasvim je jasno kako je baš zbog toga Markovina itekako legitiman sugovornik za širu kontekstualizaciju osnovne teme serijala.
Stevo Đurašković je politolog koji se bavi temama nacionalnog identiteta (posebice hrvatskog nacionalnog identiteta), „politike povijesti“, povijesnog revizionizma i „ustašonostalgije“. Unutar šireg konteksta teme i kao jedan od 30-40 sugovornika iz Njemačke, Britanije, Italije, Austrije, Hrvatske, Srbije, BiH… koji su prodefilirali kroz ovaj sasvim solidan serijal, opet više nego legitiman sugovornik, koji je k tome itekako elokventan i televizičan.
Što se tiče Dubravka Lovrenovića i Milete, trebalo bi konkretnije pogledati o kojim su temama govorili u serijalu. Možda je Lovrenović tu bio kao netko tko se bavio etnokonfesionalnošću u BiH i transformacijom bosanskohercegovačkog katoličkog identiteta u hrvatski nacionalni identitet u procesu nacionalne integracije, a Mileta govorio o filmskoj industriji u NDH-a ili o Hrvatskom slikopisu. Trebalo bi ponovno zaviriti u seriju i točno utvrditi zbog čega su se tu našli, no sasvim su sigurno imali svoje legitimno mjesto u dramaturgiji serijala.
Sve u svemu, potpuno faktografski promašen i prilično manipulativan istup uvaženog člana Programskog vijeća.
A i ti se nisi baš proslavio s netočnim tvrdnjama o ulozi HRT-a u nastanku serijala i vrsti i kontekstu nastanka izjava koje citiraš.