to je bila uobičajena metoda kažnjavanja u Bizantu. Oni koji su imali sreće da nisu odmah ubijeni su bili sretni i bez očiju
zanimljive su metode obračuna s političkim protivnicima, nepoželjnim nasljednicima itd, a koje su se isto razvijale kroz stoljeća
prva metoda je bila rezanje nosa. Smatralo se da čovjek bez nosa gubi ljudske karakteristike i trajno je izopćen iz društva. Nitko se s njim neće htjeti baviti. Pa su na početku političkim protivnicima rezali nos
to je funkcioniralo sve do bizantskog cara Justinijana Drugog, a koji je postao car iako je bio bez nosa, kažnjen nakon nekog prethodnog prijestupa. Ušao je u povijest kao Justinijan Rhinotmetos - Justinijan Bez Nosa
onda se vidjelo da odstranjivanje nosa ne eliminira trajno, pa se pristupilo oslijepljivanju
ovo što se dogodilo bugarskoj vojsci od strane Bugaroubojice vremenski spada u to razdoblje. Ostalo je popularno sve do kraja srednjeg vijeka, iako je i ono imalo svojih začkoljica
u npr. Srbiji - kulturnoj kopiji Bizanta i njegovih tradicija - su bili česti obračuni vladarskih očeva sa sinovima i braćom i svašta je tu bilo. Npr. Stefan Dečanski je bio na smrt posvadjan sa svojim ocem, te ga je ovaj dao zarobiti i oslijepiti, kako bi ga eliminirao iz nasljedne linije
medjutim, ispalo je da to osljepljivanje nije provedeno kako treba, te se Stefan proglasio da vidi sasvim dobro. Situacija nije bila baš sasvim jasna (vidi li ili ne), pa je Stefan ipak došao na prijestolje srpskog kralja
sam je sličnu sudbinu doživio dvadesetak godina kasnije, kada ga je s vlasti svrgnuo njegov sin - slavni budući car Dušan - nejasno je da li je Stefan ubijen, ali je umro ubrzo nakon što ga je Dušan zarobio i bacio u tamnicu
srednji vijek je bio okrutan. Svatko za sebe, ako si član vladarske obitelji. Nebrojeni su slučajevi ekstremnog obiteljskog nasilja izmedju očeva i sinova, sinova medjusobno, sinova prema majkama, muževa protiv vlastitih žena...
Osmanlije su imale profinjenu metodu - davljenje svilenim šalom. To se koristilo naročito za više državne funkcionere i članove obitelji jer se ubijanje bez prolivene krvi smatralo čistim i humanim. Ipak je Osmanova krv u pitanju, a prema njoj se trebalo odnositi s poštovanjem
[uredio ian wright - 09. listopada 2025. u 08:39]