Otvaram temu zasebno za neke zanimljivosti, ima ih na svakom koraku, a ovdje bi mogle biti neke na okupu što ste možda vidjeli, čuli, pročitali ili znate te ih želite podijeliti...
Moram priznati da nisam čuo ranije za ovaj događaj, vjerojatno radi godina. Naime 1988 godine se dogodio let Aloha Airlines 243 koji je već normalno operirao na uobičajenoj ruti od zračne luke Hilo do zračne luke Honolulu na Hawaiima, udaljenost oko 350 kilometara. Ukupno je bilo 95 ljudi u avionu, od čega 90 putnika te 5 članova posade. Dva iskusna pilota sa preko 8000 sati leta svaki su upravljali avionom, a sam avion je bio na 35 496 sati leta te 19 godina starosti pošto je u upotrebi bio od 1969 godine.
Međutim, kada je postigao uobičajenu visini od 7300 metara se dio "krova" trupa jednostavno otkinuo zbog eksplozivne dekompresije pri čemu je otvoreno nebo doslovno usisalo stjuardesu Lansing koja je taj posao radila punih 37 godina. Rupa koja je nastala je bila dugačka čak 5,5 metara te je radi pritiska zraka razvalila vrata od pilota što je uzrokovalo problem sa komunikacijom radi buke, kako između pilota, tako i sa zračnim lukama na putu.
Piloti su odmah krenuli sa naglim spuštanjem te smanjenjem brzine koja je tada bila oko 500km/h te se usredotočili na zračnu luku na otoku Maui koji je bio na istoj ruti. Nekoliko minuta pred spuštanje im je otkazao lijevi motor zbog čega nisu bili sigurni hoće li moći normalno spustiti avion ili će nosom aviona zaroniti na pistu. Međutim, avion je uspješno spušten 13 minuta nakon nesreće koja se dogodila. Nakon spuštanja sama lokacija nije bila pripremljena niti su imali bilo kakva vozila osim onih turističkih, pa su putnike prevozili automehaničari po pet osoba u svakom od turističkih kombija do obližnje amulante...
Ozljeđeno je bilo 65 putnika te jedna smrtno stradala osoba, već spomenuta stjuardesa čije tijelo nikad nije pronađeno.
Uzrok je bio zamor metala, puknuća koja nisu bila sanirana te koje je jedna od putnica primjetila prije ukrcavanja u avion. Neredovito održavanje, te utjecaj vlage i morske soli...
U svakom slučaju, kada otvoriš prozor na automobilu i gurneš ruku pri brzini od 70 km/h osjećaj jako strujanje zraka. Ne mogu ni zamisliti šok koji osoba doživi na 7km visine kad ostaneš bez krova da pored tebe odleti osoba u otvoreno nebo pri brzini od 500 km/h. Inače, ostale putnike je spasilo što su svi bili vezani, dok stradala osoba je taman posluživala i nalazila se na prolazu gdje je nastala otvorena rupa.
Slike