Ostali sportovi

WRC Njemačka: Sebastien Loeb iznenadio konkurenciju

Igor Dragozetić • nedjelja, 25.08.2002.

Sebastien Loeb, pobjednik je relija što se po prvi puta održao u Njemačkoj. Citroenov je vozač preuzeo vodstvo već u početnoj fazi natjecanja i nije ga ispuštao do posljednjeg brzinskog ispita. Drugo mjesto zauzeo je, Britanac, Richard Burns, dok je treći također Peugeotov vozač Marcus Gronholm.

Prvi dan natjecanja prošao je u znaku dvadeset osmogodišnjeg francuza za volanom Citroen Xsare. Nesuđeni pobjednik Monte Carla dominirao je većinom etapa te je njegova prednost nakon posljednje, osme, iznosila 27 sekundi ispred drugoplasiranog, aktualnog svjetskog prvaka, Richarda Burnsa. Odličan start za Citroen upotpunio je Philippe Bugalski plasiravši se na treće mjesto. Četvrtu poziciju izborio je Colin McRae, stekavši 16 sekundi prednosti ispred petoplasiranog Marcusa Gronholma, koji je tijekom treće etape imao velikih problema s hidraulikom.

Devetom etapom započeo je subotnji dio natjecanja. Najbržim vremenima na prva tri ispita, Gronholm je dao do znanja da će pokušati nadoknaditi ranije stečeni gubitak. S obzirom da je i Richard Burns počeo voziti još agresivnije pritisak na Loeba bio je sve veći. Iako je imao i problema s upravljačem francuski vozač je nakon petnaest odvoženih etapa imao 19 sekundi prednosti ispred Britanca. Tada je na posljednjoj provjeri dugoj svega 5,81 km uspio prokockati devet sekundi. McRae je zadržao četvrtu poziciju, ali je sada Gronholm bio ispred njega, a zaostatak za prvoplasiranim Loebom popeo se na više od dvije minute. Drugi dan bio je za mnoge oproštajni. Najgore je prošao Subaru koji je ostao bez dvije posade. Achim Mortl je izletio sa ceste tijekom devete etape, dok je Peter Solberg nakon proklizavanja udario u kamen te završio nastup nakon jedanaest ispita. Slično su prošli Toni Gardemeister u Škodi te Armin Schwarz u Hyundaiu, a Philippe Bugalski je najprije oštetio ispuh, da bi zatim razbio i ventil za ulje.

Posljednji dan donio je nastavak velike borbe između Loeba i Burnsa. Naime Gronholm je nakon manjih poteškoća u prvoj etapi odlučio voziti na sigurno kako bi završio ispred McRaea. Pobjednik je odlučen tek kroz posljednja dva brzinska ispita. Tijekom početnih etapa Burns je uspio smanjiti zaostatak no što se reli više bližio kraju Loeb je povećavao prednost i prije posljednje etape ona je iznosila 14.7 sekundi. Bilo je jasno da slavlje može početi. Četvrtu poziciju zadržao je Colin McRae, dok je odličan uspjeh petim mjestom ostvario rezervni vozač Peugeota, Bruno Thiry, koji dobio priliku nakon ozljede Gilesa Panizzia. U diobu bodova još je ušao Markko Martin osvojivši šesto mjesto.

Iako nije uspio dostići prvo mjesto, Richard Burns nije bio razočaran: «Bila je to lijepa borba protiv Loeba. Vozio je fantastično i nije ga bilo moguće dostići jedino što sam mogao što više ga pritisnuti i ne dozvoliti mu opuštanje. Zadovoljan sam i drugim mjestom jer osvojiti šest bodova na ovako teškom reliju je uspjeh.».

Premijerni njemački reli izazvao je veliku zainteresiranost publike. Organizatori su zbog njihove sigurnosti čak morali i otkazati sedmu etapu. Svjetsko reli prvenstvo nastavlja se u Italiji.

Rezultati:
1 Loeb (F) Citroen 3h 47m 17.3
2 Burns (GB) Peugeot +0m 14.3
3 Gronholm (FIN) Peugeot +1m 19.6
4 C. McRae (GB) Ford +3m 45.3
5 Thiry (F) Peugeot +5m 18.8
6 Martin (EE) Ford +5m 33.0

Ukupni poredak (vozači):
1. Grönholm (FIN) 51
2. C.McRae (GB) 33
3. Burns (GB) 31
4. Sainz (E) 26
5. Panizzi (F) 21
...

Ukupni poredak (momčadi):
Peugeot 115, Ford 81, Subaru 42, Mitsubishi 8, Škoda 8, Hyundai 6.

Sviđa ti se članak? Podijeli ga!

Pročitaj više

Ostali sportovi
Sadržaj se nastavlja
Za komentiranje članaka morate biti prijavljeni kao član Sportnet Kluba. Prijavite se!